Jalousi i parforholdet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Som sagt så handler det for os om at det er okay at syntes og føle noget er attraktivt.

Alle mennesker har følelser, det er en del af livet, vi kan ofte ikke selv styre hvilke følelser andre mennesker bringer op i os. 

Derfor handler det for os om at være ærlig overfor hinanden, jeg kan lige så vel syntes en mand er flot osv, men det er ikke ensbetydende min kæreste skal være bekymret for jeg går i seng med ham

Jeg er helt med på at det er naturligt at finde andre mennesker attraktive men hvorfor har I et behov for at fortælle hinanden om det? Det forstår jeg simpelthen ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er helt med på at det er naturligt at finde andre mennesker attraktive men hvorfor har I et behov for at fortælle hinanden om det? Det forstår jeg simpelthen ikke

Lad med vende spørgsmålet, hvorfor gå og gemme på det? 

Anmeld Citér

12. februar 2022

Anonym

Fordi det er ubetydeligt medmindre man har tænkt sig at handle på det.

Jeg var engang kærester med en fyr der også fortalte mig når han synes en anden kvinde var attraktiv og det ødelagde mit selvværd og gjorde mig jaloux hvilket jeg ellers aldrig havde været før, så det er bestemt ikke noget jeg vil anbefale at gøre i et forhold. 

Anmeld Citér

13. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Må jeg spørge, hvad det forum hedder ?

Jeg vil godt svare, men i PB da det er lidt personligt. 

Anmeld Citér

13. februar 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Hvad i al verden skulle pointen være..? Det er da ikke rart at få at vide ag ens mand synes andre er attraktive. Man ved da godt det er tilfældet … hvis min mand konstant nævnte det ville jeg da få mindreværdskomplekser og være mindre tilbøjelig til at slappe af ved sex… hvad nu hvis han fantaserede om de andre i stedet for osv.

Brutal ærlighed er da ikke altid hensigtsmæssigt for samlivet og ens parforhold.

Anmeld Citér

13. februar 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Kastanje skriver:

Hvad i al verden skulle pointen være..? Det er da ikke rart at få at vide ag ens mand synes andre er attraktive. Man ved da godt det er tilfældet … hvis min mand konstant nævnte det ville jeg da få mindreværdskomplekser og være mindre tilbøjelig til at slappe af ved sex… hvad nu hvis han fantaserede om de andre i stedet for osv.

Brutal ærlighed er da ikke altid hensigtsmæssigt for samlivet og ens parforhold.

Det kommer nok an på hvor meget man tror, udseendet betyder for en relation, samt hvor godt man selv har det med sit udseende. For mig ville det absolut intet betyde, og det at min kæreste objektivt synes en anden er lækker, betyder ikke at han har lyst til at gå i seng med hende. Jeg påpeger og italesætter generelt ting der er lækre - om det er mad, musik, mænd eller kvinder - fordi skønhed gør mig glad.

Anmeld Citér

13. februar 2022

Kastanje

Panther skriver:

Det kommer nok an på hvor meget man tror, udseendet betyder for en relation, samt hvor godt man selv har det med sit udseende. For mig ville det absolut intet betyde, og det at min kæreste objektivt synes en anden er lækker, betyder ikke at han har lyst til at gå i seng med hende. Jeg påpeger og italesætter generelt ting der er lækre - om det er mad, musik, mænd eller kvinder - fordi skønhed gør mig glad.

Wow - fedt at tage det så afslappet og blot se det som objektiv skønhed 

Anmeld Citér

13. februar 2022

Panther

Profilbillede for Panther
Kastanje skriver:

Wow - fedt at tage det så afslappet og blot se det som objektiv skønhed 

Jeg skal ikke bestemme hvad der er rigtigt for andre - men for mig er det en befrielse at være åben om sådanne ting. Og jeg tror oprigtigt på, at ingen kan erstatte mig - der er sikkert kvinder, der kan løbe hurtigere end mig, er mere tålmodige, har flottere hår.. men der er ingen lige præcis som mig ;-)

Anmeld Citér

13. februar 2022

Kastanje

Panther skriver:

Jeg skal ikke bestemme hvad der er rigtigt for andre - men for mig er det en befrielse at være åben om sådanne ting. Og jeg tror oprigtigt på, at ingen kan erstatte mig - der er sikkert kvinder, der kan løbe hurtigere end mig, er mere tålmodige, har flottere hår.. men der er ingen lige præcis som mig ;-)

True that… god indstilling, 

sejt

Anmeld Citér

14. februar 2022

Anonym

Panther skriver:

Enig, vi begge hviler rigtig meget i os selv begge to.

Men ja det kommer nok meget an på hvem man er som person og hvordan man har det med sig selv.

Samtidig er det jo ikke hverdag at vi obkejtivisere modsatte køn, tværtimod hr vi været sammen i 4 år og det er sker 1 gang på hver vores side

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.