For slank til at blive gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

957 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. januar 2022

Anonym trådstarter

Hej alle, 

Vi vil så småt forsøge på at blive gravide, men nu har jeg efterhånden hørt ALT for mange gange at jeg “da er alt for tynd til at blive gravid”. Jeg har altid slået det hen som misundelse, men nu har det faktisk sat sig lidt i mig. Det er både mor, kusine, svigermor osv der siger det..

kan der være hold i det helt eller delvist? 
jeg er absolut ikke undervægtig, men er bygget slank og har et godt stofskifte - er 168 og vejer 52 kg. 

hvad er jeres erfaring og viden herom?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Hej alle, 

Vi vil så småt forsøge på at blive gravide, men nu har jeg efterhånden hørt ALT for mange gange at jeg “da er alt for tynd til at blive gravid”. Jeg har altid slået det hen som misundelse, men nu har det faktisk sat sig lidt i mig. Det er både mor, kusine, svigermor osv der siger det..

jeg er absolut ikke undervægtig, men er bygget slank og har et godt stofskifte - er 168 og vejer 52 kg. 

Jeg er 166 cm og jeg vejede 46-48 kg da jeg blev gravid. Altid været slank og med højt stofskifte. 
tog 16 kg på og tabte 11 lige efter fødslen. 

om jeg så bare var heldig ved jeg ikke men hverken læge eller jordmoder nævnte på noget tidspunkt at jeg var for tynd. 

Anmeld Citér

13. januar 2022

Missyou

Kommer jo an på hvorfor du er slank. Om du bare er naturligt slank- men får nok mad. Eller du er så tynd fordi du er på en lav kalorie kur. 
sidstnævnte er tilfældet med mig. Jeg er helt sikkert lige nu for tynd til at kunne blive gravid. Mine menstruationer er udeblevet i 6 mdr- simpelthen fordi jeg har spist for lidt og nu har min krop svært ved at komme tilbage. 
men jeg tror ikke din vægt har noget at sige hvis du spiser almindeligt og du har en alm cyklus

Anmeld Citér

13. januar 2022

Rosin1980

Profilbillede for Rosin1980

Hejsa,

Det har jeg altså aldrig hørt om før… Jeg er 169 cm og vejer ca 47 kg og er blevet fint gravid to gange.

Da jeg var gravid forsøgte jeg forgæves at chokere jordemoderen med mine crawings… McFlurry med Smarties (det er godt, der er jo kalk i) og chips (super det er godt med nogle fedtstoffer). Tog fint på og fik ganske gennemsnitlige størrelse børn også. Fik anbefalet indtag af fiskeolie pga min lave vægt, så det gjorde jeg jo bare.

Held og Lykke med det!

Anmeld Citér

13. januar 2022

Morpåudebane

Sikke noget fis jeg vejede 50 da jeg blev gravid 1. Gang, 46 2. Gang og 51 her 3. Gang 

jeg er 165 høj 

sålænge du er tynd på den sunde måde, så betyder det ikke noget. Hvis man sulter sig og dermed får uretmæssig eller udeblivende menstruation, ja så er det svært at blive gravid

Anmeld Citér

13. januar 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Det er noget vås, folk ved ikke hvad de snakker om. Man kan sagtens blive gravid selvom man er meget slank. Så længe kroppen har det godt og der kommer regelmæssig ægløsning (hvilket man sandsynligvis har, hvis man har regelmæssig mens). Jeg er 171, 54 kg. og er blevet gravid 3 gange. 

Anmeld Citér

13. januar 2022

SKXXX

Profilbillede for SKXXX

Jeg har præcis samme mål som dig og blev gravid i første forsøg med min søn og er nu blevet gravid i første forsøg igen på trods af, at jeg også ammer en masse. Så det kan bestemt lade sig gøre.

Anmeld Citér

13. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis du har regelmæssig menstruation, burde du ikke have sværere ved at blive gravid. Hvis man sulter sig og kroppen ikke får hvad den skal, kan den stoppe menstruationen for ikke at bruge energi på en ikke livsnødvendig funktion. Og så kan man jo ikke blive gravid

Anmeld Citér

13. januar 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for svarene - det varmer! Har egentlig også selv indtil for nyligt, opfattet det som misundelse eller en gammeldags tilgang til at kvinder skal have sul på kroppen. 
jeg spiser rigeligt, tager vitaminer (også folsyre) og træner regelmæssigt. 
min menstruationscyklus er god og har nu i 2 måneder testet ægløsning som har vist sig fint på test (vi har dog brugt beskyttelse, da vi først begynder om 2 måneders tid)

Anmeld Citér

14. januar 2022

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984
Anonym skriver:

Hej alle, 

Har begge gange haft en bmi på 18-19 stykker, høj og tynd, og meget godt stofskifte.

gevinst begge gange efter Ca 3-4 mdr. Vi er ret fertile i min familie. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.