Forelsket i penneven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
11 svar
48 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg ved godt, at det er et forum, der handler om graviditet og børn, men jeg håber alligevel, at jeg kan få et godt råd af jer kære damer. 

Jeg har skrevet med en canadisk mand i 4 måneder (og skypet og talt i telefon) og vi har forelsket os i hinanden. Nu er problemet at ingen af os kan flytte. Jeg har et barn og eksmand her I Danmark og han har familie og venner i Canada. Hvad ville i gøre? Jeg kan mærke, at han er ved at miste interessen og det gør mig så ked af det. Jeg græder og har mistet appetitten, som hvis jeg havde kærestesorger. 

Hvad gør jeg? Det er helt umuligt, at jeg kan flytte min 12 årige søn til Canada. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2022

Anonym

Altså så ville jeg stoppe kontakten. Hvis han er ved at miste interessen allerede var det nok sket uanset. Og være glad for at det skete inden nogen flytte på tværs af jorden. Det er også ret hurtigt at tænke på at flytte… hvad med en ferie sammen til at starte med. Men ja det havde jeg nok ikke engang haft lyst til at forsøge med det du allerede skriver. 
Det er dog helt ok at være trist for følelsen af forelskelse er jo helt reel. Så du har jo kæreste sorger. Men så ville jeg behandle dem lige som alle andre kæreste sorger. Anerkendt over for dig selv at det er sådan du føler og giv dig selv lov til at være i det og kom igennem det i dit eget tempo. 

jeg håber du får det bedre snart.  Pas godt på dig selv uanset hvad du beslutter dig for. 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg ved godt, at det er et forum, der handler om graviditet og børn, men jeg håber alligevel, at jeg kan få et godt råd af jer kære damer. 

Jeg har skrevet med en canadisk mand i 4 måneder (og skypet og talt i telefon) og vi har forelsket os i hinanden. Nu er problemet at ingen af os kan flytte. Jeg har et barn og eksmand her I Danmark og han har familie og venner i Canada. Hvad ville i gøre? Jeg kan mærke, at han er ved at miste interessen og det gør mig så ked af det. Jeg græder og har mistet appetitten, som hvis jeg havde kærestesorger. 

Hvad gør jeg? Det er helt umuligt, at jeg kan flytte min 12 årige søn til Canada. 

Få ham ud af systemet. Jeres situation er umulig, I har kun “kendt” hinanden kortvarigt, og I har ikke mødtes endnu. Det vil kun gøre ondt værre at trække det i langdrag - kap kontakten, tag kærestesorgen og husk, sådan én går over igen. 

Anmeld Citér

5. januar 2022

Anonym trådstarter

Tak. Jeg tænker faktisk, at I har ret. Jeg kan jo også mærke, at han er begyndt at trække sig, fordi der ikke rigtigt er nogen løsning på vores situation. Jeg tænker, at jeg "bare" må komme over det. 

Anmeld Citér

10. august 2022

Anonym trådstarter

Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg vil med mit indlæg nu, men har bare brug for at komme ud med det, så her er en update (hvis nogen da skulle læse den).

Jeg kunne ikke slippe min penneven og vi skrev sammen hver dag i et år, til sidst rejste han fra Canada til København for at holde ferie med mig. Det har været en af de smukkeste perioder i mit liv og jeg håber på at besøge ham i Canada næste sommer. 

Anmeld Citér

11. august 2022

Anonym

Tak. Jeg tænker faktisk, at I har ret. Jeg kan jo også mærke, at han er begyndt at trække sig, fordi der ikke rigtigt er nogen løsning på vores situation. Jeg tænker, at jeg "bare" må komme over det. 

Det er en ærgerlig situation, men kan I ikke ligge de romantiske følelser til side og forblive venner?

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er en ærgerlig situation, men kan I ikke ligge de romantiske følelser til side og forblive venner?

Tak for dit svar. Åh det bliver nok virkelig svært at pakke de romantiske følelser væk. Vi holdt ferie i 2 uger sammen og blev nærmest bare mere forelsket. 

Anmeld Citér

12. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Lyder som en hård knude at løse med den lange afstand mellem jer. 

Du skriver, at du ikke kan flytte derover pga. barn her. Der er jeg total med dig. Men du skriver så også, at han har familie i Canada. Du nævner ikke børn, har han det? Det er jo noget nemmere at give det en chance i udlandet, hvis det 'blot' er forældre, søskende ol. man forlader. 

Kunne han evt. tage orlov fra sit arbejde og tage et længere ophold her, 6 mdr. fx, inden I beslutter jer for det ene eller det andet? 

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Lyder som en hård knude at løse med den lange afstand mellem jer. 

Du skriver, at du ikke kan flytte derover pga. barn her. Der er jeg total med dig. Men du skriver så også, at han har familie i Canada. Du nævner ikke børn, har han det? Det er jo noget nemmere at give det en chance i udlandet, hvis det 'blot' er forældre, søskende ol. man forlader. 

Kunne han evt. tage orlov fra sit arbejde og tage et længere ophold her, 6 mdr. fx, inden I beslutter jer for det ene eller det andet? 

Tak for sit svar. Min ven har faktisk "kun" søskende og niecer og nevøer i Canada, så han har mere frihed end mig til at flytte.

Anmeld Citér

12. august 2022

Anonym

Tak for sit svar. Min ven har faktisk "kun" søskende og niecer og nevøer i Canada, så han har mere frihed end mig til at flytte.

Hvorfor kan han ikke flytte og så bare besøge sin familie og venner et par gange om året? Det er mange, der gør sådan. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.