Vi har et dejligt liv, med hus og have, tæt på øvrig familie, faste jobs, kærlighed til hinanden og vores to børn på 6 og 8 år. Jeg er en heldig kvinde ❤️ .
Min mand kunne godt tænke sig et barn mere. Ikke sådan brændende og altoverskyggende, men han synes bare det kunne være sådan en dejlig tilføjelse til vores familie. Og det har han sådan set ret i. Vi er midt i trediverne, så det skal gerne være inden for et par år.
Jeg er bare ikke helt samme sted. Jeg vil så gerne gøre min dejlige mand lykkelig ❤️ . Men jeg er (bange er nok ikke det rigtige ord) men rigtig rigtig nervøs for at skulle have et barn mere.
Jeg har haft nemme graviditeter og fødsler, så det er ikke det.
Det er det hårde arbejde først og fremmest, og dernæst det at skulle starte forfra, mens vores venner er på vej til et nyt sted i livet.
Jeg er i forvejen et menneske, der døjer med at sove, og oveni reagerer psykisk på søvnmangel. Dvs. at jeg får kort lunte og nedsat overskud, men også stresssymptomer, à la hjertebanken, katastrofetanker, tankemylder, og tanker hen ad angst/depression hvor jeg er enormt hård ved mig selv, bliver ked af det, føler mig utilstrækkelig og at familien var bedre tjent uden mig.
Min mand er enormt meget til stede i vores liv og hverdag. Han er en meget involveret far og min partner på alle måder praktisk såvel som følelsesmæssigt.
Ved de andre børn har han kun holdt 14 dages barsel, hvor han ville holde meget mere ved et evt næste barn (måske også mere end lovgivningen sætter i udsigt med de 11 uger). Det er også er krav for mig, for jeg er ikke god til at have så mange timer i døgnet alene med et barn.
Jeg synes tiden med de små børn er voldsomt præget af dårlig samvittighed. Især over tiden de bruger i daginstitution. Stress frem og tilbage.
Jeg vil IKKE gå ned i tid igen på mit job, det har jeg prøvet, og jeg er en bedre mor, når jeg er afsted. Min mand kan heller ikke gå ned i tid.
Et barn er dejligt ❤️. Og vil blive så elsket.
Måske overreagerer jeg totalt, og ser kun frygten. Jeg er enormt splittet. Min mand støtter naturligvis, hvis vi ikke skal have flere. Hvad kan jeg gøre, for at blive afklaret?
Andre tanker om det jeg har skrevet?