Low skriver:
Er der nogle der har nogle gode link til nogle sider hvor man kan se hvad man må spise og hvad man ikke må spise når man er gravid?
Fx. så er jeg meget glad for rigtig stærk mad men jeg har hørt man ikke må spise stærk mad, men jeg er ikke sikker.
hej du
jeg har ikke lige noget link, men jeg kan fortælle, at da min søster blev gravid, sagde alle de ældre kvinder i familien, at NU måtte hun ikke spise stærk mad. det var hun ikke helt tilfreds med, og hun spurgte derfor sin jordmor, som sagde, at ja, det er rigtigt, det troede man tidligere kunne skade barnet. men så var der kommet alle de her indvandrer kvinder til danmark og de spiste meget krydret mad og der var intet galt med deres børn. når du ammer kan babyen få tynd mave hvis du spiser stærk mad, men kun hvis du har holdt dig fra det gennem hele graviditeten og det derfor virker som et chok på baby. min søsters jordmor rådede hende til at spise stærk mad som hun plejede, for så ville baby være vant til det - også når den kom ud og skulle ammes 
Anmeld