Kære du
Jeg kan virkelig godt forstå din tvivl. Nu ved jeg godt at det er kompliceret da der er børn indeover, men du lyder ikke særlig glad.
Jeg har selv datet en mand som du beskriver - havde ingen meninger selv, gjorde alt hvad jeg sagde, ingen humor eller sjove samtaler, ingen stimulerende samtaler og en mand uden dybde. Jeg datede ham i 1 måned før jeg var ved at dø af kedsomhed. Han var jordens sødeste mand - ingen tvivl! Men jeg følte slet ikke jeg kunne vokse med ham eller udvikle mig sammen med ham.
jeg mistede respekten for ham og følte også en foragt også er det ligesom slut.
Det var en super god læringsoplevelse for mig at lære hvad jeg har brug for i et forhold (dybde, intellektuel stimulation, en mand det står stærkt i sig selv, humor osv).
Min intuition var så tydelig og det begyndte at manifestere sig som stress og angst i kroppen fordi jeg var uærlig overfor mig selv og ham. At gå i mod min intuition var som at forræde mig selv.
Jeg slog op med ham og det var godt nok en lettelse. Samtidig pisse hårdt! For tankerne kører rundt om man finder noget bedre? Jeg er stadig single men ikke i tvivl om at jeg gjorde det rigtige - er meget mere glad nu, hvilket betyder jeg kan give meget mere af mig til mine venner og familie. Jeg savner ham til tider, men jeg ved det var det rigtige.
desuden fortjente han heller ikke en der gik og var så meget i tvivl. Det minder mig om denne tekst som betød meget for mig i den periode:
https://therumpus.net/2011/06/24/dear-sugar-the-rumpus-advice-column-77-the-truth-that-lives-there/
‘
Go, even though you love him.
Go, even though he’s kind and faithful and dear to you.
Go, even though he’s your best friend and you’re his.
Go, even though you can’t imagine your life without him.
Go, even though he adores you and your leaving will devastate him.
Go, even though your friends will be disappointed or surprised or pissed off or all three.
Go, even though you once said you would stay.
Go, even though you’re afraid of being alone.
Go, even though you’re sure no one will ever love you as well as he does.
Go, even though there is nowhere to go.
Go, even though you don’t know exactly why you can’t stay.
Go, because you want to.
Go, because wanting to leave is enough’
Det her er MIN erfaring og det som var rigtigt for mig. Det er ikke sikkert det er rigtigt for dig. Men der er noget i dig som vil have din opmærksomhed og tro mig når jeg siger: der er ikke noget galt med dig.
Det der hjalp mig var at sidde stille. Lytte. Meditere. Finde den indre ro og væk fra tanke kaosset og virkelig spørge mit hjerte/intuition: Hvad vil jeg?
Inde i mig selv fandt jeg svaret - jeg ville sådan ønske det var anerledes! At jeg godt ville ham. Det havde været så nemt. Men mit hjerte havde andre planer og det kan man ikke styre.
Uanset hvad, så husk du nok skal blive ok. Kram