3. vaccinestik - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2021

Anonym trådstarter

Allerførst: Det her er ikke en for og imod vaccination-diskussion. Dem er der rigeligt af andre steder! :-)

Min mand og jeg forsøger at lave en baby og jeg forventer ægløsning om 4-5 dage. 

Jeg er vaccineret 1. og 2. gang og kan nu få mit 3. stik. Men! Hvornår pokker passer det bedst i forhold til baby-projektet? Vi har prøvet i noget tid og jeg vil derfor være ked af at springe en cyklus over nu.

Er der mon andre der har haft samme overvejelser? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. december 2021

tutti

Hvis jeg var dig, ville jeg få stikket med det samme - der er ingen grund til at vente, for så er du også mere immun, når du forhåbentlig bliver gravid inden så længe Og så behøver du ikke spekulere over at få dit 3.stik under graviditeten (eller bekymre dig om manglende vaccinedækning). Jeg er selv vaccineret under graviditet, men mit 3.stik falder lige omkring fødslen.

Vaccinen skulle ikke have nogen effekt på din fertilitet, nogle få har måske oplevet et par dages forskudt ægløsning/mens, men den er i hvert fald ikke anderledes end andre vacciner på det punkt. Jeg ville bruge ægløsningstest efter vaccinen, bare for at sikre, at man fanger ægløsning - men det ville jeg gøre uanset om jeg fik vaccinen eller ej

Held og lykke med det!

Anmeld Citér

26. december 2021

Anonym

Jeg fik mit 2 stik d.27 november, hvor jeg havde ÆL d.23 november. Jeg fandt ud af at jeg var gravid d.3 december, så det har ikke gjort det store her. Har i dag testet positiv for corona, men der føles bare som en forkølelse. Så er lykkelig for jeg fik stikket, ville bare få det hurtigst muligt hvis jeg var dig  

Anmeld Citér

26. december 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg har lige fået mit 3. stik. Fik det lagt 2 dage efter min mens kom. Jeg har ikke fået kuk i cyklus efter nogen af mine stik, men turde ikke lægge stikket i en periode hvor der var chance for graviditet 

Anmeld Citér

26. december 2021

ErDuHerIkkeSnart

Eftersom at der ikke er noget som tyder på at vaccinen påvirker din fertilitet, kan du få 3. stik når det passer dig. Jeg vil foreslå hurtigst muligt

Anmeld Citér

27. december 2021

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar og gode vinkler på sagen.

Jeg har bestilt tid til vaccinen i morgen og så håber jeg stadig på en positiv test en gang i januar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.