4+2? Efter hormonspiral

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

488 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2021

Anonym trådstarter

Hej 

Jeg kunne godt bruge lidt input da jeg er helt grøn i baby-making verdenen.

Jeg har i dag taget en test som ser ret så svag ud - jeg tog testen fordi jeg troede jeg skulle have mens i mandags.

Den 15. Oktober fik jeg fjernet min hormonspiral efter 4 år, her har jeg ikke haft mens. Den 8. November fik jeg mens. Den 25. November havde jeg en positiv ÆL. 

Jeg tror mine tanker går på om det overhovedet kan lade sig gøre så hurtigt? Vil ikke lige sætte forventningerne så højt - er 32 og har været på prævention siden jeg var 15, og jeg går ud fra kan tage lidt tid at få en normal cyclus (og jeg har ikke ligefrem været god til at holde styr på den)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej 

Jeg kunne godt bruge lidt input da jeg er helt grøn i baby-making verdenen.

Jeg har i dag taget en test som ser ret så svag ud - jeg tog testen fordi jeg troede jeg skulle have mens i mandags.

Den 15. Oktober fik jeg fjernet min hormonspiral efter 4 år, her har jeg ikke haft mens. Den 8. November fik jeg mens. Den 25. November havde jeg en positiv ÆL. 

Jeg tror mine tanker går på om det overhovedet kan lade sig gøre så hurtigt? Vil ikke lige sætte forventningerne så højt - er 32 og har været på prævention siden jeg var 15, og jeg går ud fra kan tage lidt tid at få en normal cyclus (og jeg har ikke ligefrem været god til at holde styr på den)

Det kan sagtens lade sig gøre og den er slet ikk svag positiv. Tværtimod. Den er super flot positiv. Tillykke

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Det kan sagtens lade sig gøre og den er slet ikk svag positiv. Tværtimod. Den er super flot positiv. Tillykke

Følte mig lidt skør for overhovedet at tage en test så tidligt! Jamen så er mine ømme bryster nok ikke pga kommende menstruation

Anmeld Citér

8. december 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Følte mig lidt skør for overhovedet at tage en test så tidligt! Jamen så er mine ømme bryster nok ikke pga kommende menstruation

Naah. Det kunne godt tyde på at det er af andre grunde at de er ømme  

Anmeld Citér

8. december 2021

Altea

Med positiv æl test 25 nov, så er du kun 3+5 i dag - så testen er rigtig fin

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Med positiv æl test 25 nov, så er du kun 3+5 i dag - så testen er rigtig fin

Mange tak! Jeg troede jeg skulle regne fra menstruationsdagen - derfor jeg tog fejl

Anmeld Citér

8. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Mange tak! Jeg troede jeg skulle regne fra menstruationsdagen - derfor jeg tog fejl

Det er ikke alle, det kender dagen for ÆL. Så normalt sætter man ÆL til at være 2 + 0 som en “standard”.

Uanset hvad er det blot estimater frem til nakkefold, hvor de fastsætter din termin

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.