Hvad sker der mon med mig …

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
7 svar
7 synes godt om
28. november 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ej, altså - er jeg helt væk? Jeg er 35, har tre dejlige børn mellem 4 og 11… 

jeg har altid elsker julen!!! Men jeg har de sidste par år haft SÅ svært ved, at komme i den helt rigtige julestemning  det er som om, at ‘opgaverne’ omkring jul, fylder mere end hyggen. 
jeg laver pakkekalender til mine forældre, adventsgaver til ungerne, tager en fridag for at julegaveshoppe med min mand, pynter op, høre julemusik - jeg prøver virkelig! 
mon det er fordi man bliver ældre? 
Er der nogen, somnambulisme genkende dette billede af, at blive voksen og pludselig ikke ‘værdsætte’ julen og alt dens hygge? Jeg har været i julestue med gløg og æbleskiver og hygge……

jeg orker ikke, at folk skal komme med negative og spydige kommentarer - please

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
CKJ skriver:

Ej, altså - er jeg helt væk? Jeg er 35, har tre dejlige børn mellem 4 og 11… 

jeg har altid elsker julen!!! Men jeg har de sidste par år haft SÅ svært ved, at komme i den helt rigtige julestemning  det er som om, at ‘opgaverne’ omkring jul, fylder mere end hyggen. 
jeg laver pakkekalender til mine forældre, adventsgaver til ungerne, tager en fridag for at julegaveshoppe med min mand, pynter op, høre julemusik - jeg prøver virkelig! 
mon det er fordi man bliver ældre? 
Er der nogen, somnambulisme genkende dette billede af, at blive voksen og pludselig ikke ‘værdsætte’ julen og alt dens hygge? Jeg har været i julestue med gløg og æbleskiver og hygge……

jeg orker ikke, at folk skal komme med negative og spydige kommentarer - please

muligvis er du kommet dertil hvor du føler dig mere voksen og har ikke den der glæden ved julen som du har haft. 
men det kan også hænge sammen med alt den travlhed der er i juletiden. Især få man det jo ikke mindre travlt at have 3 børn. Og i det hele taget kan julen være et stressende tidspunkt. 

det er i hvert fald en af de to muligheder. Og jeg tror mere det er den sidste. 

Anmeld Citér

28. november 2021

Dream

Jeg har det på samme måde og jeg har endda ikke børn (endnu) . 

For mig handler det også lidt om at jeg hele tiden prøver at tvinge mig selv til at komme i julestemning. Og "frygten" for at det ikke kommer. Vi har pyntet op idag og jeg gad næsten ikke, alene ved tanken om det arbejde, der er i at pakke det ned igen. 

Selvfølgelig er det, for mit vedkommende, også fordi jeg går og stresser over andre ting, min alder (35) og projekt baby. Har haft en MA og en SA og vi skal snart i fertilitetsbehandling, men frygter det bliver udskudt på ubestemt tid pga situationen på sygehusene. I det hele taget fylder det meget om vi nogensinde får børn. Så julestemningen er nok særligt langt væk i år. Men har haft svært ved at komme i julestemning en del år. Og det er rigtig træls når man ellers har været en sand Gertrud Sand. Kan ikke komme med nogen råd, men sig til hvis du finder nøglen

Anmeld Citér

28. november 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Tænker det måske handler om at nyde nuet, og ikke vente på “rigtige julestemning” indfinder sig.

altså bare nyde det hyggelige over gløgg og julestue.

tror nogen gange man sabotere ting for sig selv ved at sætte forventningen for højt. Lidt ligesom når man skal en film som nogen har kaldt uhyggelig og man så hele tiden sidder og venter på det virkeligt uhyggelige og derfor ligesom overser alt det uhyggelige fordi det nok ikke var det virkeligt uhyggelige.

derudover lyder det også til du har rigtigt mange pligter i julen og det kan altså tage noget af glæden, når man stresser rundt for at finde de rigtige x pakkker til pakkekalender osv.

Anmeld Citér

28. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
drabo skriver:

Tænker det måske handler om at nyde nuet, og ikke vente på “rigtige julestemning” indfinder sig.

altså bare nyde det hyggelige over gløgg og julestue.

tror nogen gange man sabotere ting for sig selv ved at sætte forventningen for højt. Lidt ligesom når man skal en film som nogen har kaldt uhyggelig og man så hele tiden sidder og venter på det virkeligt uhyggelige og derfor ligesom overser alt det uhyggelige fordi det nok ikke var det virkeligt uhyggelige.

derudover lyder det også til du har rigtigt mange pligter i julen og det kan altså tage noget af glæden, når man stresser rundt for at finde de rigtige x pakkker til pakkekalender osv.

jeg kan simpelthen ikke være mere enig. Og flot forklaret og et godt eksempel du gav der.

Anmeld Citér

28. november 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tak for jeres forskellige bud  

det er nu ikke fordi jeg ikke lever i nuet. Det synes jeg faktisk jeg gør. Men fx har jeg fær i tiden fået en klump i halsen og tudet ved lyden af kirkeklokker og specielle julesange. Men der sker ingenting!!  Måske jeg bare er ved, at blive en gammel idiot  det joker vi med herhjemme… 

nå, men ingen døde, børnene er glade og alt er jo egentlig godt. Jeg ville bare høre, om andre kunne nikke genkendende til mine følelser

Anmeld Citér

28. november 2021

B&J

Jeg tror det er nåede der ændre sig og måske kommer det igen 

men mand har altid som i altid hadet julen men de sidste 13år vi har været sammen har han taget julen mere og mere til sig og i dag satte han julemusik på og dansede med vores søn.

jeg elsker elsker julen det har jeg altid gjord men man skal da aldrig sige aldrig måske kommer det punkt også til mig på et tidspunkt. Men syntes virkelig du er sej for du kæmper og gør da alt for det

Anmeld Citér

28. november 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ
B&J skriver:

Jeg tror det er nåede der ændre sig og måske kommer det igen 

men mand har altid som i altid hadet julen men de sidste 13år vi har været sammen har han taget julen mere og mere til sig og i dag satte han julemusik på og dansede med vores søn.

jeg elsker elsker julen det har jeg altid gjord men man skal da aldrig sige aldrig måske kommer det punkt også til mig på et tidspunkt. Men syntes virkelig du er sej for du kæmper og gør da alt for det

Tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.