Uregelmæssig menstruation - er der noget galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.564 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. januar 2022

Soulaima

Først og fremmest godt nytår allesammen ��

Min cyklus er det sidste års tid blevet mere og mere uregelmæssig (16-42 dage) og fredag kom den igen - kun 10 dage efter endt mens.

Den er ik helt så kraftig som den plejer og farven er mest mørkrød/brunlig, men det er nok til at jeg må ha bind på. Jeg har det derudover også dårligt og er træt.

Nu er jeg ved at blive lidt bekymret for om der er noget galt eller om jeg ikke kan få flere børn �� jeg kontakter selvfølgelig min læge.

Jeg har altid haft en stabil cyklus (og altid haft nemt ved at blive gravid når vi har haft prøvet) bortset fra da jeg havde spiral som jeg fik fjernet i april 2020.  

Pt bruger vi ingen prævention og jeg er ikke gravid.

Og li en sidste tilføjelse: jeg er vaccineret, men min uregelmæssige menstruation startede 2-3 mdr før jeg blev vaccineret 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Soulaima skriver:

Først og fremmest godt nytår allesammen ��

Min cyklus er det sidste års tid blevet mere og mere uregelmæssig (16-42 dage) og fredag kom den igen - kun 10 dage efter endt mens.

Den er ik helt så kraftig som den plejer og farven er mest mørkrød/brunlig, men det er nok til at jeg må ha bind på. Jeg har det derudover også dårligt og er træt.

Nu er jeg ved at blive lidt bekymret for om der er noget galt eller om jeg ikke kan få flere børn �� jeg kontakter selvfølgelig min læge.

Jeg har altid haft en stabil cyklus (og altid haft nemt ved at blive gravid når vi har haft prøvet) bortset fra da jeg havde spiral som jeg fik fjernet i april 2020.  

Pt bruger vi ingen prævention og jeg er ikke gravid.

Og li en sidste tilføjelse: jeg er vaccineret, men min uregelmæssige menstruation startede 2-3 mdr før jeg blev vaccineret 

Og du er 100% sikker på at du ikke er gravid ikke? Fordi hvis i er i gang med at prøve at blive gravid. Derfor jeg spørger om du er sikker på at du ikke er gravid. 
men i hvert fald synes jeg at din menses cyklus svinger alt for meget. Den er meget ustabil. Så jeg vil nok råde dig til at søge læge. 
må man spørger hvor gammel du er?

Anmeld Citér

2. januar 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

Hvor gammel er du??

Anmeld Citér

3. januar 2022

Soulaima

Jeg er ret sikker på jeg ik er gravid. Jeg er 34 år

Anmeld Citér

3. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Soulaima skriver:

Jeg er ret sikker på jeg ik er gravid. Jeg er 34 år

Så er du du stadig ung. 
Din menses er alt for uregelmæssige. Du brugte søge læge.

Anmeld Citér

3. januar 2022

Anonym

Jeg havde en periode her 2020 og ind i 2021 hvor min gik helt amok, med cyklister som pludselige var omkring 45-58 dage. Og jeg har ikke haft problemer med det før i livet med uregelmæssigheder overhovedet.

Blev undersøgt og der var intet at se for gynækologen. Og så her i sommer begyndte de af sig selv af blive kortere igen, og er nu nede på 29-31 dage igen. Jeg har en ide om at det er en kombi af psykisk og fysisk ved mig det spillede ind på hormonerne (stress over jobsituation og vægt, da jeg siden maj har tabt 10 kg). Med det er ikke til at vide

Så selvom jeg helt klart synes du skal undersøges, det blev jeg jo selv, så vil jeg bare lige sige at der ikke behøves at være noget galt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.