Holde pause noget tid ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
9 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg er mor til 2 børn på 6 og 7 år 

Han er far til 2 børn på 8 og 12 år 

Jeg er lige blevet 29 han er 37 år

Vi har været kærester i snart 11 måneder Jer elsker ham og hans børn men. 

Vil høre om der er nogle der har prøvet at bede om en pause i jeres forhold så i kunne mærke efter hvad der var det rigtige for jer selv ? Inden i bare gjorder det helt forbi.

Føler jeg mister lidt mig selv han drikker for meget og lyver for mig om han ikke vil drikke for at gøre det alligevel og så har der været så mange andre problemer. Og nu må jeg finde ud af hvad der er det rigtige for mig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Jeg er mor til 2 børn på 6 og 7 år 

Han er far til 2 børn på 8 og 12 år 

Jeg er lige blevet 29 han er 37 år

Vi har været kærester i snart 11 måneder Jer elsker ham og hans børn men. 

Vil høre om der er nogle der har prøvet at bede om en pause i jeres forhold så i kunne mærke efter hvad der var det rigtige for jer selv ? Inden i bare gjorder det helt forbi.

Føler jeg mister lidt mig selv han drikker for meget og lyver for mig om han ikke vil drikke for at gøre det alligevel og så har der været så mange andre problemer. Og nu må jeg finde ud af hvad der er det rigtige for mig.

Hvis han ikke kan skjule at han drikker for meget allerede ved så kort et forhold, så bliver det ikke bedre. 
Løb og kig ikke tilbage. Der er aldrig kommet noget godt ud af for meget alkohol i et parforhold. Han drikker, lyver osv. 

Fisk videre ... der er mange andre og bedre fisk. 

Anmeld Citér

31. december 2021

B&J

Godt nytår til dig

læs lige din tekst selv igen og fortæl mig hvad vil du selv?

hvis det var mig personligt havde jeg gjordt det forbi en mand der er alkoholiker er en person man skal komme væk fra med mindre han vil gå i behandling med det samme for jeg vil ikke lade mine børn vokse op med det. 
Inden mig og manden fandt sammen var han selv i behandling og siden har han ikke rørt nåede. Min far var det og ja han er her ikke mere pga psykiske problemer og alkohol plus en del i min familie er eller har været desværre 

Anmeld Citér

31. december 2021

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Godt nytår til dig

læs lige din tekst selv igen og fortæl mig hvad vil du selv?

hvis det var mig personligt havde jeg gjordt det forbi en mand der er alkoholiker er en person man skal komme væk fra med mindre han vil gå i behandling med det samme for jeg vil ikke lade mine børn vokse op med det. 
Inden mig og manden fandt sammen var han selv i behandling og siden har han ikke rørt nåede. Min far var det og ja han er her ikke mere pga psykiske problemer og alkohol plus en del i min familie er eller har været desværre 

Ja den er nemlig bare svær for når vi er sammen alle sammen mig ham og børnene drikker han ikke heller ikke selv om det er en hel uge. Og så har vi det jo godt  men lige så snart børnene er afleveret hos mor køre han rundt og drikker med vennerne igen 

Anmeld Citér

1. januar 2022

Anonym

Det lyder som om din intuition prøver at fortælle dig noget. At drikke meget alkohol og lyve ville være dealbreakere for mig. 
Et forhold er baseret på tillid og jeg kan ikke stole på en der lyver.

Jeg tror tit at hvis man er der hvor man har brug for en pause for at finde ud af hvad man vil (hvilket er helt fair) er svaret nok at det ikke er det rigtige for en. 

Anmeld Citér

1. januar 2022

B&J

Anonym skriver:

Ja den er nemlig bare svær for når vi er sammen alle sammen mig ham og børnene drikker han ikke heller ikke selv om det er en hel uge. Og så har vi det jo godt  men lige så snart børnene er afleveret hos mor køre han rundt og drikker med vennerne igen 

Så gik ham et ultimatum, alkohol eller jer som familie. For spørgsmålet er om han holder sig på måtte når han er sammen med jer eller han skjuler det så du ikke ser det og ja dem der vil er møg dygtige til det desværre 

Anmeld Citér

1. januar 2022

Kir

Anonym skriver:

Vil bare lige sige at man godt kan være alkoholiker selvom man ikke drikker i perioder. Og selvom han ikke drikker mens børnene er der, kan det stadig påvirke dem.

Tænker du nok godt ved, at det ikke er godt siden du vil tage en pause og mærke efter. Synes du skal gøre det. Og bede om at han lader dig være imens. For hvis I har kontakt imens, så tror jeg det kan ødelægge dit forsøg på at finde ud af hvad du virkelig føler.

