Hej damer.
Jeg har haft hormonspiral i 3 år nu.
Måske det bare min krop der har ændret sig, men synes bare det er påfaldende, at mit humør har ændret sig så markant efter jeg fik den. Dagene op til mens bliver jeg virkelig moody, decideret depressiv, og sortseer. Jeg har aldrig oplevet noget lignende, for det er så voldsomt og jeg har virkelig mange tunge tanker disse dage - tør næsten ikke sige de tanker højt, som jeg får dagen op til mens. 
Generelt er jeg blevet mere kort-luntet og ikke særlig sød. Jeg er desuden begyndt at kunne mærke ægløsning, hvilket jeg aldrig har kunnet før.
Jeg har spurgt lægen om det kan være spiralen der er skyld i mine humørsvingninger og triste tilstand, da det kom efter jeg fik den, men han siger den er så lokal, at det ikke kan påvirke noget.
Derfor: er der nogen der har oplevet det samme efter at have fået hormonspiral, eller er der nogen der erfarer at det er sådan kroppen/sindet opfører sig efter at have fået barn.
Kan mærke at jeg ikke kan holde til disse ture - og det er hårdt for vores familieliv da mit filter forsvinder på til mens. Hvis det er hormonspiralens skyld, skal den bare ud med det samme. Vores parforhold er allerede så påvirket at mine humørsvingninger, at den ikke gør meget nytte
Anmeld
Citér