Gravid og studerende.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

954 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg er nysgerrig på, om der er nogle der har fået baby og samtidig fortsat jeres studier? Altså uden at tage barsel fra uddannelsen? Hvis ja - hvordan fik I det til at fungere? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2022

Anonym

Jeg tog ikke barsel fordi jeg ikke havde råd til det på su. 
jeg snakkede med min studievejleder og jeg fik det lavet så jeg tog tre semestre som fjernundervisning, og så gik jeg til eksamen efter hvert semester som alle andre. Det fungerede fint for mig

Anmeld Citér

23. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig på, om der er nogle der har fået baby og samtidig fortsat jeres studier? Altså uden at tage barsel fra uddannelsen? Hvis ja - hvordan fik I det til at fungere? 

Jeg tog min barsel 1 måned før fødsel med alle 3 børn og fortryder intet. Fik stadig mine ca 14.500kr udbetalt. Barsel på 6 mdr med dobbelt rater. Jeg ville ikke kunne studere med en nyfødt baby.

tager hatten af for dem der kan. Jeg ville slet ikke kunne finde overskud i at skulle passe hjem baby og studie. Og man ved jo ikke hvordan baby er. Om baby har kolik el andet så betyder det absolut ingen søvn. 

Held og lykke. 

Og tillykke med baby

Anmeld Citér

24. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tog ikke barsel fordi jeg ikke havde råd til det på su. 
jeg snakkede med min studievejleder og jeg fik det lavet så jeg tog tre semestre som fjernundervisning, og så gik jeg til eksamen efter hvert semester som alle andre. Det fungerede fint for mig

Ej hvor godt med fjernstudie! Det håber jeg også, at jeg kan. Tror dog ikke det er muligt.. Men vil SÅ gerne fortsætte med studierne.. Knap og nap færdiggøre 5. semesters undervisninger inden baby kommer.

Anmeld Citér

24. februar 2022

Anonym2300

Jeg har termin i april og holder barsel til 1. Februar næste år, hvor jeg skal skrive mit speciale, så det er ikke helt det samme som du vil gøre. Men jeg har lavet en aftale med min mor om at hun en dag om ugen passer baby 08-17 hvor jeg så holder en lang skrivedag væk fra lejligheden, hvor jeg så vil være super effektiv. Dertil tænker jeg at skrive om aftenen, når baby er puttet. 

Anmeld Citér

24. februar 2022

fehår

Jeg har termin i juli og regner med at holde barsel til februar, men jeg vil ikke udelukke at starte allerede igen til efteråret. Egentligt  ville jeg gerne fortsætte med et enkelt fag fra september, men det er ikke muligt, så vidt jeg forstår på studievejledningen. Jeg kan ikke overskue at være fuldtidsstuderende med en lille baby, også fordi jeg ville skulle i praktik til den tid.

Anmeld Citér

24. februar 2022

Mor Christa

Ja! :-) 

med andet barn, var jeg gravid under uddannelse, og jeg fødte i maj. 14 dage efter fødsel gik jeg op til semester eksamen med far og baby ventende på gangen. 
så kom sommerferien = et par uger fri med begge unger, og så fjernstuderede jeg i et halvt år og gik til eksamen igen i januar. 
det gik simpelthen så fint. Jeg fortryder ingenting, og da hun var helt baby, sov hun jo meget. Jeg kunne så studere mens hun sov om dagen, og igen om aftenen. 

det var genialt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.