Anonym skriver:
for 2 uger siden var min mand på julefrokost på arbejde - Ha endte med at sove der fordi han var fuld.
- Han kom hjem dagen efter alt er som det plejer, jeg har ingen mistanke om noget -
men siden har jeg haft drømme om han har været utro, virkelig ubehagelig drømme
jeg forstår det ikke - Jeg stoler på ham jeg tror ikke han har gjort noget
Men har de sidste 14 dage drømte om han var utro mindste 10 gange i nat var det så igen at jeg vågende og kunne ikke falde i søvn igen 
Jeg ved ikke - Ved ikke hvad jeg vild med opslaget -
men synes det er mærkelig jeg drømme hele tiden om det
Jeg kan bare ikke se han for mig være mig utro 
Før du angriber din mand fandt jeg dette ....
"Når vi drømmer at vores partner er os utro handler det oftere om en (måske ubevidst) følelse i os selv af, at forholdet til vores partner på eller anden måde opleves mindre sikkert i den periode hvor vi har denne drøm.
Vores partner kan jo – i vågenlivet – være os “utro” på andre måder end lige med en anden mand/kvinde – eksempelvis med hans/hendes arbejde, venner, interesser eller andet.
Det kan også bare være, at vores partner ikke viser os lige så meget interesse som vanligt – til syvende og sidst handler det om en angst for reelt at blive udsat for utroskab, eller at blive forladt.
Det er også derfor at vi kan vågne om morgenen og være edderspændt rasende på vores kæreste/partner efter at han/hun var været os utro i en drøm – vi er ubevidst vrede og bange fordi vi kan mærke – eller frygter! – at noget i forholdet ikke er helt som det helst skulle være."
I har måske noget I skal arbejdet med eller noget du er usikker på. Men det behøver bestemt ikke være fysisk utroskab med en anden kvinde. Hos mig handler drømme meget sjældent om noget der sker.