Skoleudsættelse - hvad skriver man lige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
4 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg skal skrive til kommunen ang skoleudsættelse på vores dreng.

Jeg synes det er så svært hvad jeg lige skriver, da det jo så er alt det negative jeg skal skrive og føler jeg sidder og hagler vores dreng ned

Ved heller ikke hvor meget man skal skrive, nogen som har prøvet det før, som evt har nogle råd

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

Chri9000

Profilbillede for Chri9000

Nu har jeg ikke prøvet det før, men jeg synes ikke du skal se det som du hagler din søn ned - du skal snarere se det som at du hjælper din søn og gør det du mener er det bedste for ham.

Du kan jo skrive - på baggrund af hans problematikker/udfordringer at du/i mener at en skoleudsættelse, vil være gavnligt for ham i det han så kan nå at modnes eller hvad problematikkerne nu er som han kæmper med/har.

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Jeg har også lige søgt om at få min yngste skoleudsat. Jeg skrev bare helt kort og konkret hvad årsagen er. I hans tilfælde er den primære årsag at han er langt bagefter med sin sociale udvikling og derfor ikke ville være i stand til at indgå i fællesskabet i en klasse. De sekundære årsager er at han er født for tidligt og er et December-barn.

Jeg følte ikke at jeg haglede ham ned eller noget - for jeg holdt mig til fakta og holdte mine følelser, antagelser o.s.v. langt ude af det.

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Vores søn blev også skoleudsat og her var grunden at han havde svært ved at indgå i legerelationer med jævnaldrende og altid valgte dem der var et år yngre. Han havde heller ingen interesse i hverken tal eller bogstaver, blev sur hver gang vi prøvede at skrive noget med ham og jeg synes ikke at han skal presses og få en dårlig oplevelse. I de ting jeg lige har nævnt her føler jeg sket ikke at jeg hagler ham ned over hovedet

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym

Vi skulle lave ansøgningen sammen med børnehaven, det gjorde det hele meget nemmere, da de jo havde prøvet det før. Noget af det vi fik af vide var vigtigst for at få en udsættelse var at påpege at barnet har svært ved at tilgå i sociale aktiviteter med de jævnaldrende og derfor har behov for et år mere i børnehave

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.