Sen abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

838 visninger
9 svar
0 synes godt om
7. december 2021

Hab

Hvor hurtigt blive i gravid efter en sen abort? Der er snart gået 6 uger siden min sen abort men har ikke fået mens endnu. Kan jeg være gravid igen? Har testet men negativ 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Hab skriver:

Hvor hurtigt blive i gravid efter en sen abort? Der er snart gået 6 uger siden min sen abort men har ikke fået mens endnu. Kan jeg være gravid igen? Har testet men negativ 

Har ikke oplevet sen abort, men der kan vidst gå en del tid før ens mens kommer igen efter abort. 
Stort kram, og håber du snart står med en positiv test igen!

Anmeld Citér

7. december 2021

MJL88

Hab skriver:

Jeg virkelig ked af dit tab. En sen abort må være helt forfærdeligt

Jeg kan kun fortælle med min erfaring med en SA 8+2, og der gik der faktisk 5,5 uge før mit HCG var nede på 1. Så der kan desværre gå rigtig lang tid. Håber snart du står med 2 streger igen

Anmeld Citér

7. december 2021

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Jeg var i fertilitetsbehandling, så det var nok ikke helt det samme. 
Jeg aborterede 7+6 og blødte i ca. 7 dage. Herefter startede jeg på p-piller i 21 dage, fik min mens og startede hormoner på 2. blødningsdag. Jeg fik lagt æg op på cyklusdag 17 og er nu i uge 13

Anmeld Citér

7. december 2021

Naha

Hab skriver:

Jeg havde d.21 maj en abort i uge 12+1 fordi det viste sig at baby var syg. Jeg blev gravid igen omkring d.20 juli  

Og venter nu en sund og rask dreng. Jeg fik min første menstruation efter ca 6-7 uger også blev jeg derefter gravid igen

Anmeld Citér

7. december 2021

Naha

Hab skriver:

Ens HCG skal være faldet tilstrækkeligt før man kan få ægløsning, der findes dog ingen viden omkring hvor langt ned HCG skal komme før man kan få ægløsning.

Jeg kunne efter min senabort teste positiv frem til ca 10 dage før jeg fik min menstruation 

Anmeld Citér

8. december 2021

Hab

Naha skriver:

Jeg havde d.21 maj en abort i uge 12+1 fordi det viste sig at baby var syg. Jeg blev gravid igen omkring d.20 juli  

Og venter nu en sund og rask dreng. Jeg fik min første menstruation efter ca 6-7 uger også blev jeg derefter gravid igen

Jeg har snart ventet i 6 uger på mens. Har taget blodprøve d.22 november og der lå hcg på 18. Så ved ikk om den er helt nul endnu. Vil så gerne være gravid igen...

Anmeld Citér

8. december 2021

Mortiltreogmåskefire

Da jeg havde en MA gik der vist 7 uger før jeg fik mens igen

Anmeld Citér

8. december 2021

Hab

Mortiltreogmåskefire skriver:

Da jeg havde en MA gik der vist 7 uger før jeg fik mens igen

Nu bløder jeg lidt i dag, det må være mens. Endelig ✌

Anmeld Citér

8. december 2021

Naha

Hab skriver:

Jeg har snart ventet i 6 uger på mens. Har taget blodprøve d.22 november og der lå hcg på 18. Så ved ikk om den er helt nul endnu. Vil så gerne være gravid igen...

Du skal huske fra HCG er faldet nok til du får ægløsning kan det godt gå lidt tid, men jeg vil sige har du ikke fået menstruation inden for de næste 4 uger, ville jeg helt klart høre lægen om det ikke var muligt at du allerede var blevet gravid igen.

Efter en abort kan det godt ske man går ægløsning før menstruation og derved også bliver gravid igen, hvilket er grunden til de anbefales man bruger beskyttelse. 

Men ærligt så for nogen personer vil man jo bare hurtigt igang igen, det ville jeg f.eks.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.