Evt fertilitetsbehandling

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.453 visninger
13 svar
6 synes godt om
21. december 2021

MR1991

Hej med jer

Vi prøver på at lave barn nr 2, og det går slet ikke ligeså let som med nr 1. Han blev lavet i første omgang, her kører vi på cyklus nr 9. Og jeg har fornemmelsen af min menstruation er på vej. 

Vi ringer til lægen, når der er gået et år, og så tager vi den derfra. Men hvilke erfaringer har I med at gå hjælp anden gang, når første gang lykkedes naturligt. 

Og jer der bor ved Esbjerg og omegn, hvor fik I hjælpen? 

Men jeg håber virkelig, det lykkedes naturligt ����Men jeg er også ved at være træt af at blive skuffet hver måned, 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Her er den første også lavet uden problemer, men nr 2 kom bare ikke. Da der var gået et år, kom vi i behandling. Vi var igennem 7 iui (herunder en SA) før vi skiftede til først ivf med et forsøg uden egnede æg til oplægning, og så en omgang icsi som heldigvis bar frugt. 

Vi startede i øvrigt med at lave nr 2 da den ældste var et år, så jeg var jo ikke blevet meget ældre. Vi var begge 30 da vi startede i behandling og var i behandling i næsten 1,5 år. 

Håber det lykkes for jer, men der er jo god chance for at det lykkes for jer på den ene eller anden måde. 

Du kan jo ikke få hjælp i det offentlige da I har et barn. Jeg kender nogen fra Esbjergområdet der har gået ved ivf syd i Fredericia

Anmeld Citér

21. december 2021

MR1991

Lillehjerte skriver:

Her er den første også lavet uden problemer, men nr 2 kom bare ikke. Da der var gået et år, kom vi i behandling. Vi var igennem 7 iui (herunder en SA) før vi skiftede til først ivf med et forsøg uden egnede æg til oplægning, og så en omgang icsi som heldigvis bar frugt. 

Vi startede i øvrigt med at lave nr 2 da den ældste var et år, så jeg var jo ikke blevet meget ældre. Vi var begge 30 da vi startede i behandling og var i behandling i næsten 1,5 år. 

Håber det lykkes for jer, men der er jo god chance for at det lykkes for jer på den ene eller anden måde. 

Du kan jo ikke få hjælp i det offentlige da I har et barn. Jeg kender nogen fra Esbjergområdet der har gået ved ivf syd i Fredericia

Godt det lykkedes for jer! Er IUI ved gynækolog eller også en klinik? 

Jeg håber også, det bare sker de her måneder, der er da en mulighed

Anmeld Citér

21. december 2021

Lillehjerte

MR1991 skriver:

Godt det lykkedes for jer! Er IUI ved gynækolog eller også en klinik? 

Jeg håber også, det bare sker de her måneder, der er da en mulighed

Tak

Glemte at skrive at du godt kan få hjælp til iui i det private, men kun på klinikker der har overenskomst med det offentlige. I skal begge have en henvisning fra egen læge.  Du kan godt få iui ved en gynækolog. 

Anmeld Citér

21. december 2021

Question

Her er det nr 3 der lader vente på sig. Nr. 1 blev jeg gravid med i 1. cyklus og nr. 2 i 7. cyklus. 
Nu er det snart 15 måneder siden vi skød projektet i gang, men ingen gevinst. Vi er blevet udredt via egen læge, hvor min mand har let nedsat sædkvalitet og der umiddelbart intet er med mig. Egen læge har henvist os til IUI, og vi er startet op hos en privat klinik. Hos klinikken har jeg fået lavet en gynækologisk undersøgelse inkl. scanning og fået lavet en passageundersøgelse. De viste også at alt var fint. 
Vi er i gang med 1. forsøg nu og venter spændt på scanning og herefter forhåbentlig dato for insemination  

Jeg har været - og er - ret frustreret over at vi har fået to børn uden problemer, men at det nu er så svært. Dog gav dig mig en form for ro og afklaring efter udredningen, og mentalt synes jeg det er rart at vide nu, at vi øger chancen her i behandling. Men at der selvfølgelig ikke er garanti for gevinst. 

Anmeld Citér

21. december 2021

MR1991

Question skriver:

Her er det nr 3 der lader vente på sig. Nr. 1 blev jeg gravid med i 1. cyklus og nr. 2 i 7. cyklus. 
Nu er det snart 15 måneder siden vi skød projektet i gang, men ingen gevinst. Vi er blevet udredt via egen læge, hvor min mand har let nedsat sædkvalitet og der umiddelbart intet er med mig. Egen læge har henvist os til IUI, og vi er startet op hos en privat klinik. Hos klinikken har jeg fået lavet en gynækologisk undersøgelse inkl. scanning og fået lavet en passageundersøgelse. De viste også at alt var fint. 
Vi er i gang med 1. forsøg nu og venter spændt på scanning og herefter forhåbentlig dato for insemination  

Jeg har været - og er - ret frustreret over at vi har fået to børn uden problemer, men at det nu er så svært. Dog gav dig mig en form for ro og afklaring efter udredningen, og mentalt synes jeg det er rart at vide nu, at vi øger chancen her i behandling. Men at der selvfølgelig ikke er garanti for gevinst. 

Tusinde tak for svar. Når I er ved klinikken så er IUI gratis ? 

Jeg kan sagtens forestille mig den ro, du har fået. Nu er det officielt ude af dine hænder, og man kan bare håbe

Anmeld Citér

21. december 2021

MR1991

Lillehjerte skriver:

Tak

Glemte at skrive at du godt kan få hjælp til iui i det private, men kun på klinikker der har overenskomst med det offentlige. I skal begge have en henvisning fra egen læge.  Du kan godt få iui ved en gynækolog. 

Dejligt, men har jeg forstået det korrekt, hvis jeg tænker at gynækologen ikke er gratis med IUI?

Anmeld Citér

21. december 2021

BabyIgen2022

Vi lavede nr 1 i fjerde forsøg. Nr. 2 kom ikke, så vi kontaktede faktisk lægen lidt tidligt, og fik foretaget alle prøver. Alt kom flot tilbage. Meget flot endda. Vi var ved gynækolog i Esbjerg. Hun laver ikke insimination og er den eneste i området. Men vi tog kontakt til ivf syd i Fredericia, og så kom nr. 2 i første IUI-H forsøg.

Anmeld Citér

21. december 2021

Lillehjerte

MR1991 skriver:

Dejligt, men har jeg forstået det korrekt, hvis jeg tænker at gynækologen ikke er gratis med IUI?

Hvis du kan finde en gynækolog der laver insemination og har overenskomst med det offentlige, er det gratis. Jeg skal ikke kunne sige om der findes sådan én i dit område. Men jeg syntes i sin tid at det var rart med en klinik der 'kunne det hele' hvis iui ikke var nok

Anmeld Citér

21. december 2021

Question

MR1991 skriver:

Tusinde tak for svar. Når I er ved klinikken så er IUI gratis ? 

Jeg kan sagtens forestille mig den ro, du har fået. Nu er det officielt ude af dine hænder, og man kan bare håbe

Ja, det er rart at vide det på en eller anden måde er “okay” at det er svært. At der er en grund til det, og at vi bliver hjulpet lidt på vej nu. 

Der er 3 x IUI-forsøg gratis, med henvisning fra egen læge, hos en privat klinik der arbejder under sygesikringen. Og så må vi jo tage den derfra hvis det ikke er lykkedes inden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.