Hvordan siger jeg det til kæresten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

575 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2021

Anonym trådstarter

Et familie medlem  er testet positiv med corona, testet i går og svar i dag, ikke så længe siden.

Jeg er nærkontakt, og venter på mit test resultat. Blev også testet i går. Og har naturligvis bestilt flere test, og været i kontakt med corona hotline.

Hvordan i alverden skal jeg formulere der videre til min kæreste, som jeg sås med i mandags? (Vi bor ikke sammen)  Han skal jo også testes.  Han har haft corona tidligere på året, og han havde det forfærdeligt imens. Mange symptomer og følelsen af ikke at kunne rejse sig op af sengen. Han beskrev det som han troede han skulle dø. Er faktisk lidt bekymret for hans reaktion.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Et familie medlem  er testet positiv med corona, testet i går og svar i dag, ikke så længe siden.

Jeg er nærkontakt, og venter på mit test resultat. Blev også testet i går. Og har naturligvis bestilt flere test, og været i kontakt med corona hotline.

Hvordan i alverden skal jeg formulere der videre til min kæreste, som jeg sås med i mandags? (Vi bor ikke sammen)  Han skal jo også testes.  Han har haft corona tidligere på året, og han havde det forfærdeligt imens. Mange symptomer og følelsen af ikke at kunne rejse sig op af sengen. Han beskrev det som han troede han skulle dø. Er faktisk lidt bekymret for hans reaktion.

Jeg tænker du bliver nødt til at sige det som det er. 

Uanset hvor belejligt det er, er det jo vigtigt at han også lige bliver testet. 
Og du kan jo ikke gøre for at situationen er sådan for jer lige nu. 

Du må ringe til ham og sige at du er ked af at skulle fortælle ham det, men at du er nærkontakt til en smittet og du derfor skal testes, hvilket han også bliver nødt til. 

Anmeld Citér

22. december 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg tænker du bliver nødt til at sige det som det er. 

Uanset hvor belejligt det er, er det jo vigtigt at han også lige bliver testet. 
Og du kan jo ikke gøre for at situationen er sådan for jer lige nu. 

Du må ringe til ham og sige at du er ked af at skulle fortælle ham det, men at du er nærkontakt til en smittet og du derfor skal testes, hvilket han også bliver nødt til. 

Han er jo ikke nærkontakt endnu. Det er han først når ts tester positiv 

Anmeld Citér

22. december 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ja, venter på svar endnu.. Jeg har fortalt ham det, han tog det okay.. 

Anmeld Citér

22. december 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Ja, venter på svar endnu.. Jeg har fortalt ham det, han tog det okay.. 

Godt  ellers var han også lidt en røv. Ingen bliver smittet med vilje. Husk! Hvis det er over 48 timer siden du var sammen med din eks og du tester positiv. Så anses han ikke som nærkontakt

Anmeld Citér

22. december 2021

Anonym

Sprit25 skriver:

Nej det er selvfølgelig ikke. Det tænkte jeg ikke lige over i øjeblikket.

Anmeld Citér

22. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Sig det som det er? 
“jeg er lige blevet ringet op. Jeg er nærkontakt og er blevet testet og afventer svar”. 
man kan ikk blive sur på nogen som helst over den slags. Man kan jo ikk selv gøre for det med mindre man isolerer sig 100% fra alle. 

din kæreste skal ikk testes med mindre du er positiv. 

Anmeld Citér

22. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Siger det? Det er vel bare og sige det

Anmeld Citér

22. december 2021

Naha

Anonym skriver:

Hvorfor skulle der være nogen frygt ved at fortælle det? 

Tænker bare at bliver han vred over at du er nærkontakt, så er det nok ikke HM jeg ville forsætte med at se

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.