Hvad må man og hvad må man ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.496 visninger
5 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

Low

Er der nogle der har nogle gode link til nogle sider hvor man kan se hvad man må spise og hvad man ikke må spise når man er gravid?

Fx. så er jeg meget glad for rigtig stærk mad men jeg har hørt man ikke må spise stærk mad, men jeg er ikke sikker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Mira0911

Er der nogle der har nogle gode link til nogle sider hvor man kan se hvad man må spise og hvad man ikke må spise når man er gravid?

Fx. så er jeg meget glad for rigtig stærk mad men jeg har hørt man ikke må spise stærk mad, men jeg er ikke sikker.

Jeg spiste lige hvad jeg havde lyst til og jeg lavede hvad jeg havde lyst til under min graviditet... Kender ikke lige nogen sider der omhandler det...

Anmeld

29. oktober 2009

LauraLW

Man kan komme ind på mange sider bare ved at google kost og graviditet, ellers kan man i de fleste bøger om graviditet også læse lidt om det.

Fandt en her, har ikke nærlæst den, men der burde være lidt info :-)

http://www.morsbaby.net/graviditetsund.htm#Kost%20&%20Graviditet.

Laura

Anmeld

29. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Low skriver:

tror også du kan finde en del anbefalinger inde på sundhedsstyrelsens hjemmeside

Anmeld

29. oktober 2009

oo

Low skriver:

hej du

jeg har ikke lige noget link, men jeg kan fortælle, at da min søster blev gravid, sagde alle de ældre kvinder i familien, at NU måtte hun ikke spise stærk mad. det var hun ikke helt tilfreds med, og hun spurgte derfor sin jordmor, som sagde, at ja, det er rigtigt, det troede man tidligere kunne skade barnet. men så var der kommet alle de her indvandrer kvinder til danmark og de spiste meget krydret mad og der var intet galt med deres børn. når du ammer kan babyen få tynd mave hvis du spiser stærk mad, men kun hvis du har holdt dig fra det gennem hele graviditeten og det derfor virker som et chok på baby. min søsters jordmor rådede hende til at spise stærk mad som hun plejede, for så ville baby være vant til det - også når den kom ud og skulle ammes

Anmeld

29. oktober 2009

LauraLW

Tjuhl skriver:

hej du

jeg har ikke lige noget link, men jeg kan fortælle, at da min søster blev gravid, sagde alle de ældre kvinder i familien, at NU måtte hun ikke spise stærk mad. det var hun ikke helt tilfreds med, og hun spurgte derfor sin jordmor, som sagde, at ja, det er rigtigt, det troede man tidligere kunne skade barnet. men så var der kommet alle de her indvandrer kvinder til danmark og de spiste meget krydret mad og der var intet galt med deres børn. når du ammer kan babyen få tynd mave hvis du spiser stærk mad, men kun hvis du har holdt dig fra det gennem hele graviditeten og det derfor virker som et chok på baby. min søsters jordmor rådede hende til at spise stærk mad som hun plejede, for så ville baby være vant til det - også når den kom ud og skulle ammes

Tror Tjuhl har fat i det rigtige her :-)

Og, det frarådes at spise meget krydret og fed mad, hvis du har meget kvalme... Det oplevede jeg selv på egen krop i starten. bvdr.

Laura

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.