Meget kort lutealfase = overgangsalder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan det skyldes tidlig overgangsalder

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.790 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2022

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Jeg har de sidste 6 måneders tid (efter hormonbehandling) haft en meget kort lutealfase på kun 7 dage. Havde før ca 11-12 dage.  Skyldes det mon hormonbehandlingen og hvis ja, hvornår bliver det så iorden igen!? Jeg er drøn nervøs for det istedet kan skyldes en tidlig overgangsalder... Er 40 år og ønsker så inderligt at nå en mere så min søn når at blive storebror

Hvad tænker i kan det skyldes en tidligere overgangsalder? Eller hormonbehandling, har i eventuelt oplevet det efter behandling? Jeg stoppede behandlingen da jeg ikke tålte den desværre

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Ønskebaby2020 skriver:

Jeg har de sidste 6 måneders tid (efter hormonbehandling) haft en meget kort lutealfase på kun 7 dage. Havde før ca 11-12 dage.  Skyldes det mon hormonbehandlingen og hvis ja, hvornår bliver det så iorden igen!? Jeg er drøn nervøs for det istedet kan skyldes en tidlig overgangsalder... Er 40 år og ønsker så inderligt at nå en mere så min søn når at blive storebror

Hvad tænker i kan det skyldes en tidligere overgangsalder? Eller hormonbehandling, har i eventuelt oplevet det efter behandling? Jeg stoppede behandlingen da jeg ikke tålte den desværre

Har du fået at vide der hvor du bliver behandlet, at hormonbehandling godt kan påvirke det?

Anmeld Citér

16. januar 2022

Ønskebaby2020

Love Angel skriver:

Har du fået at vide der hvor du bliver behandlet, at hormonbehandling godt kan påvirke det?

Nej, men prøvede at Google det, og kunne læse det godt kunne skabe ubalance et stykke tid efter.. Synes bare det er meget længe mit har varet. 

Anmeld Citér

16. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Nej, men prøvede at Google det, og kunne læse det godt kunne skabe ubalance et stykke tid efter.. Synes bare det er meget længe mit har varet. 

Så kan det være det tar lidt længere for dig at komme over. Så det stor sandsyndeligt at det kan være derfor. Hvornår er det du stoppet med det? Og hvor længe stod der at det kan tag? 
men du skal huske at ved nogle kan det måske ikke tag så længe, mens for andre tar det noget længere tid.

Anmeld Citér

16. januar 2022

Ønskebaby2020

Love Angel skriver:

Så kan det være det tar lidt længere for dig at komme over. Så det stor sandsyndeligt at det kan være derfor. Hvornår er det du stoppet med det? Og hvor længe stod der at det kan tag? 
men du skal huske at ved nogle kan det måske ikke tag så længe, mens for andre tar det noget længere tid.

Tak for dit svar

Håber ihvertfald det "bare" er det. Stoppede for ca 7 mdr. Siden Med Tamoxifen som godt kan være i kroppen et stykke tid efter. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.