Drømme om utroskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.414 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2021

Anonym trådstarter

for 2 uger siden var min mand på julefrokost på arbejde - Ha endte med at sove der fordi han var fuld.

- Han kom hjem dagen efter alt er som det plejer, jeg har ingen mistanke om noget -

men siden har jeg haft drømme om han har været utro, virkelig ubehagelig drømme 

jeg forstår det ikke - Jeg stoler på ham jeg tror ikke han har gjort noget 

Men har de sidste 14 dage drømte om han var utro mindste 10 gange i nat var det så igen at jeg vågende og kunne ikke falde i søvn igen

Jeg ved ikke - Ved ikke hvad jeg vild med opslaget - 

men synes det er mærkelig jeg drømme hele tiden om det 

Jeg kan bare ikke se han for mig være mig utro

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

Anonym

Sidste gang jeg drømte at ham jeg datede var utro, viste det sig at være sandt :-) 

måske har din underbevidsthed opfanget nogle signaler som dit bevidste sind ikke har bearbejdet endnu?

Måske er det bare uskyldige drømme og din mand er slet ikke utro, men det handler om noget i dig. 

Jeg tror selv på at drømme kan fortælle os meget om vores ubevidste sind - prøv evt at Google utroskab og drømme og se om det ræsonnerer hos dig. 

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Jeg havde også såden nogle ubehagelige drømme om min mand var mig utro vi har været gift i 15 år har en dreng på 14 sammen. Det viste sig han var mig utro med en på 18 og hun har lige født deres barn.

det ikke ens betydning at din er utro. 
Når man drømmer om utroskab er det underbevidstheden som kommer frem. Måske frygter du at han er dig utro eller at han forlader dig. 

Men alt hvad jeg drømmer sker næsten 80 procent af gangene og nogle gange kan jeg slet ikke sove grundet de her drømme. 
ikke tænk for meget over det. Prøv at tænke på noget som gøre dig glad inden du sover eller læs en god bog

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Sidst jeg havde sådan en drøm fandt jeg ud af at det handlede om at jeg var vældig skuffet over min kæreste, at han ikke gør sig umage med nogle ting som jeg egentlig troede han havde arbejdet med og som betyder noget for mig og os. Jeg blev nemlig rigtig skuffet over hans utroskab i drømmen og det var samme følelse. Han har selvfølgelig ikke været utro i virkeligheden. 

Du kan jo fortælle ham om din drøm og se hvordan han reagerer din underbevidsthed prøver i hvert fald at gøre dig opmærksom på et eller andet. Om det så er utroskab eller din egen usikkerhed må du prøve at undersøge  

Anmeld Citér

6. december 2021

Frizzy

Anonym skriver:

for 2 uger siden var min mand på julefrokost på arbejde - Ha endte med at sove der fordi han var fuld.

- Han kom hjem dagen efter alt er som det plejer, jeg har ingen mistanke om noget -

Men har de sidste 14 dage drømte om han var utro mindste 10 gange i nat var det så igen at jeg vågende og kunne ikke falde i søvn igen

Før du angriber din mand fandt jeg dette ....

"Når vi drømmer at vores partner er os utro handler det oftere om en (måske ubevidst) følelse i os selv af, at forholdet til vores partner på eller anden måde opleves mindre sikkert i den periode hvor vi har denne drøm.

Vores partner kan jo – i vågenlivet – være os “utro” på andre måder end lige med en anden mand/kvinde – eksempelvis med hans/hendes arbejde, venner, interesser eller andet.

Det kan også bare være, at vores partner ikke viser os lige så meget interesse som vanligt – til syvende og sidst handler det om en angst for reelt at blive udsat for utroskab, eller at blive forladt.

Det er også derfor at vi kan vågne om morgenen og være edderspændt rasende på vores kæreste/partner efter at han/hun var været os utro i en drøm – vi er ubevidst vrede og bange fordi vi kan mærke – eller frygter! – at noget i forholdet ikke er helt som det helst skulle være."

