Nissedrillerier - idéer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
10 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2021

Tinstin

Hej.

Jeg vil gerne lave lidt sjove nissedrillerier for min søn på 4½ - men jeg er bare så idéforladt!

Har I nogle gode og sjove idéer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

AnoMor

Tinstin skriver:

Hej.

Jeg vil gerne lave lidt sjove nissedrillerier for min søn på 4½ - men jeg er bare så idéforladt!

Jeg laver også nissedril med min søn på 6. Jeg putter frugtfarve i mælken, i tandpastaen, putter toiletpapir i hans støvler eller grødris i hans lommer. 
Hænger hans strømper op i lamperne eller giver bamsen han sover med dem på. 
osv 

og fordi “Nissen” er en sød nisse. Så når den driller så bliver der altid lagt en lille chokolade julemand eller klementin i hans støvler, vanter, julesok eller andet

Anmeld Citér

6. december 2021

asphodel

Min datter ELSKER når mælken bliver farvet. Hun snakker om det hele tiden (også et halvt års tid før at nissen kommer igen). Så har vores nisse også klippet alle hårene af hendes tandbørste (og givet hende en ny med nissetema). Han har sat hendes cirka 100 bamser op på række på sengen og stablet alt fodtøj oven på hinanden (sidstnævnte mente hun dog var kattene til at starte med). I nat tror jeg at nissen giver hende nye nissestrømper på mens hun sover. Nissen har vist også planer om at give hende et ark kravlenisser, så der kan blive pyntet lidt mere op, og nogle gange sætter nissen grødris frem fordi han synes det er blevet tid til risengrød.

Jeg har hørt at nogle nisser kan finde på at lægge sjove ting i madpakken eller male deres menneskers ansigter mens de sover. Du kan også prøve at google, eller her fx: https://www.kreativmedungerne.dk/blog/drillenissen-kommer

Jeg synes dog at nogle nisser har gevaldigt meget tid om aftenen til at lave ballade.

Anmeld Citér

6. december 2021

Tinstin

Frugtfarve i mælken - det var en god idé

Der er mange sjove idéer på den hjemmeside, men nogle af dem er godt nok også ret vilde Dem gad jeg vist ikke lige...! Risengrød ud over det hele, fordi nissen har spist eller pakke spisebordsstolene ind i plastik, grødris over det hele osv hehe.

Anmeld Citér

6. december 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Nissen bager småkager om natten. Læg kagerulle, mel osv på gulvet som om nissen har bagt. Evt lav fodspor i melet. Tænd ovnen på lave grader og læg købe småkager i oven så de er varme når barnet vågner

Nissen kan også tegne overskæg på barnet mens det sover eller give neglelak på 

Anmeld Citér

6. december 2021

asphodel

Tinstin skriver:

Frugtfarve i mælken - det var en god idé

Der er mange sjove idéer på den hjemmeside, men nogle af dem er godt nok også ret vilde Dem gad jeg vist ikke lige...! Risengrød ud over det hele, fordi nissen har spist eller pakke spisebordsstolene ind i plastik, grødris over det hele osv hehe.

Jeg synes at nisser også skal være søde ved mødrene og ikke lave alt for meget oprydningsarbejde til dem. Hvis jeg er tvunget til at støvsuge efter nissen, så laver jeg altså ikke risengrød til ham igen foreløbigt!

Anmeld Citér

6. december 2021

Tinstin

Nej, nissen her skal altså også være sød - og hvis min søn f.eks. vågnede og al jylepynten var væk eller der var havregryn i rosinpakken, så ville han nu blive ret ked af det!
Men han er også lille - måske er nogle af tingene sjove, når de bliver større.

Og ja - nissen skal altså også være sød mod mor, der er jeg helt enig

Anmeld Citér

6. december 2021

Mamman

Profilbillede for Mamman

.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. december 2021

Anonym

Tinstin skriver:

Hej.

Jeg så på Instagram en der lavede en “nisselort” af en frugtstang og satte på toiletbrættet

Anmeld Citér

7. december 2021

Bettybom

Her har bamserne holdt fest om spisebordet (der er sat barnets skåle og kopper og skeer frem). 

yougurten er blå. Vi har givet pebernødder til nissen (4 styks), heldigvis var der lidt tilbage som

barnet spiste om morgen. 

igår aftes satte vi saftevand til nissen i en af hendes dukkekopper - husk at drikke det inden du går i seng  Nissen har så skrevet et lille brev om at den elsker saftevand og tak. 

der er også lagt mel foran nissedøren og så er der nissespor. 

Faren synes det er sjovt at endevende værelset - så han har væltet alt … bordet, stole, noget legetøj osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.