Jeg kender ikke de tilbud kræftens bekæmpelse har jeg brugte en gsng deres telefonlinje i forbindelse med min fars sygdom, men brugte det ikke efter hans død.
Men jeg genkendte noget i dit skriv, nemlig det st have nogle at tale med som bare forstår, og kan genkende nogle af de mærkelige tanker, historier osv man har brug for at fortælle igen og igen.
Jeg har mistet min datter, og min vej tilbage til idet var uden tvivl de ligesindede jeg mødte både online og i to forskellige grupper (en kun for mødrene og en for forældrene).
Jeg mødte selvsagt sindsyg meget forståelse og runmelighed blandt min omgangskreds og familie men de kunne ikke give mig det jeg havde behov for nemlig spejlingen. Jeg vidste jeg skulle forklare mere, forsøge at lægge låg på osv. Mens jeg, når jeg var sammen med billeder som have prøvet noget af det samme, bare kunne tale uden at tænke på at forklare, eller sige av det er nok lidt hårdt.
Jeg kunne også i de grupper tillade mig at grine, smile og være glad for de vidste jo godt, at jeg to sekunder efter havde et kæmpe hul og en kæmpe smerte.
Nå nok om mig
Men det var egentlig for at skrive, at det ja læste din tekst tænkte jeg, ja en psykolog kan vlre super god, men jeg læser også om behovet for at møde bogen der forstår fordi de bare forstår og ikke fordi de har taget en uddannelse på universitet, men fordi livet har uddannet dem. Og så at fortælle det netop var de mennesker der hjalp mig tilbage og ikke de professionelle.
Anmeld
Citér