I har måske noget I skal arbejdet med eller noget du er usikker på. Men det behøver bestemt ikke være fysisk utroskab med en anden kvinde. Hos mig handler drømme meget sjældent om noget der sker.

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Frizzy skriver:

Før du angriber din mand fandt jeg dette ....

"Når vi drømmer at vores partner er os utro handler det oftere om en (måske ubevidst) følelse i os selv af, at forholdet til vores partner på eller anden måde opleves mindre sikkert i den periode hvor vi har denne drøm.

Vores partner kan jo – i vågenlivet – være os “utro” på andre måder end lige med en anden mand/kvinde – eksempelvis med hans/hendes arbejde, venner, interesser eller andet.

Det kan også bare være, at vores partner ikke viser os lige så meget interesse som vanligt – til syvende og sidst handler det om en angst for reelt at blive udsat for utroskab, eller at blive forladt.

Det er også derfor at vi kan vågne om morgenen og være edderspændt rasende på vores kæreste/partner efter at han/hun var været os utro i en drøm – vi er ubevidst vrede og bange fordi vi kan mærke – eller frygter! – at noget i forholdet ikke er helt som det helst skulle være."

I har måske noget I skal arbejdet med eller noget du er usikker på. Men det behøver bestemt ikke være fysisk utroskab med en anden kvinde. Hos mig handler drømme meget sjældent om noget der sker.

Like she said

Drømme handler om vores ubevidste. At nogle har oplevet at kæresten rent faktisk var utro er ikke noget drømmen fortæller i den forstand. Det er dit underbevidste der føler en ændring i hverdagen der kobles sammen med enten usikkerhed eller frygten for at miste. 

jeg har mange underlige drømme. Om zombier, kidnappere, dødsfald. De betyder jo heller ikke bogstavelig talt at der kommer zombier og overtager verden eller en kidnapper tager min søn. Den handler om at jeg er angst for noget der er ude af min kontrol eller angsten for at miste min søn. 

Derfor kan man også meget sjældent løbe i drømme. Det er som regel slowmotion. Og det er fordi din underbevidsthed holder dig i problemet så det kan blive løst. 

så find ud af hvad problemet er. Hvad der trykker dig. Så forsvinder de igen  

Anmeld Citér

6. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg tror, at gentagne drømme med samme handling i høj grad kan være et resultat af, at drømmen fra natten før har gjort indtryk og derfor “spilles” igen. Altså: Du har én gang drømt, han var utro - drømmen undrer dig og rumsterer i dine tanker - derfor drømmer du det igen natten efter, undrer dig mere og drømmer det igen - og igen.
Nu er det sket ti gange - og det fylder så meget, at du fx skriver om det her - og dermed vil det være sandsynligt, at det vil “køre på repeat” igen-igen. 
Jeg har jævnligt haft den type “drømmeføljetoner” om alle mulige emner, uden at det har haft noget med virkeligheden at gøre. 
Hvad der udløste det første gang, er svært at sige, og så alligevel - han HAVDE jo overnattet ude, og måske strejfede det noget i din underbevidsthed; måske bare som en flygtig tanke/impuls. 

Uanset hvad: Jeg tror ikke, du skal lægge noget særligt i det. Drømmenes verden er ikke logisk og afspejler sjældent virkeligheden 1:1. Jeg mødte fx Kim Larsen på Himmelbjerget i en drøm for nylig - han var slet ikke død, men havde åbnet en bod med keramik.

Anmeld Citér

6. december 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

I alt den tid i har været sammen. Har du haft en periode hvor du indeni tænker og er bange for at han kunne finde på at være dig utro? 
Eller bare tanken at du kan være bange for at om han kan være dig utro, selvom det få gange du har tænkt den tanke før?

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Han har været fuld og sovet et andet sted men du mistænker ham ikke for noget?

Din underbevidsthed prøver tydeligvis at fortælle dig noget fordi du ignorerer din mavefornemmelse omkring det.

Tag et kig i hans telefon, vil vædde med dine drømme taler sandt. Kram til dig

Anmeld Citér

12. december 2021

cillemusse

Noget nyt TS? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.