Vild ikke være SOSU mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.321 visninger
23 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg er ved at ende min barsel -

Jeg vild ikke tilbage at være SOSU - jeg er udbrændt - Jeg tænkte et års barsel vilde ændre det men tværtimod - Jeg vild aldrig tilbage -

Men hvad nu? 

jeg tænkte bare arbejde nogen år som noget andet for så at læse noget når børnene er ældre

jeg er 35 år

Hvad kan i anbefalde?

Jeg ved godt der er mange der tror:mener man skal ha en vis intresse i noget for at arbejde med noget, men som min psykolog sagde engang er der faktist mange der “aldrig” finder noget de brænder for, men mere noget de kan “holde ud” 

livet er sjældent så romantiske det er på film 

- Jeg er udbrændt fra sundhedssektoren da jeg er træt af ikke ha tid at kigge mennsker i øjnene - altid som i ALTID har travlt - Det konstant følelse af at være bagefter er så ubehageligt - 

Har i nogen anbefalinger? 

hvad arbejder i med? Og er der mangle på det arbejde?  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er ved at ende min barsel -

Jeg vild ikke tilbage at være SOSU - jeg er udbrændt - Jeg tænkte et års barsel vilde ændre det men tværtimod - Jeg vild aldrig tilbage -

Men hvad nu? 

jeg tænkte bare arbejde nogen år som noget andet for så at læse noget når børnene er ældre

jeg er 35 år

Hvad kan i anbefalde?

Jeg ved godt der er mange der tror:mener man skal ha en vis intresse i noget for at arbejde med noget, men som min psykolog sagde engang er der faktist mange der “aldrig” finder noget de brænder for, men mere noget de kan “holde ud” 

livet er sjældent så romantiske det er på film 

- Jeg er udbrændt fra sundhedssektoren da jeg er træt af ikke ha tid at kigge mennsker i øjnene - altid som i ALTID har travlt - Det konstant følelse af at være bagefter er så ubehageligt - 

Har i nogen anbefalinger? 

hvad arbejder i med? Og er der mangle på det arbejde?  

Ved ikke hvad der er mangel på, udover sygeplejersker og sådan til plejehjem

Jeg går på Pau, vi kommer i specialområdet, SFO og børnehave/vuggestue.

Jeg er også 35.

Anmeld Citér

6. december 2021

Soonmom

Hvis du er udbrændt og træt af at løbe stærkt vil jeg modsat overstående ikke anbefale Pædagogisk assistent el pædagog for vi løber dælme også stærkt og har heller ikke mulighed for at yde den rette omsorg.

Hvad med at søge stillinger som sosu i det private? - Tænker at nomeringen er lidt bedre uden at vide det.

Tænker i hvertfald du skal et godt stykke væk fra dit felt hvis du ikke vil have travlt

Anmeld Citér

6. december 2021

Tip!

Jeg er pædagog på et specialbørnehjem.. Vores normering gør at vi kan gøre vores arbejde til UG, det værste er sygmeldinger ol, der kan presse os. 
Men vi har det godt hos os. 

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Hvad med evt at bare køre som vikar. Det giver en fantastisk frihed, samt man ikke køre surt i det på samme måde. Fordi du er en million forskellige steder

Anmeld Citér

6. december 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Hvad med at læse til lærer? 

Anmeld Citér

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Soonmom skriver:

Hvis du er udbrændt og træt af at løbe stærkt vil jeg modsat overstående ikke anbefale Pædagogisk assistent el pædagog for vi løber dælme også stærkt og har heller ikke mulighed for at yde den rette omsorg.

Hvad med at søge stillinger som sosu i det private? - Tænker at nomeringen er lidt bedre uden at vide det.

Tænker i hvertfald du skal et godt stykke væk fra dit felt hvis du ikke vil have travlt

Nu fortalte jeg bare hvad jeg lavede, ikke andet, som var en del af spørgsmålet��

Og det kommer jo an på hvor man er. 

Anmeld Citér

6. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tip! skriver:

Jeg er pædagog på et specialbørnehjem.. Vores normering gør at vi kan gøre vores arbejde til UG, det værste er sygmeldinger ol, der kan presse os. 
Men vi har det godt hos os. 

Undskyld jeg spørg her, men hvor ligger det henne? Og hvad hedder det? 

(du må gerne skrive privat)

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvad med evt at bare køre som vikar. Det giver en fantastisk frihed, samt man ikke køre surt i det på samme måde. Fordi du er en million forskellige steder

Jeg har tænkte på det - Der Hvor jeg arbejde havde vi altid vikar -

De var glade for det, men synes usikkerheden i det lyder så hårdt - Man aner ikke hvad man går ind i den ene dag til den anden - Samt synes jeg vores afdelingen var hårdt ramte af sygdom og et hårdt sted at arbejde - Men fik så et reality Check vores er det BEDSTE sted at arbejde! Sagde vikarerne  - Bevares ingen vild arbejder der fast, men de sagde de vagter til “mit” arbejder var taget med det samme  - Det var det nemmeste sted

Tør ikke tænke på hvad de så arbejder med andre steder

Anmeld Citér

6. december 2021

Tip!

BAE skriver:

Undskyld jeg spørg her, men hvor ligger det henne? Og hvad hedder det? 

(du må gerne skrive privat)

Det er i Region Nordjylland. 
Der er flere afdelinger- hvis du googler specialbørnehjem region Nordjylland vil du finde mere info - der er stor forskel på normeringen på vores børnehjem, idet børnene har forskellige handicaps og behov. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.