Sex, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

674 visninger
9 svar
2 synes godt om
24. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej allesammen, 

Jeg har siden igår eftermiddags (ca. kl. 16) taget nogle meget positive ægløsningstest. Har ikke prøvet de var så positive før. 
Men søger lidt erfaringer for hvornår det “bedste” tidspunkt for sex måske er. Jeg er lidt i tvivl, vi hyggede os igår fordi jeg slog ud på testen. Men da min kæreste har nedsat sædkvalitet, er jeg i tvivl om det havde været bedre at vente til i dag.. 

Jeg har vildt ondt i maven i dag, så er ikke i tvivl om jeg helt sikkert har ægløsning  men hvornår havde i hoppet på manden? Når i får en test eller dagen efter? 

Smider lige et billede af hvordan mine test har set ud siden igår 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2022

SKXXX

Profilbillede for SKXXX
Anonym skriver:

Hej allesammen, 

Jeg har siden igår eftermiddags (ca. kl. 16) taget nogle meget positive ægløsningstest. Har ikke prøvet de var så positive før. 
Men søger lidt erfaringer for hvornår det “bedste” tidspunkt for sex måske er. Jeg er lidt i tvivl, vi hyggede os igår fordi jeg slog ud på testen. Men da min kæreste har nedsat sædkvalitet, er jeg i tvivl om det havde været bedre at vente til i dag.. 

Jeg har vildt ondt i maven i dag, så er ikke i tvivl om jeg helt sikkert har ægløsning  men hvornår havde i hoppet på manden? Når i får en test eller dagen efter? 

Smider lige et billede af hvordan mine test har set ud siden igår 

En ægløsningstest er først positiv, når stregerne er mindst lige tydelige. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Ønskebarn nr 2

Retter lige mit opslag! Hvordan vender den test der. ? Har du tisset på højre del af den? 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Anonym trådstarter

Ønskebarn nr 2 skriver:

Retter lige mit opslag! Hvordan vender den test der. ? Har du tisset på højre del af den? 

Ja, det er den mørke af stregerne der er test-streget og den utydelige der er kontrol

Anmeld Citér

24. januar 2022

Ønskebarn nr 2

Anonym skriver:

Ja, det er den mørke af stregerne der er test-streget og den utydelige der er kontrol

Så er det bare igang med sexen!! En gang i aften og en gang eller 2 imorgen..

Inden for 36 timer efter positiv test sker æl. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Anonym trådstarter

Ønskebarn nr 2 skriver:

Så er det bare igang med sexen!! En gang i aften og en gang eller 2 imorgen..

Inden for 36 timer efter positiv test sker æl. 

Ville ønske jeg kunne bruge min ægløsning som undskyldning til så meget sex  

Men vi har desværre fået at vide vi helst skal “lade” min kæreste lidt op, så pga. hans sædkvalitet skal der helst være 48 timer i mellem.. så derfor var jeg lidt i tvivl om hvornår det bedste tidspunkt var. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Ønskebarn nr 2

Anonym skriver:

Ville ønske jeg kunne bruge min ægløsning som undskyldning til så meget sex  

Men vi har desværre fået at vide vi helst skal “lade” min kæreste lidt op, så pga. hans sædkvalitet skal der helst være 48 timer i mellem.. så derfor var jeg lidt i tvivl om hvornår det bedste tidspunkt var. 

Så ville jeg gøre det 12 timer efter første positive test. 

Og hvis det er for sent. Så bare nu. 

Anmeld Citér

24. januar 2022

Anonym trådstarter

Ønskebarn nr 2 skriver:

Så ville jeg gøre det 12 timer efter første positive test. 

Og hvis det er for sent. Så bare nu. 

Tak! Det må vi prøve næste cyklus, hvis der ikke er gevinst denne her gang

Anmeld Citér

25. januar 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Min kæreste har også nedsat sædkvalitet, men vi jar fundet ud af at hvis vi ikke har sex 4-5 dage op til ægløsning, så er hans svømmere rigtig gode/mange. Vi har været i inseminationsbehandling i efteråret, så det er derfor vi ved det. Pga juleferie skulle vi dog forsøge selv i sidste cyklus, da min ægløsning lå den 30/12. Vi holdt os fra hinanden i 5 dage op til positiv ÆL-test (den blev positiv om aftenen), så vi havde sex samme aften, næste morgen og næste aften igen. Jeg ved ikke om 2. og 3. gang sex overhovedet var nødvendig og om han allerede var helt “udtømt” der, men vi tænkte at det ikke kunne skade. Efter den 1. sex vi havde om aftenen lå jeg med benene i vejret i lidt tid og lagde mig efterfølgende til at sove uden at gå på toilettet og “tømme mig”. Efter 3. gang sex holdt vi os fra hinanden frem til testdag, hvor jeg fik 2 fine streger. Er nu 5+5. 

Anmeld Citér

25. januar 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

Min kæreste har også nedsat sædkvalitet, men vi jar fundet ud af at hvis vi ikke har sex 4-5 dage op til ægløsning, så er hans svømmere rigtig gode/mange. Vi har været i inseminationsbehandling i efteråret, så det er derfor vi ved det. Pga juleferie skulle vi dog forsøge selv i sidste cyklus, da min ægløsning lå den 30/12. Vi holdt os fra hinanden i 5 dage op til positiv ÆL-test (den blev positiv om aftenen), så vi havde sex samme aften, næste morgen og næste aften igen. Jeg ved ikke om 2. og 3. gang sex overhovedet var nødvendig og om han allerede var helt “udtømt” der, men vi tænkte at det ikke kunne skade. Efter den 1. sex vi havde om aftenen lå jeg med benene i vejret i lidt tid og lagde mig efterfølgende til at sove uden at gå på toilettet og “tømme mig”. Efter 3. gang sex holdt vi os fra hinanden frem til testdag, hvor jeg fik 2 fine streger. Er nu 5+5. 

Stort tillykke med de to streger!

Tusinde tak, det var lige sådan nogle erfaringer jeg håbede på! Jeg havde desværre en SA i november forrige år, og vi har prøvet mere eller mindre siden der, uden held. Så vi er også ude i at søge hjælp, hvis heldet ikke snart vender

Hvis der ikke er gevinst denne cyklus, må vi helt sikkert lige prøve det af i næste! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.