Hjerteformet livmoder + skillevæg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.892 visninger
9 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2021

Anonym trådstarter

Har brug for solstrålehistorier

Netop hjemvendt fra fertilitetsklinikken, som informerede mig om at min livmoder er hjerteformet og at de har mistanke om en skillevæg. Denne skal så fjernes vha. kikkertoperation, og først herefter kan jeg blive insemineret (når ja, og min kærestes sæd er moderat nedsat). 

Hold da op for et slag i maven, og har grædt siden jeg gik derfra…

Nogle der har opløftende historier, hvor der er kommet en sund og rask baby ud af det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2021

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg har tre sunde og raske drenge og er blevet naturlig gravid meget nemt. Jeg har hjerteformet med lille skillevæg. Dog har jeg haft øget risiko for tidligt fødsel. Alle er født i uge 38 ved igangsættelse 

Anmeld Citér

23. november 2021

Anonym trådstarter

Putteputte skriver:

Jeg har tre sunde og raske drenge og er blevet naturlig gravid meget nemt. Jeg har hjerteformet med lille skillevæg. Dog har jeg haft øget risiko for tidligt fødsel. Alle er født i uge 38 ved igangsættelse 

Tak for din besked! 
Jeg undres over at jeg muligvis skal opereres, da jeg har læst om mange der er blevet naturligt gravide? 

Anmeld Citér

23. november 2021

Putteputte

Profilbillede for Putteputte
Anonym skriver:

Tak for din besked! 
Jeg undres over at jeg muligvis skal opereres, da jeg har læst om mange der er blevet naturligt gravide? 

Det kommer nok an på hvor langt din skillevæg går ned. 

Anmeld Citér

23. november 2021

Anonym trådstarter

Putteputte skriver:

Det kommer nok an på hvor langt din skillevæg går ned. 

Ja det gør det nok. Kan dog ingenting finde på det på internettet. Men må bare afvente

Anmeld Citér

23. november 2021

Altea

Først vil du nok indkaldes til hysterostomi, hvor de med kikkert ser omfanget, hvilket kan være svært på scanning.

Jeg har begge dele, men undgik operation. Dog har det givet en del ikke levedygtige graviditeter, samt en datter der har ligget fast grundet dette. Anden graviditet havde det ingen indflydelse. Så vi fik to ivf børn alligevel

Anmeld Citér

23. november 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Først vil du nok indkaldes til hysterostomi, hvor de med kikkert ser omfanget, hvilket kan være svært på scanning.

Jeg har begge dele, men undgik operation. Dog har det givet en del ikke levedygtige graviditeter, samt en datter der har ligget fast grundet dette. Anden graviditet havde det ingen indflydelse. Så vi fik to ivf børn alligevel

Ah okay! 
fertilitetsklinikken sagde bare operation med det samme

Anmeld Citér

24. november 2021

Tollose

Operation tror jeg afhænger af hvor langt ned skillevæggen går.

Jeg kan ihvertfald komme med mine erfaringer med at have en hjerteformet livmoder. 

Jeg har 2 naturlige graviditeter bag mig. Begge undfanget i 3. cyklus, og jeg har ikke oplevet at miste, trods livmoderformen.

Man opdagede min skillevæg i forbindelse med NF i min første graviditet. 

Grunden livmoderens form bliver man fulgt ekstra i graviditeten. Der er risiko for tidlig fødsel og lav fødselsvægt. Min første blev født vaginalt i uge 35+0 med en fødselsvægt på 2300. Plukkeveer igennem hele gravidteten gik over  rigtige veer i uge 34. 

Nr. 2 blev også fulgt ekstra gennem graviditeten. Baby lå i UK, og grundet livmoderens form var der ikke plads til at vende baby. Vi var gennem et vendingsforsøg, men de gav hurtigt op. Grundet en del komplikationer blev baby taget ved semi-akut kejsersnit 37+2. Fødselsvægt på 2500. 

Så her har den hjerteformede livmoder ikke haft betydning for fertiliteten. Der er kommet 2 sunde og raske (om end lidt små) børn ud af det. 

Jeg håber heller ikke det får den store betydning for dig.

Anmeld Citér

24. november 2021

Anonym trådstarter

Tollose skriver:

Operation tror jeg afhænger af hvor langt ned skillevæggen går.

Jeg kan ihvertfald komme med mine erfaringer med at have en hjerteformet livmoder. 

Jeg har 2 naturlige graviditeter bag mig. Begge undfanget i 3. cyklus, og jeg har ikke oplevet at miste, trods livmoderformen.

Man opdagede min skillevæg i forbindelse med NF i min første graviditet. 

Grunden livmoderens form bliver man fulgt ekstra i graviditeten. Der er risiko for tidlig fødsel og lav fødselsvægt. Min første blev født vaginalt i uge 35+0 med en fødselsvægt på 2300. Plukkeveer igennem hele gravidteten gik over  rigtige veer i uge 34. 

Nr. 2 blev også fulgt ekstra gennem graviditeten. Baby lå i UK, og grundet livmoderens form var der ikke plads til at vende baby. Vi var gennem et vendingsforsøg, men de gav hurtigt op. Grundet en del komplikationer blev baby taget ved semi-akut kejsersnit 37+2. Fødselsvægt på 2500. 

Så her har den hjerteformede livmoder ikke haft betydning for fertiliteten. Der er kommet 2 sunde og raske (om end lidt små) børn ud af det. 

Jeg håber heller ikke det får den store betydning for dig.

Mange tak for dit svar! 

Det er dejligt at høre nogle positive historier efter sådan en omgang igår

Anmeld Citér

25. november 2021

Tollose

Det forstår jeg godt.

Men det behøver ikke have en stor betydning. Og det håber jeg heller ikke det har for dig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.