Anonym skriver:
Vi bor lige nu i en lejlighed hos en privat udlejer.
Vi er igang med at spare op til at flytte i noget andet, da vi er så trætte af at bo her.
Men vi er lidt uenige i hvad vi vil flytte i. Jeg kunne godt tænke mig at flytte i eget hus. Min kæreste ikke. Han vil i ny lejlighed eller bo til leje i et hus.
Så hvad er jeres erfaringer med begge overstående??
Det kommer an på hvor længe i tænker at bo hvor i vil bo. 
Skal i bo der mere end 7 år kan der ikke betale sig at leje.
Ved at eje jeres bolig har samtidig en opsparing, for hver gang i betaler af på huset, ejer i mere og mere af det.
Derudover vil i, hvis i den gang i går på pension og gerne vil flytte i en lejebolig igen, havde en god sum penge med jer som kan bruges i jeres pensions år.
Skal i derimod kun bo der i under 7 år, er det bedst at leje, da omkostninger til at købe egen bolig oftest først er "indtjent" efter de år, derved har i ikke Smit penge i noget som i alligevel inden for en kort periode ender med at fraflytte
Derudover er der jo alt det praktisk med at lejer man kan man ikke ændre på rammerne, man har ikke den samme type vedligeholdelse som hvis man ejede boligen, en fordel ved at eje er at man kan ændre rammerne for boligen som det passer en, altså så længe det er i overensstemmelse med lokal planen 
Anmeld
Citér