Forbavset over sundhedsplejerske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.636 visninger
8 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2021

Anonym trådstarter

Kære mødre!

Sidder lige nu og er helt forvirret og forbavset, over en situation med min sundhedsplejerske, som kommer helt bag på mig og som jeg ikke ved hvordan jeg skal takle! 

Uden at gå for meget i detaljer, så har jeg været inde i psykiatrien siden jeg var 14, med “diagnosen” emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse med angst. Dog med års mellemrum! Senest var 4 år siden, hvor alt ramlede for mig! Blev alene mor, drak for meget, og tog stoffer. (Ikke i min datters samvær) men hvergang jeg var alene. (Psykiatrien ved dette)

Havde et arbejde med kollegaer som blev mine nærmeste, og hvor hverdagen bare var druk og stoffer. For 3 år siden droppede jeg alt, sagde op og cuttede kontakten til de mennesker, fandt sammen med faren til min datter igen og prøvede at starte forfra!

Nu 4 år efter, lever jeg drømmelivet! Arbejdet og de mennesker er for længst droppet! Har købt lejlighed med kæresten, drikker ikke, og vi har for 3 måneder siden fået en søn <3

Der har været sundhedsplejerske 2 gange (vikar og vores faste) og alt er godt.

Inden 3 besøg skriver jeg til sundhedsplejersken, at vi ikke har behov for besøg, da alt går så godt og jeg er tryg i rollen osv. Hun svarer dertil at det er dejligt at hører og at vi bare kan snakkes ved. Dette er da vores søn er 8 uger gammel.

Forleden dag modtager jeg så en sms fra sundhedsplejerske hvori der står, at vi skal lave en aftale d 7, og hvis ikke vi er interesseret så laver hun en underretning på os ��

Går helt i chok, og ringer derfor chokeret og vred til hende og vil have en forklaring!

Ja, hvis man vælger sundhedsplejerske fra med den baggrund jeg har, så får man en underretning! Hvad fanden? Det et 4 år siden, og troede det var et tilbud og ikke et krav!?

Hun har ikke fortalt eller forklaret at det åbenbart var sådan når man havde sådan en baggrund!???

havde da aldrig valgt hende fra, hvis jeg vidste at det var konsekvensen! Og det er da ikke fordi hun ikke må komme, men alt kører bare, jeg er glad, min søn og datter trives, og vi lever familielivet! Så hvorfor spilde hendes tid

Nu føler jeg at jeg bliver straffet og skal overvåges pga den baggrund jeg har, trods flere samtaler med jordemødre osv, som har vurderet at der ikke er noget at være opmærksom på!

Hvad gør jeg i denne situation? Hvad skal jeg bevise? Og hvad pokker sker der

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2021

KoFy

Anonym skriver:

Kære mødre!

Sidder lige nu og er helt forvirret og forbavset, over en situation med min sundhedsplejerske, som kommer helt bag på mig og som jeg ikke ved hvordan jeg skal takle! 

Uden at gå for meget i detaljer, så har jeg været inde i psykiatrien siden jeg var 14, med “diagnosen” emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse med angst. Dog med års mellemrum! Senest var 4 år siden, hvor alt ramlede for mig! Blev alene mor, drak for meget, og tog stoffer. (Ikke i min datters samvær) men hvergang jeg var alene. (Psykiatrien ved dette)

Havde et arbejde med kollegaer som blev mine nærmeste, og hvor hverdagen bare var druk og stoffer. For 3 år siden droppede jeg alt, sagde op og cuttede kontakten til de mennesker, fandt sammen med faren til min datter igen og prøvede at starte forfra!

Nu 4 år efter, lever jeg drømmelivet! Arbejdet og de mennesker er for længst droppet! Har købt lejlighed med kæresten, drikker ikke, og vi har for 3 måneder siden fået en søn <3

Der har været sundhedsplejerske 2 gange (vikar og vores faste) og alt er godt.

Inden 3 besøg skriver jeg til sundhedsplejersken, at vi ikke har behov for besøg, da alt går så godt og jeg er tryg i rollen osv. Hun svarer dertil at det er dejligt at hører og at vi bare kan snakkes ved. Dette er da vores søn er 8 uger gammel.

Forleden dag modtager jeg så en sms fra sundhedsplejerske hvori der står, at vi skal lave en aftale d 7, og hvis ikke vi er interesseret så laver hun en underretning på os ��

Går helt i chok, og ringer derfor chokeret og vred til hende og vil have en forklaring!

Ja, hvis man vælger sundhedsplejerske fra med den baggrund jeg har, så får man en underretning! Hvad fanden? Det et 4 år siden, og troede det var et tilbud og ikke et krav!?

Hun har ikke fortalt eller forklaret at det åbenbart var sådan når man havde sådan en baggrund!???

havde da aldrig valgt hende fra, hvis jeg vidste at det var konsekvensen! Og det er da ikke fordi hun ikke må komme, men alt kører bare, jeg er glad, min søn og datter trives, og vi lever familielivet! Så hvorfor spilde hendes tid

Nu føler jeg at jeg bliver straffet og skal overvåges pga den baggrund jeg har, trods flere samtaler med jordemødre osv, som har vurderet at der ikke er noget at være opmærksom på!

Hvad gør jeg i denne situation? Hvad skal jeg bevise? Og hvad pokker sker der

Det lyder fuldstændig tosset!

Ud fra hvad du fortæller, opfører hun sig som en total idiot!

