Gynækolog - kan de se en tidlig graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.310 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. februar 2022

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder så er jeg nysgerrig på hvor tidligt en gynækolog kan se en graviditet når de scanner.

Er det 1 uge efter ægløsning eller er det først når man er 5-6 uger henne?

Jeg er klar over at hjerteblink først er fra ca 6+0 ( har selv set hjerteblink 5+6) 

Jeg skal, i forbindelse med uregelmæssig menstruation, til gyn i næste uge og eftersom jeg har haft en del symptomer og konstant murren/ondt siden onsdag/torsdag, kunne det være sjovt at høre om hun ville kunne se noget hvis det var.

Først og fremmest håber jeg dog på at hun kan fortælle mig at alt er som det skal være og at jeg ik er ved at gå i overgangsalderen eller har tegn på sygdom

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2022

Misspf

Hvis du bliver scannet, vil man i hvert fald kunne se forskellige ting, alt efter hvor langt du er. Hvis du kun er 3-4 uger vil man formentlig kun kunne se en mere tyk slimhinde, som er tegn på tidlig graviditet. Er du omkring 4 uger eller længere vil man måske kunne se en lille opklaring i din livmoder, som er der graviditeten kommer til at sidde. Først omkring uge 5 vil du kunne se blommesæk samt fosteranlæg, og endelig hjerneaktivitet fra omkring uge 6. 

så ja hun vil formentlig kunne se en tidlig graviditet, men så tidligt som du måske er, er det meget usikkert uanset hvad, om det overhovedet ville blive til noget

Anmeld Citér

14. februar 2022

Misspf

Misspf skriver:

Hvis du bliver scannet, vil man i hvert fald kunne se forskellige ting, alt efter hvor langt du er. Hvis du kun er 3-4 uger vil man formentlig kun kunne se en mere tyk slimhinde, som er tegn på tidlig graviditet. Er du omkring 4 uger eller længere vil man måske kunne se en lille opklaring i din livmoder, som er der graviditeten kommer til at sidde. Først omkring uge 5 vil du kunne se blommesæk samt fosteranlæg, og endelig hjerneaktivitet fra omkring uge 6. 

så ja hun vil formentlig kunne se en tidlig graviditet, men så tidligt som du måske er, er det meget usikkert uanset hvad, om det overhovedet ville blive til noget

Hjerteaktivitet ikke hjerne

Anmeld Citér

14. februar 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Som overskriften lyder så er jeg nysgerrig på hvor tidligt en gynækolog kan se en graviditet når de scanner.

Er det 1 uge efter ægløsning eller er det først når man er 5-6 uger henne?

Jeg er klar over at hjerteblink først er fra ca 6+0 ( har selv set hjerteblink 5+6) 

Jeg skal, i forbindelse med uregelmæssig menstruation, til gyn i næste uge og eftersom jeg har haft en del symptomer og konstant murren/ondt siden onsdag/torsdag, kunne det være sjovt at høre om hun ville kunne se noget hvis det var.

Først og fremmest håber jeg dog på at hun kan fortælle mig at alt er som det skal være og at jeg ik er ved at gå i overgangsalderen eller har tegn på sygdom

vores gyn kunne se det ved at slimhinden allerede ved uge 3 var tyknet.. der var ingen blomme endnu eller andet...

så det kommer vel an på dygtigheden af gyn om de kan se det...

jeg stod med positiv test og symptomer...

krydser fingre for et positivt svar :)

Anmeld Citér

14. februar 2022

tutti

Da jeg var 4+5, så kunne vi se gestationssæk med tydelig blommesæk og forstadie til foster. Måneden før var jeg til scanning omkring samme tid, men her var kun en lillebitte plet (som var fordi den aldrig rigtig udviklede sig efter befrugtning og endte med en bio). Så man kan godt være heldig at se noget på en meget tidlig scanning, bare man lige husker at der er stor forskel i de tidlige uger frem til 6+

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.