Corona spørgsmål. Hotline tager en krig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. januar 2022

Anonym trådstarter

Da hotline jo er glodhed for tiden vil jeg ikk ringe og forstyrrer med små spørgsmål. Så derfor spørger jeg lige jer  

jeg havde corona tilbage i november måned. 2. Juledag (altså 6 dage siden) var jeg sammen med min kammerat nogle timer. Krammede og et hurtigt tantekys som vi altid siger hej og farvel. Han er testet positiv (pcr i forgårs og svar idag) Jeg tester stadig positiv efter egen smitte. Hvordan skal jeg forholde mig? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. januar 2022

fehår

Anonym skriver:

Da hotline jo er glodhed for tiden vil jeg ikk ringe og forstyrrer med små spørgsmål. Så derfor spørger jeg lige jer  

jeg havde corona tilbage i november måned. 2. Juledag (altså 6 dage siden) var jeg sammen med min kammerat nogle timer. Krammede og et hurtigt tantekys som vi altid siger hej og farvel. Han er testet positiv (pcr i forgårs og svar idag) Jeg tester stadig positiv efter egen smitte. Hvordan skal jeg forholde mig? 

https://www.sst.dk/da/corona/hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/naere-kontakter

Læs 'Øvrig kontakt' - 2 Hvordan skal du forholde mig som 'øvrig kontakt'? 

"Er det under 12 uger siden, du blev testet positiv for covid-19, behøver du ikke blive testet. Det skyldes, at du stadig kan teste positiv i denne periode, selvom du er rask og ikke længere smitter. Hvis du får symptomer på covid-19, anbefales du dog at blive test."

Anmeld Citér

1. januar 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

https://www.sst.dk/da/corona/hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/naere-kontakter

Læs 'Øvrig kontakt' - 2 Hvordan skal du forholde mig som 'øvrig kontakt'? 

"Er det under 12 uger siden, du blev testet positiv for covid-19, behøver du ikke blive testet. Det skyldes, at du stadig kan teste positiv i denne periode, selvom du er rask og ikke længere smitter. Hvis du får symptomer på covid-19, anbefales du dog at blive test."

Okay. Så som jeg forstår det skal jeg ikk gøre noget med mindre jeg får symptomer. ? 

Anmeld Citér

1. januar 2022

fehår

Anonym skriver:

Okay. Så som jeg forstår det skal jeg ikk gøre noget med mindre jeg får symptomer. ? 

Sådan læser jeg det også

Anmeld Citér

1. januar 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Sådan læser jeg det også

Super. Tak for hurtigt svar. Med alle de retningslinjer der ændres hele tiden så det ikk til at finde ud af. Og ingen grund til at forstyrre nogen i forvejen travle mennesker på hotlinien.  

godt nytår til dig

Anmeld Citér

1. januar 2022

Sprit25

Anonym skriver:

Super. Tak for hurtigt svar. Med alle de retningslinjer der ændres hele tiden så det ikk til at finde ud af. Og ingen grund til at forstyrre nogen i forvejen travle mennesker på hotlinien.  

godt nytår til dig

Du er slet ikke anset som kontakt. Man går 48 timer tilbage fra positiv test

Anmeld Citér

1. januar 2022

fehår

Sprit25 skriver:

Du er slet ikke anset som kontakt. Man går 48 timer tilbage fra positiv test

Går man ikke også 48 timer tilbage fra første symptomer? De kan nogle gange forekomme inden test. 

Anmeld Citér

1. januar 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Går man ikke også 48 timer tilbage fra første symptomer? De kan nogle gange forekomme inden test. 

det skulle jeg da jeg var positiv. Gå 48 timer tilbage fra symptomer startede. 

men ved ikk om min kammerat har symptomer 

Anmeld Citér

1. januar 2022

fehår

Anonym skriver:

det skulle jeg da jeg var positiv. Gå 48 timer tilbage fra symptomer startede. 

men ved ikk om min kammerat har symptomer 

Det er nemt for dig, for du skal kun reagere ved eventuelle symptomer ligegyldigt hvad. Og lad os håbe, de holder sig væk

Anmeld Citér

1. januar 2022

Sprit25

fehår skriver:

Jo det er korrekt. Min fejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.