Jeg synes, du skal høre - meget gerne på skrift -, hvad der er op og ned. Hvis jeg var dig, ville jeg klage til hendes leder - sådan skal man ikke opføre sig.

At der er nogle retningslinjer, de skal følge, hvor du falder i en kategori, der betyder, de skal have øget opmærksomhed, er der jo ikke noget galt i.

Hvis jeg var dig, ville jeg klage - på skrift - og så samtidig have det sort på hvidt, hvad der forventes/kræves af dig/jer, så du ikke ender i en lignende situation en anden gang.

Du har styr på dit liv og passer godt på dit barn - så skide være med sådan en åndssvag opførsel. Der er idioter over alt i livet, og dem skal man ikke lade sig gå for meget på af.

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Nu arbejder jeg i skole regi, og har derigennem været til mange børnesamtaler ledsaget af kommunen.

Som oftest, handler det ikke om at bevise noget, men for at få en snak. Jeg synes du er i din gode ret til at udtrykke at du ikke var bekendt med retningslinjerne og ikke var informeret omkring disse, i så fald havde du ikke valgt det fra, da det ikke handler om din fortid, men som du siger, handler om at du er trivsel.

Men da du nu har den fortid, skal de selvfølgelig have øget opmærksomhed, og jeg tænker yderligere at de dit fravalg også lige passer ind med at du skal screenes for efterfødselsreaktioner.

Hvad jeg prøver at sige, jeg havde også været pisse gal, men når det så er sagt, så tag en dyb indånding og fuldstændig ro i maven, når hun dukker op, skal hun bare se at alt er som det plejer og du og I er i trivsel, og så skulle den gerne ikke være længere. Du skal ikke føle du skal bevise noget, selvom det hurtigt vil føles sådan, men fortæl hende at det gør dig ked af at du føler du sidder fast i din fortid som ikke er din nutid eller fremtid.

Anmeld Citér

5. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det lyder måske lidt strengt - men jeg kan ikke forstå du bliver SÅ chokeret med den historie du trods alt har og jeg synes egentlig du skulle have snakket med sundhedsplejersken først og meldt ud at du gerne vil fravælge besøg hvis alt kører.

4 år er ikke særlig lang tid og det er at blive forældre er da livsomvæltende og overvældende i en grad som får mange ud i en eller anden form for krise uanset hvad de har i bagagen.

Med det sagt så lyder det som om de buser noget uhensigtmæssigt og uempatisk frem. De kunne da bestemt godt forklare sig lidt i stedet for at bruge underretninger som en trussel. Tag et møde og benyt chancen til at forklare dig ordentligt.

Anmeld Citér

5. december 2021

asphodel

Du kan også bede om at få en anden sundhedsplejerske, når du forhåbentlig klager over hende, med grund i at du ikke har tillid til hende længere.

Anmeld Citér

5. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Kommunikationen - eller manglen på samme - er under al kritik. Det mener jeg, du skal klage over. Selvfølgelig skulle du have været informeret om, at der er øget opmærksomhed på dig, og at du ikke kan vælge besøg af sundhedsplejersken fra, så det ikke kom som en bombe. 
At der er den særlige opmærksomhed på dig og din familie, giver god mening, så dét ville jeg ikke anfægte, hvis jeg var dig - men du skal vide, hvad det indebærer, så du ikke intetanende bliver opfattet som om, du ikke samarbejder og har noget at skjule. 

Anmeld Citér

5. december 2021

123321

Profilbillede for 123321

Altså der er en ingen tvivl omkring at det er virkelig dårligt håndteret fra hendes side, men hvis jeg var dig ville jeg bruge din gode energi på blot at forklare hende at hun er velkommen, du havde egentlig kun frameldt fordi alt kørte godt, men at hun naturligvis er velkommen også kom videre - og igen brug din energi og kræfter på noget andet! 

Og igen - jeg siger ikke det er en god håndtering eller lignende syne bare det er dumt at bruge en masse energi på det. Også lige en ekstra kommentar - hvor er det dog super sejt du har fået vendt hele skuden rundt! Tillykke til dig, dine børn og mand ! 

Anmeld Citér

5. december 2021

fehår

Mor og meget mere skriver:

Kommunikationen - eller manglen på samme - er under al kritik. Det mener jeg, du skal klage over. Selvfølgelig skulle du have været informeret om, at der er øget opmærksomhed på dig, og at du ikke kan vælge besøg af sundhedsplejersken fra, så det ikke kom som en bombe. 
At der er den særlige opmærksomhed på dig og din familie, giver god mening, så dét ville jeg ikke anfægte, hvis jeg var dig - men du skal vide, hvad det indebærer, så du ikke intetanende bliver opfattet som om, du ikke samarbejder og har noget at skjule. 

Jeg er 100% enig. Der skal klages over den kommunikation. 

Anmeld Citér

5. december 2021

Soonmom

Mærkelig sms det giver jeg dig helt ret i.

MEN det er direkte dumt, især med din baggrund af afvise en sundhedsplejerske.

Jeg er 4. Gangs uden noget belastende i bagagen og jeg kunne aldrig drømme om at takke nej til sundhedsplejerske. SP hjælper, vejer og fortæller dig (forhåbentlig) at dit barn trives og hvem siger nej til det, så ja hvis jeg var sundhedsplejerske ville jeg nok også blive bekymret hvis man forud for et aftalt besøg pludselig får en sms med at det hele køre og hun ikke skal komme forbi. Det lyder som en pludselig beslutning og ja som om I har noget at skjule, sorry to say

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.