Nogle der er handicaphjælpere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

369 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg ved dette er MEGET individuelt og jeg ved man kan finde takster osv., og regne sig lidt frem. 

MEN, er der nogle her der har hhv 12 og 24 timers vagter som handicaphjælper kan sige hvad deres mdrs løn er, før skat? 

Fortryder I IKKE ikke at have kolleger? 

Hjælp lige en der drømmer om at arbejde med mennesker og er på vej til et stort arbejdsskift

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2021

Anonym

Jeg har arbejdet som handicaphjælper for at kvalificere mig til at blive optaget igennem kvote 2 på min drømme uddannelse. Det var også et karriereskift. Jeg er glad for at arbejde med mennesker men også glad for at det fremover bliver på en “rigtig” arbejdsplads og med noget faglighed i bagagen, i stedet for som ufaglært handicaphjælper. 

Jeg kan ikke svare på det med lønnen, men det er faktisk hårdt ikke at have kollegaer i det daglige. Det er også mega hårdt at holde sig vågen på en nattevagt med dæmpet belysning, igen støj og hvor man skal sørge for at et andet menneske kan sove trygt og godt. Og så er det hårdt at indrette din dagsrytme efter et andet menneskes behov, med få ikke fastlagte og afbrudte pauser, mad når det passer i en andens planer og altid skulle kunne gå til og fra en opgave. Men det er jo også givende fordi man gør en stor forskel og har et stort ansvar. Det gælder om at finde et sted hvor kemien er god og hvor ens egne grænser ikke bliver overskredet. Det kan være svært at have sin arbejdsplads i en andens private hjem og det er en balance der skal læres. Og så er det vigtigt at finde et formidlingsbureau der også går op i din trivsel. 

held og lykke

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.