Symptomer - hvor hurtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.249 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. februar 2022

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder; Hvor hurtigt oplevede I at mærke symptomer på graviditet? Vi havde sex i fredags, og selvom vi har lagt plan baby lidt på hylden for nu, tracker jeg stadig min mens.. ifølge Flo og Clue har min ægløsning ligget deromkring, og idag vågner jeg så med kvalme (som i øvrigt har varet hele dagen), hovedpine og lidt svimmelhed. Jeg er normalt aldrig syg, men enten er jeg ved at blive sløj, eller også kan jeg måske allerede mærke symptomer på en eventuel graviditet? Er det overhovedet muligt kun 5 dage efter eventuelt befrugtning? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ja, som overskriften lyder; Hvor hurtigt oplevede I at mærke symptomer på graviditet? Vi havde sex i fredags, og selvom vi har lagt plan baby lidt på hylden for nu, tracker jeg stadig min mens.. ifølge Flo og Clue har min ægløsning ligget deromkring, og idag vågner jeg så med kvalme (som i øvrigt har varet hele dagen), hovedpine og lidt svimmelhed. Jeg er normalt aldrig syg, men enten er jeg ved at blive sløj, eller også kan jeg måske allerede mærke symptomer på en eventuel graviditet? Er det overhovedet muligt kun 5 dage efter eventuelt befrugtning? 

Det vil være meget forskelligt. Jeg mærkede først symptomer ca da jeg var 12 uger henne, det var en planlagt graviditet så jeg vidste det til at starte med. Jeg kastede op 1 gang i uge 12 og havde kun få symptomer på daværende tidspunkt: kastede op 1 gang og var meget træt.

Anmeld Citér

10. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Nej, det er ikke muligt kun 5 dage efter eventuel befrugtning. Der er man slet ikke gravid endnu .

Jeg fik aldrig nogen symptomer overhovedet. Så både mængden og tidspunktet for symptomernes "ankomst" er så forskellig. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Mrs.

Jeg mærkede først symptomer omkring uge 6/7 i alle mine graviditeter. 

denne graviditet tog jeg kun en test fordi jeg synes min cyklus var ekstraordinær lang, ellers havde jeg ingen mistanke overhovedet. 

Og så skal man huske at mellem ægløsning og menstruation er de symptomer man kan få på kommende menstruation de samme som ved graviditet. Selvom man måske ikke normalt oplever symptomer op til, kan det forekomme sporadisk. 

Anmeld Citér

10. februar 2022

Anonym

Som de andre skriver, er det alt for tidligt at mærke noget, da implantation tidligst sker 5-6 dage efter ægløsning og først HEREFTER begynder hcg at dannes, som så skal nå et vist niveau før det kan udløse symptomer  

Jeg krydser selvfølgelig for, at I har held denne cyklus, men det er for tidligt at tilskrive dine symptomer som værende pga. graviditet

Anmeld Citér

10. februar 2022

Anonym

Jeg har altså oplevet symptomer tidligt og har også haft testet positiv 2+6 (passede også med scanning).. så det kan godt være det ik er normalen, men det kan godt la sig gøre

Anmeld Citér

11. februar 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg fik først mine sædvanlige pms symptomer omkring 3+0 så jeg var sikker på at der ikke var gevinst. Efter 3-4 dage forsvandt de og jeg fik en lille snert af kvalme. Men kun så lidt at jeg var i tvivl om det var reelt eller indbildning. Kvalmen og trætheden kom vist først rigtigt omkring uge 7 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.