Opstart af "blw" før 6 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.276 visninger
5 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. december 2021

Anonym trådstarter

Hej

Min søn bliver 6 måneder i midten af januar måned. Han er udelukkende flaskebarn. Vi er gået igang med Grød og mos, da han er utrolig interesseret i vores mad. Han er bare ikke fan er hverken Grød eller mos.. Vi har forsøgt os med at give ham melon og agurk i hånden og det er et kæmpe hit.

Jeg havde fra start egentlig tænkt, at vi kun se køre blw med når han blev 6 måneder, men han er simpelthen så klar til det nu af vi ststede op med Grød og mos allerede da han var 5 måneder.

Mit spørgsmål er nu om der er nogen der har erfaringer med at starte stille op med blw før børnene er blevet 6 måneder? Der er kun lidt over 14 dage til at han bliver 6 måneder, så der er jo ikke lang tid endnu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2021

Anonym

Alt er jo anbefalinger og sjældent passer de præcis til det enkelte barn. Det giver bedre mening, at se på barnet og behovene konkret. Min erfaring siger mig, at der ikke kommer andet end besvær og benspænd ud af at følge regler og teorier som andet end det de er - gode generelle råd eller tommelfingerregler, ikke endegyldige sandheder. Hvis dit barn viser interesse for mad, spiser det og er veltilpas, så gør 14 dage selvfølgelig ingen forskel. Prøv dig forsigtigt frem. 

Anmeld Citér

23. december 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså jeg ved kun, at jeg har fået af vide, at de skal kunne sidde op, før de må få det.. Netop for, at de kan hoste maden op, hvis de får det galt i halsen.. Og det kan de ikke gøre, mens de ligger halvt ned 

Anmeld Citér

23. december 2021

fehår

Unicorn1 skriver:

Altså jeg ved kun, at jeg har fået af vide, at de skal kunne sidde op, før de må få det.. Netop for, at de kan hoste maden op, hvis de får det galt i halsen.. Og det kan de ikke gøre, mens de ligger halvt ned 

Enig, jeg ville også se mere på den del end på alderen.

Anmeld Citér

23. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Efter min mening er crazy koncept. Jeg ville aldrig gøre det  

men jeg kender også to børn der er blevet kvalt og døde - de var over et år.

jeg ved godt det er, de vilde eksempler jeg her giver…… 

men som minimum som de andre siger, skal dit barn kunne sidde op og håndtere at maden skal bearbejdes i munden og ikke bare SlugeS, som de jo er vant til - både ved bryst eller flaske. 

pøj pøj med det og glædelig jul

Anmeld Citér

24. december 2021

Anonym

Jeg kørte blw med min søn da han NÆGTEDE ske, jeg ville ellers rigtig gerne ske, men nej!

Han var rigtig god til at synke og var ikke tilbøjelig til at kløjs i maden.

Vi lavede grøden tykkere ( så hænger den bedre på ske og fingre ) og der kommer lidt ned, senere bagte jeg grøden som muffins med forskellige slags blød frugt.

Men ja fingermad i stor stil og en masse griseri, og i starten kom der ikke meget mad indenbords i forhold til når man mader dem med ske, men han var glad og tilfreds og blev tanket op med mælk efter. Nogen gange fik han også lidt før så han ikke var for sulten og dermed for sur til at spise.

Men læs en masse om blw og brug det du kan og mærk dig frem hele tiden hvad der føles rigtigt.

Min søn fik altid bestik, bøde ske og gaffel tilbudt, så kunne han bruge det han ville - ellers kan man jo altid kaste med det

God fornøjelse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.