3 vaccine som gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

542 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg skal have 3 corona stik, men må man få det som gravid? Og hvis ja, skal man så være 12 uger henne inden? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2021

Jixy

Profilbillede for Jixy

Sst anbefaler at man først bliver vaccineret i 2. Eller 3. trimester, uanset om det er første vaccine eller revaccination:

https://www.sst.dk/da/corona/Vaccination/Vaccination/Gravide-og-ammende

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym

Jeg ville ikke gøre det som gravid. Vaccinen har påvirket rigtig mange kvinders menses og cyklus så det kan sikkert også godt påvirke en graviditet.

Anmeld Citér

27. december 2021

Bettybom

Ja, du må gerne få det som gravid. 

jeg fik mine 2 første inden jeg blev gravid og fik nr 3 her i 3 trimester. Baby har det strålende - er aktiv og vokser som hun skal. 

faldt i øvrigt over denne artikel i dag… 

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-12-09-sundhedsstyrelsen-fulgte-ikke-overlaegers-raad-det-kunne-maaske-have-reddet-nogle

Anmeld Citér

28. december 2021

Kantar123

Selvfølgelig skal du have 3. stik - især fordi du er gravid og i risikogruppe. 

Jeg har fået begge stik I 2. Trimester og haft det glimrende. 

Tal med din læge om hvornår du kan få stikket. Så er både du og baby godt beskyttet.

Anmeld Citér

28. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det må du hellere end gerne - og det beskytter både dig og din baby, selvom man desværre stadig kan blive smittet. 

Jeg skal have 3. stik hurtigst muligt efter fødslen. Min eneste grund til at vente er egentlig, at jeg først kan omkring termin - og jeg vil helst kunne bruge begge arme under fødslen

Den eneste grund til at vente til efter uge 12 er et forsigtighedsprincip. Dette gælder al medicin og ikke kun vaccination.

Anmeld Citér

28. december 2021

Anonym

Savanna skriver:

Det må du hellere end gerne - og det beskytter både dig og din baby, selvom man desværre stadig kan blive smittet. 

Jeg skal have 3. stik hurtigst muligt efter fødslen. Min eneste grund til at vente er egentlig, at jeg først kan omkring termin - og jeg vil helst kunne bruge begge arme under fødslen

Den eneste grund til at vente til efter uge 12 er et forsigtighedsprincip. Dette gælder al medicin og ikke kun vaccination.

Hvornår har du termin? Jeg har nemlig også snart termin, men håber at jeg kan få den inden så baby får antistofferne med endnu engang. Men det får den selvfølgelig også ved amning.

Anmeld Citér

29. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Hvornår har du termin? Jeg har nemlig også snart termin, men håber at jeg kan få den inden så baby får antistofferne med endnu engang. Men det får den selvfølgelig også ved amning.

Jeg har termin 29/01, men kan tidligst få 3. stik d. 17  

Anmeld Citér

29. december 2021

Moonchild1990

Profilbillede for Moonchild1990

Jeg ville helt ærligt ønske, jeg kunne få vaccinen. Men eftersom jeg fik 2. stik for kun 3.5 måned siden og har termin om 14 dage, så når jeg det ikke.

Det ville ellers spare mig for en del bekymringer - jeg er i hardcore isolation lige nu af frygt for at jeg eller min kæreste kan blive smittet inden fødsel og ikke må være på fødestuen sammen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.