Eddike i opskrift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.330 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2021

Anonym trådstarter

Dumt spørgsmål: jeg vil gerne lave en opskrift på brændte mandler, hvor der skal eddike i. Men hvad slags eddike mener de?? Jeg er kun vant til at bruge balsamicoeddike i madlavning og det vil nok ikke smage så godt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2021

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Dumt spørgsmål: jeg vil gerne lave en opskrift på brændte mandler, hvor der skal eddike i. Men hvad slags eddike mener de?? Jeg er kun vant til at bruge balsamicoeddike i madlavning og det vil nok ikke smage så godt

Tænker at det er enten brun eller hvid lager eddike

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Lagereddike eller æbleeddike tænker jeg umiddelbart. Ville heller ikke bruge balsamico til brændte mandler.  
Men brændte mandler kan godt laves uden eddike, hvis det er. 

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lagereddike eller æbleeddike tænker jeg umiddelbart. Ville heller ikke bruge balsamico til brændte mandler.  
Men brændte mandler kan godt laves uden eddike, hvis det er. 

Jeg prøvede at lave dem med kun vand og sukker i dag og de var ikke sååå spændende, så jeg vil gerne prøve noget andet

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg prøvede at lave dem med kun vand og sukker i dag og de var ikke sååå spændende, så jeg vil gerne prøve noget andet

Lod du dem koge indtil de krystalliserede? Det tager lidt tid, men lige pludselig sker det og så er de perfekte. 

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lod du dem koge indtil de krystalliserede? Det tager lidt tid, men lige pludselig sker det og så er de perfekte. 

Ja de så flotte ud men smagen manglede noget, synes jeg. Den opskrift med eddike har også smør og jeg håber, det smager bedre

Anmeld Citér

18. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja de så flotte ud men smagen manglede noget, synes jeg. Den opskrift med eddike har også smør og jeg håber, det smager bedre

Okay. Jeg synes de er gode sådan. Jeg kommer gerne lidt korn fra en vanillestang i og rørsukker.

Håber dine bliver gode. Det lyder lækkert med smør, så får de nok en “rundere” smag.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.