Hej alle
Jeg har virkelig brug for at spørge jer til råds omkring noget. Jeg har skrevet herinde før og fin virkelig brugbare råd☺️
Kort fortalt:
min mor er bosat i udlandet tyrkiet, hun har fravalgt min mand pga forskellige holdninger omkring én ting og hader virkelig min svigerfamilie trods hun ikke kender dem.
Min mand er også fra tyrkiet men født og opvokset her i Danmark. Jeg har en søn med min eks kæreste som også er fra tyrkiet, så han er halv dansk og halv tyrker (faren har dog desværre fravalgt min søn da han var 2 år) - han er 5 år nu.
Min mand har taget min søn til sig som sin egen og det samme har hans familie, de giver ham så meget kærlighed og omsorg og min søn har det bedste forhold til dem alle sammen - hvilket jo er det vigtigste for mig og det varmer mit hjerte så meget! Og så har jeg også selv det bedste forhold til min svigerfamilie og et sundt og meget lykkeligt forhold med min mand. Så alt er faktisk så skønt på den front
Nu til selve problemet:
Min mor er i Danmark de næste uger da jeg er gravid og skal føde snart. Jeg så hende derfor i går sammen med min søn.
Jeg fortæller hende at min mand og jeg var ude og kigge på ny lejlighed forleden og at vi tager den. Jeg fortæller også at mine bedsteforældre gerne vil betale vores indskud som en “gave” og det er vi selvfølgelig meget taknemmelige for.
Så siger hun at det er godt for os og hun kunne ikke lade være med at fryde sig overfor min svigerfamilie og tænker bare HA! Jeg spørg hvorfor hun siger det og hun siger at hun synes de køber min søns kærlighed, hvilket jeg jo slet ikke kan genkende.
Hendes argument er at han fik en tre hjulet cykel i fødselsdagsgave af dem, hvor “normale” mennesker bare giver tøj eller legetøj. Jeg fortæller hende at de alle sammen er gået sammen om denne gave til ham og han er rigtig glad for den. Hun siger “jeg kan ikke lide dem” og jeg siger “jamen du har ikke engang ville møde dem” og så sagde hun “nej!”
Hun siger så “jeg håber ikke du glemmer hvor du kommer fra og ikke bliver sådan en rigtig (så laver hun tegn med hænderne til noget negativt)..
Jeg tænker at tage den med hende i dag, hun har i forvejen lavet SÅ meget drama igennem min graviditet og skrevet sviner til mig samt svinet min mand og svigerfamilie til (til mig også)…
Jeg kan simpelthen ikke overskue at skulle “forsvare” når min svigerfamilie er gode ved min søn, forkæler ham eller er gode ved mig for den sags skyld. Hun burde da være glad på vores vegne?! I stedet ser hun negativt på alt hvad angår dem.
Bare tanken om alle de fødselsdage + andre begivenheder jeg skal holde i fremtiden, hvordan gør man lige det, når hun ikke ønsker at være i rum med min svigerfamilie eller min mand?? Og efter fødslen vil min mand og jeg gerne lige have nogle dage for os selv som familie også for at få amningen op at køre og for at værne om vores lille familie på 4. Det lavede hun også et nummer ud af, græd og sagde hun følte sig udenfor og hun synes min mand var “fucking irriterende” for nu havde vi 3 det ligeså godt (mig, min søn og hende)..
Jeg kan mærke jeg ikke engang glæder mig til hun kommer til Danmark længere og faktisk ikke har den store trang til at se hende pga alle disse ting.. Hvilket jo er super ærgerligt i sig selv.. Men sådan har jeg det virkelig
Hvad skal jeg gøre her? Skal jeg tage den med hende mht de ting hun sagde i går eller lade den ligge??
hvad havde i gjort her??