Egentlig vil jeg nok også sige det var smart at gå fra ham, men det her er det næstbedste. 

Anmeld Citér

1. januar 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire

Jeg har ikke prøvet at holde pause i et forhold, men jeg har prøvet at være barnet i et forhold som dit.

Min far fandt den mest fantastiske kæreste (senere kone), da jeg var fem år. Dengang drak hun ALDRIG, når vi har hos dem, men i perioder drak hun for meget, når vi ikke var der. Men sådan blev det ikke ved med at være. Hen over årene ændrede det sig til først at hun af og til ved en fest fik alt, alt for meget til at hun så fortsatte dagen efter til at hun i perioder bare drak også når vi var der. Hun skjulte det/prøvede at skjule det både for min far og os, men som børn kunne vi jo mærke, der var noget. Vi blev utrygge, og vi vidste aldrig om vi kom ud til den mest fantastiske bonusmor man kunne forestille sig eller hende den utilregnelige, som snøvlede når hun snakkede og ikke var særlig rar at være sammen med. Det har været MEGET ødelæggende for os børn og for vores relation til vores far. Jeg forstod ikke som barn (og faktisk heller ikke som voksen), at min fars kærlighed til hende var så stor, at den kom på bekostning af os. At han ikke elskede os nok til at vælge hende fra både for sin egen skyld og for vores. 
I dag er hun helt tørlagt og er igen en fantastisk bonusmor og bonusmormor for mine børn. Hun er et af de bedste mennesker i både deres og mit liv, men alligevel ville jeg hellere have været hende foruden for det har haft en kæmpe pris for mig at have en opvækst som hun var en del af uanset hvor fantastik hun også var.

Anmeld Citér

1. januar 2022

Anonym

Hej kære du! Og rigtig godt nytår!

jeg ville aldrig kunne sidde og sige gå fra ham el bliv hos ham, det nemlig dit valg.

men en ting vil jeg tilføje. Du har to børn, og jeg er sikker på du vil dem det bedste. Tænk på dig selv og dine børn. Skal de leve med en papfar som er alkoholiker og som gøre deres mor ulykkelig? Børne mærker og ser meget mere end vi tror. Du er 29 år ung og har et langt liv foran dig. 

Folk med misbrug alt fra stoffer til ludomani, ud med dem. De fleste har ingen rigtige mennesker omkring sig fordi de lyver stjæler og bedrager pga deres misbrug. Er det noget du ville kunne håndtere? 

Min mand er ludoman! Vi er gift på vores 18 år nu. Og vi har ingen familie eller venner tilbage. Han vil ikke indrømme sit misbrug og nu er vi de eneste mennesker som vil ham. Og det pisse hårdt fordi det ikke kun hans netværk der ryger med i faldet men også vores. Jeg hader ham for det. Vi har perioder hvor han ikke spiller, det er de “gode dage” men de holder ikke så længe. 

Bare føl din mavefornemmelse. Og husk det er bare 11 måneders tid i har været sammen og det bliver ikke bedre så længe han ikke kommer i behandling. 

Kæmpe kram herfra

Anmeld Citér

1. januar 2022

Anonym trådstarter

Kir skriver:

Vil bare lige sige at man godt kan være alkoholiker selvom man ikke drikker i perioder. Og selvom han ikke drikker mens børnene er der, kan det stadig påvirke dem.

Tænker du nok godt ved, at det ikke er godt siden du vil tage en pause og mærke efter. Synes du skal gøre det. Og bede om at han lader dig være imens. For hvis I har kontakt imens, så tror jeg det kan ødelægge dit forsøg på at finde ud af hvad du virkelig føler.

Egentlig vil jeg nok også sige det var smart at gå fra ham, men det her er det næstbedste. 

Mange tak for dit brugbare svar  lige nu går det hele jo godt og min kærlighed til ham er stor så stor at jeg måske finder mig i alt for meget og tilgiver igen og igen vi er i sommerhus som har været rigtig hyggelig uden nogen alkohol overhovedet. Men i morgen tager vi hjem og så starter hverdagen igen og jeg har ikke tilgivet fra sidste gang endnu men har gemt det væk for børnenes skyld her over jul og nytår 

Jeg vil lade det gå som det går lige nu næste gang han tager yd og drikker vil jeg bede om en pause så jeg kan mærke efter.

Hvilket han sikkert allerede gør i morgen eftermiddag det gør bare ondt men må gøres nu  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.