Skal skilles...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.905 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. februar 2022

Anonym trådstarter

Ja, det er den vej det går, og jeg er derfor ved at regne lidt på økonomien og kigge på ny bolig.

Og det ser godt nok træls ud. Vi ejer sammen et hus, der skal sælges enten i ren handel(hvor vi må forvente et stort tab) eller på tvang, hvor vi må forvente et større tab. Tabet vil minimum ligge på ca 250000kr.

Derudover har vi fælles forbrugsgæld på 300000kr - så vi er insolvente.

Allerede nu har vi svært ved at betale regningerne, især med stigende priser på el osv. Så jeg har meget svært ved at se mig ud af det her! Det er mig der vil skilles. Vi har børn sammen, 2 hjemmeboende og de flytter med mig.

Min mand har job og tjener okay. Jeg selv er på resourceforløbs ydelse og dertil kommer 5 timer tabt arbejdsfortjeneste om ugen. Jeg har udbetalt cirka 13500 kr om mdr.

Hvordan skal jeg nogensinde komme igennem denne økonomiske byrde. Jeg kan ikke betale gæld mens jeg lære mit nye budget at kende, og hvad gør man med kreditorer i ventetiden(mens man flytter osv)?

Jeg kan slet ikke se hvordan det skal lade sig gøre, pg har jeg overhovedet råd til bolig eller vil...evt fogden tvinge mig til at betale alle mine penge til gæld. Hvad skal jeg leve for?

Sikke en rod og ustabilitet det giver og jeg er udmærket godt klar over, at vi selv har stiftet gælden, men på daværende tidspunkt var det eneste løsning.

Gode råd og vejledning ønskes, så jeg og mine børn kan komme roligt igennem denne fase af vores liv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2022

B&J

Nu kender jeg slet ikke dit budget men tænker. Der sikkert er nåede det kan spares på. 
og du kan jo søge om boligstøtte, jeg vil råde dig til at tage på kommunen og høre hvad du kan søge efter. Og evt tage i banken og få lagt et budget. 
en dyr post er også mad det kan man lave mad plan sørg for ingen madspild og lav mad til 2 dage 

det hele skal nok løse sig

Anmeld Citér

17. februar 2022

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Kære TS

Når du skal flytte kan du undersøge hvor meget boligstøtte du er berettiget til, du kan finde det på borger.dk og så skal du huske børnebidrag fra manden ( hvis børnene bor hos dig), måske du er berettiget til noget forhøjet tilskud osv. Måske du kan få boliglån via kommunen som først skal starte tilbagebetaling efter 5 år og med ganske lav afdrag osv. så det er bare med at undersøge hvad der er af muligheder. Hvis du er i ressourceforløb har du måske allerede en sagsbehandler der kan hjælpe dig lidt på vej?

Mht gælden er det vel ikke andet for end at melde klart ud og give besked til kreditorerne at der ikke er penge lige nu, måske i kan få henstand på afdragene til i kender resultatet og derefter kan få lavet de rigtige aftaler som giver mening.

Pøj pøj med et hele.

Anmeld Citér

17. februar 2022

Anonym

Kram til dig

jeg har selv stået i lignende situation. Vi havde ikke et hus der skulle sælges da vi gik fra hinanden, men efter lang uddannelse, sygdom osv stod jeg med en su gæld på over 500.000 (inkl renter) og diverse forbrugsgæld på over 100.000. Og som nyuddannet fik jeg ikke alle de drømmejob jeg sukkede efter  havde et job til en løn på ca 16.500 udbetalt og sad i en dyr lejebolig.

jeg kan kun anbefale at få ringet og lave aftaler - forklar situationen og så led efter noget billigere at bo i til dig og dine børn. Det hele skal nok gå selvom det ser uoverskueligt ud

kan fortælle jeg i dag efter 4 år kun har mit su lån tilbage (ca 380.000) og det tager jeg det stille og roligt med at få tilbagebetalt. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort og er så glad. Der er lys for enden af tunellen

Anmeld Citér

17. februar 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg tror der findes nogle gratis rådgivere rundt om i dk. Prøv at Google eller søg på Facebook og lign. 

håber det bedste for jer og sender styrke så I kan holde modet oppe - det skal nok blive godt igen ❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.