Abort og sygemelding ifm. MA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.614 visninger
6 svar
1 synes godt om
26. november 2021

Ønskebarn22

Godaften

Jeg er desværre i den ulykkelige situation, at vi til nakkefold i dag 12+1 fik af vide, at den lille babys hjerte var holdt op med at slå ca 8+0 -  en lille uges tid efter vi havde set det slå så fint til en tryghedsscanning ��

Jeg skal ind på mandag og tage stilling til hvordan barnet skal fjernes - er der evt nogle der kan anbefale kirurgisk abort frem for medicinsk? Og hvor længe var i sygemeldt fra job? 

God aften 

På forhånd tak ❤

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2021

AnoMor

Ønskebarn22 skriver:

Godaften

Jeg er desværre i den ulykkelige situation, at vi til nakkefold i dag 12+1 fik af vide, at den lille babys hjerte var holdt op med at slå ca 8+0 -  en lille uges tid efter vi havde set det slå så fint til en tryghedsscanning ��

Jeg skal ind på mandag og tage stilling til hvordan barnet skal fjernes - er der evt nogle der kan anbefale kirurgisk abort frem for medicinsk? Og hvor længe var i sygemeldt fra job? 

God aften 

På forhånd tak ❤

Først og fremmest. Så gør det mig ondt at høre at du skal igennem dette.

jeg har ikke selv oplevet en medicinsk abort. Men har oplevet to kirugiske. Begge gange super vellykkede. Man bliver lagt i narkose og man opdager ikke at aborten fortages. Når man vågner er det bare overstået og i stedet har man blot en almindelig menstruation. Hvor imod at en medicinsk så skal man selv bløde det ud og det kan være hårdt psykisk og smertefuldt også. 

Anmeld Citér

26. november 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hvor er det synd for jer  

jeg vil 100% anbefale en kirugerisk.

jeg har oplevet fuldstændig identisk, og fik medinsinsk, men endte med at forbløde hjemme på toilettet og måtte indlægges og alligevel have en udskrab. 
det var skrækkeligt at sidde hjemme på toilettet og besvime - så klart, anbefaling af kirugeiks herfra. 
vh. 

Anmeld Citér

26. november 2021

BabyIgen2022

Ønskebarn22 skriver:

Godaften

God aften 

På forhånd tak ❤

Jeg har fået en kirurgisk abort 10+0. Det er selvfølgelig under narkose. Men det blødte meget lidt på selve dagen og så var det overstået. Tror vidst, at dem med medicinske aborter kan komme igennem en del smerte, blod og uvished for om det hele nu er væk.

Anmeld Citér

26. november 2021

Ønskebarn22

Tusind tak for jeres pæne ord og for at dele jeres historier med mig

Anmeld Citér

26. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Ønskebarn22 skriver:

Godaften

God aften 

På forhånd tak ❤

Er ked af at læse om jeres tab  håber alt går godt uanset hvilket valg, og sender et stort kram din vej

Anmeld Citér

27. november 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg vil til enhver tid vælge kirurgisk abort. Stod i præcis samme situation som dig for 1 år siden. Lægen på hospitalet gav mig ikke valget men gav mig bare et sæt piller med hjem til medicinsk abort. Til kontrolscanningen 2 uger efter så alt ud som før og jeg fik et sæt nye piller med hjem som ikke engang fik mig til at bløde. Ringede derud dagen efter og insisterede på at få det fjernet kirurgisk da det andet psykisk ikke var til at holde ud. Kom på en akutliste allerede dagen efter mit opkald (2,5 uge efter første medicinske). Det var en fredag og allerede mandag var jeg på arbejde igen. Efter narkosen var jeg bare lidt træt resten af dagen og så blødte jeg en alm mens. Dagen efter var blødningen stort set stoppet. Desværre skulle jeg vente hele 10 uger før mit hcg var ude af kroppen, men det har ikke noget med aborten at gøre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.