Søger råd fra 30+ kvinderne. :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

940 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. januar 2022

Wendel

Hej piger. 
Jeg fik i maj måned en abort, da jeg ikke troede jeg ville have flere børn. (Har en søn på 4 år og en bonusdatter på knapt 3). Jeg/vi har desværre fortrudt bitterligt lige siden og det har naget mig. For små to måneder siden besluttede vi at give det et forsøg og få en fælles. Hvor hurtigt blev i gravide anden gang? Og evt efter en abort? 
henvender mig primært til kvinder som er 30+, da jeg er 33 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2022

Tami

Profilbillede for Tami

Det er meget individuelt, men nu kommer jeg med min historie. Jeg er lige fyldt 37 i december:

Jeg har 2 børn fra 2010 og 2013 fra et tidligere forhold. I juli 2020 besluttede jeg og min nuværende kæreste at vi ville have et fællesbarn (han har ingen i forvejen). Vi smed minipillerne og blev gravide med det samme, men det endte desværre i en MA i oktober 2020. Da min krop var klar igen i januar (hcg var meget lang tid om at falde) gik den ene cyklus efter den andre uden gevinst. Pga MA’en og 2 SA med min tidligere kæreste var vi tilknyttet en gynækolog som havde taget en masse blodprøver på mig, da vi troede jeg “var problemet”. Da vi nåede til sommeren 2021 og der stadig ikke var gevinst fik min kæreste en henvisning til samme gynækolog som testede hans sædkvalitet. Den var i første omgang ikke for god. Da han afleverede en prøve til hvor der var gået flere dage siden sex var prøven fin. Vi vidste derfor at vi skulle “lade hans sædceller op” i nogle dage op til ægløsning. Efter sommerferien startede vi i IUI (insemination) hos gynækologen. Der var bid i 2. forsøg. Desværre viste en scanning 7+0 at den sad udenfor livmoderen, så mig i narkose igen (og så på 1 års dagen for opdagelsen af min MA). Herefter gik der 3 cyklusser før jeg blev gravid. Det er stadig meget nyt og er i dag 4+3

Anmeld Citér

16. januar 2022

B&J

Er ked af jeres tab

Jeg er 34

den første var der positiv test efter 3mdr han når dog at blive 12 inden den lille nye kommer til verden

denne gang tog 5mdr 

Anmeld Citér

16. januar 2022

fehår

Jeg fik to udskrabninger lige efter hinanden i 2018 i forbindelse med en MA, og jeg blev gravid i første forsøg lige efter. Der var jeg 30. 

Jeg er nu 33 og er uplanlagt gravid, selvom jeg gennemgik en meget stor og voldsom udskrabning efter min sidste fødsel. 

Det er så forskelligt, men for mig har indgrebene ikke ødelagt mine muligheder for at blive gravid.

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym

Wendel skriver:

Hej piger. 
Jeg fik i maj måned en abort, da jeg ikke troede jeg ville have flere børn. (Har en søn på 4 år og en bonusdatter på knapt 3). Jeg/vi har desværre fortrudt bitterligt lige siden og det har naget mig. For små to måneder siden besluttede vi at give det et forsøg og få en fælles. Hvor hurtigt blev i gravide anden gang? Og evt efter en abort? 
henvender mig primært til kvinder som er 30+, da jeg er 33 år.

Jeg fik en abort i juni/juni ‘13 og blev gravid igen i oktober ‘15

Anmeld Citér

16. januar 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg fik mit første barn i 2010 og andet barn i 2018, hvor jeg var 33 år. Begge gange tog det ca. 3 mdr. 

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym

eg blev gravid som 31 årig i 3. cyklus og nu som 34 årig i første cyklus. Men det er jo utrolig individuelt

Anmeld Citér

16. januar 2022

Anonym

Som 30-årig tog det 2 år og som 32-årig var det i 1. hug! Troede knap på det selv.

Anmeld Citér

16. januar 2022

Kontrast

I 2009 blev jeg gravid i første cyklus som 24årig I 2020 blev jeg gravid efter et år, som 35-årig. Jeg har åbenbart fået lidt sværere ved det med alderen. 

Anmeld Citér

17. januar 2022

A38

Jeg er 32, snart 33. Jeg har et barn fra 2018, og fik en ufrivillig abort i april 2021, hvor jeg var blevet uplanlagt gravid. Vi besluttede os hurtigt for at prøve igen, og 3 måneder efter aborten stod jeg med en positiv test.

Held og lykke med projekt baby !

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.