Øv, der røg julen (næsten) pga corona.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.462 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2021

Tinstin

Øv! Alt var næsten pakket og klart til at vi skulle køre hen og holde jul hos familien i morgen. Og så kom opkaldet kl. 18 - en af vores gæster, der lige kiggede forbi i går er testet positiv for corona.

Også dumt at have gæster, men det er jo nemt at sige i bagklogskabens lys.

Jeg er så skuffet - og skal bare skynde mig at købe ind til julemiddag i morgen, hvis jeg da er så heldig at få en negativ kviktest (da vi er øvrig kontakt vurderes det som godt nok ifl. de nye retningslinjer).

Ååårh, altså. Havde sådan glædet mig og vi har kun halvdelen af gaverne i huset.

Er der andre der har måttet ændre juleplaner her i 11. time? Hvordan har I gjort?

(Da der er særligt sårbare i min familie kan vi ikke mødes, det er for risikabelt på trods af test, vacciner og nye retningslinjer).

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2021

Anonym

Jep. 

Skulle holde med min veninde og hendes unger. De har Corrona, så nu er vi bare hjemme. Øv med øv på

Har heldigvis fået gaver fra familien til børnene og handlet alt ind. Så det skal nok gå. Vi holder pyjamas jul i stedet

Anmeld Citér

24. december 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi er 3 ud af 4 positive her hjemme, og har også været nød til at ændre planer.

Da vi sku ha været hos os juleaften, var maden købt ind osv, dog sku min mor komme med waldorfsalat og jordbærsovsen, og min svoger med ris ala manden.

Nu bor vi heldigvis tæt på hinanden, så de er så søde, at de kommer forbi med gaver og tilbehør alligevel.

Vores gaver til dem, fik min mor med i går, hvor hun lige kom forbi med lidt indkøb for os.

Vores yngste på 9 år, har spurt om ik vi ka spille en masse spil, så det er planen for i morgen. Og vi ska self høre julemusik og spise juleguf, have julemiddag og åbne gaver.

Vi har aftalt at den helt store jule middag med and, gås og flæskesteg må de komme og gå en anden dag.

Gudstjenesten tager vi over nettet, så den ældste på 13, stadig ka få et x for fremmøde, som en del af hendes konfirmations forberedelse, også ska vi self se Disney juleshow kl 16. Tror vi får en rigtig hyggelig og afslappet juleaften, vi sent vil glemme���� Vh Stine 

Anmeld Citér

24. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er en ringe trøst, men facebook gruppen for den bydel jeg bor i er ved at svømme over af folk som enten efterspørger ting fordi de er nødt til holde jul hjemme eller vil give ting væk fordi deres gæster er syge. Der er virkelig mange som har måtte ændre planer.

Det gør mig dog mest ondt for et familiemedlem som er under behandling for kræft og ikke kan holde jul med sin egen ægtefælle og børn fordi de er smittede.

Anmeld Citér

24. december 2021

Pernillus

Jeg blev smittet på jobbet i mandags så vi holder corona jul igen - for sidste år blev vi smittet fra min datters børnehave. Ja jeg er så heldig at have påvist 17/12 20 og 21/12 21! 

Det er meget hårdt i år fordi mine børn (2 på 3 år og 1 på 4 år) faktisk ikke kender til andet end at være isoleret i julen.

Vi har mad nok da vi skulle have holdt jul, gaver er byttet i garagen, og folk er søde til at hjælpe med indkøb men derfor er det hårdt at vide at vi måske først er ude af isolationen på den anden side af nytår. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.