Hvis kun én i familien har covid19?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
7 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej.

Der er nu rigtig meget corona på mit arbejde (skole). Hvis jeg får corona og skal blive hjemme, vil jeg så stadig kunne sende mine (potentielt smittede) børn i børnehave?

Vi bor ikke på en måde, så jeg kan isoleres og er ikke vild med tanken om et isolationsophold et sted.

På min skole er mange af eleverne i skole med smittede søskende og forældre derhjemme.

Hvad gør I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Der er nu rigtig meget corona på mit arbejde (skole). Hvis jeg får corona og skal blive hjemme, vil jeg så stadig kunne sende mine (potentielt smittede) børn i børnehave?

Vi bor ikke på en måde, så jeg kan isoleres og er ikke vild med tanken om et isolationsophold et sted.

På min skole er mange af eleverne i skole med smittede søskende og forældre derhjemme.

Hvad gør I?

Holder hjemme. Det fik jeg at vide fra styrelsen for patientsikkerhed lørdag aften. Jeg er den eneste der er positiv. Mit barn på 4 1/2 har så fået hovedpine og feber idag. Jeg forventer at hans test idag også er positiv. Min anden søn som går i skole er også hjemme da jeg er smittet og således er min mand også, da vi ikke kan isoleres fra hinanden. Skole og børnehave er orienteret om at de holdes hjemme grundet de er nærkontakt hele tiden og vi ikke kan isoleres fra hinanden. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Bettybom

Holder hjemme. 

de smittede skal være i isolation i 7 dage eller 48 timer efter de er symptomfrie. 
De andre i husstanden skal teste sig dagen efter og igen tidligst 7 dage efter. 

hvis man er isolotaion sammen og man IKKE bliver smittet. Så skal man tage en test igen 48 timer efter den smittede er symptomfri og er testen negativ kan de resterende efterfølgende ophæve isolationen. 

hilsen hende med et positiv barn fra i fredags og selv blev positiv igår

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym trådstarter

Ja, børnehaven skrev også lige ud, at det fra sundhedsstyrelsens blev anbefalet, at alle blev isoleret. Jøsses, det kan blive en lang proces...

Anmeld Citér

17. januar 2022

aLOTofmother

Anonym skriver:

Ja, børnehaven skrev også lige ud, at det fra sundhedsstyrelsens blev anbefalet, at alle blev isoleret. Jøsses, det kan blive en lang proces...

Sådan helt seriøst, det er nok ilde hørt, og jeg har hele vejen igennem haft den største respekt for corona. For dælen vi har ikke lavet en skid. Men i og med eksperterne udtaler at vi alle skal regne med at få det på et tidspunkt, så tror jeg, at jeg på nuværende tidspunkt bare ville kysse den smittede og så lad os alle i familien få det overstået. Vi har en god børneflok, så ellers risikerer vi sgu at skulle isoleres i potentielt månedsvis. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

drabo

Profilbillede for drabo
aLOTofmother skriver:

Sådan helt seriøst, det er nok ilde hørt, og jeg har hele vejen igennem haft den største respekt for corona. For dælen vi har ikke lavet en skid. Men i og med eksperterne udtaler at vi alle skal regne med at få det på et tidspunkt, så tror jeg, at jeg på nuværende tidspunkt bare ville kysse den smittede og så lad os alle i familien få det overstået. Vi har en god børneflok, så ellers risikerer vi sgu at skulle isoleres i potentielt månedsvis. 

Vi tog den beslutning, at vi ikke ville isolere vores barn, og så håbede vi at enten alle eller ingen fik det i resten af familien.

Det værste ville være at vi fik det trip trap træsko. Storesøster testede positiv mandag, så alle var hjemme fra tirsdag. Vi andre testede positiv/ fik symptomer torsdag. Så vi nøjes med to etaper.

Tror det eneste måde man kan undgå isolation såfremt man følger anvisningerne er hvis man isolerer den smittede og selv har fået tredje stik.

Synes dog den nye variant her spreder sig som en steppebrand. Det var over halvdelen af klassen som testede positiv, de andre gange har ingen i klassen samlet smitten op fra den som var smittet.

Anmeld Citér

17. januar 2022

Anonym

Her testede kæreste positiv på hjemmetest d. 7 (pcr d. 8) og vores yngste positiv d. 12. Både storebror og jeg tester stadigvæk negativ og forhåbentlig er vores sidste test onsdag også negativ. Jeg fik at vide fra smitteopsporingen at når man ik kan isoleres fra den syge så skal man være hjemme i 7 dage uanset vaccinationsstatus og om man har været smittet før. 

I øvrigt har jeg både kysset og krammet min kæreste og yngste og kæresten og jeg har også knaldet flere gange og ja stadig negativ 

Anmeld Citér

17. januar 2022

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Ja det kan det. Vi havde det i sidste uge og var heldige med, at sønnen blev syg søndag aften og os andre var blev syge mandag. Alle var raske igen onsdag, så vi kunne nøjes med isolation fra søndag aften til fredag morgen.

Hos en af mine veninder trak det u di 3 uger, da deres datter fik corona og derefter fik resten af familien det i etaper, så en blev syg. når den første var ved at være rask og den yngste datter blev aldrig syg, men skulle være i isolation i hele perioden, da der i perioden var en ny der blev syg, når en anden var på vej ud af isolation.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.