Anonym skriver:
Jeg er en af dem, der har været udsat for kærlighedssvindel over nettet eller forsøg på svindel. Jeg nåede aldrig at sende personen penge, fordi jeg lugtede lunten. Der var for mange ting, der ikke hang sammen. Vi kunne ikke videochatte eller tale i telefon, kun skrive og sende billeder. Og ganske rigtigt efter 3 måneder ville ham (hvis det overhovedet er en mand) have penge. Jeg nægtede og han blokerede mig. Jeg er dybt ulykkelig for jeg har forelsket mig i den person jeg troede han var. Føler et kæmpestort tomt hul og savner alt opmærksomheden jeg fik. Samtidig føler jeg mig virkelig dum.
Det er en trist historie og jeg synes man hører lignende historier fra tid til anden. Det er selvfølgelig super godt du ikke gik med på at overføre penge, men jeg har en undren og du behøver ikke svare hvis du synes det er for påtrængende. Men hvordan bliver man så følelsemæssigt viklet ind i en person man aldrig har kommunikeret med på andet end skrift?
Jeg har aldrig selv oplevet det og er generelt modstander af for meget skriftlig kommunikation pga alle de nuancer som mangler, så jeg kan ikke helt sætte mig ind i det. Det er virkelig ikke nedladende ment, og jeg har hørt om andre som har overført sågar store summer penge - og igen til nogen de end ikke har snakket i telefon med og jeg har altid undret mig over hvordan det kan komme dertil.
Anmeld
Citér