Gå det så hurtigt? Æl test.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

615 visninger
8 svar
2 synes godt om
21. november 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ja jeg fik en positiv æl test igår aftes. Men jeg er så nyt i det her og ved godt at jeg ikke skal teste efter positiv æl test. Men kan det passe at allerede nu at den begynder at dale ned i farve igen?? Eller er det bare mig og at den er stadig positiv?

den øverste er fra her til aften. Og den nederste er fra i går aftes.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du skal ikke teste mere efter første positive test. 

Og den kan både være positiv i flere dage efter, eller den kan være positiv i få timer. Derfor skal man ikke teste mere, da det bare vil forvirre

Anmeld Citér

21. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Du skal ikke teste mere efter første positive test. 

Og den kan både være positiv i flere dage efter, eller den kan være positiv i få timer. Derfor skal man ikke teste mere, da det bare vil forvirre

Ja det har du nok ret i. 
men tænkte bare at hvis man bliver ved med at teste. Og den så begynder at blive mindre og mindre tydelig. Så kan man måske finde ud af hvilket dag æl har været der.

Anmeld Citér

21. november 2021

Lillehjerte

Love Angel skriver:

Ja det har du nok ret i. 
men tænkte bare at hvis man bliver ved med at teste. Og den så begynder at blive mindre og mindre tydelig. Så kan man måske finde ud af hvilket dag æl har været der.

Nej det har ingen betydning. Man måler på LH-stigningen, og når den peaker, går der omkring et døgn inden denne stigning får ægget til at løsne sig. Hvor længe peaket af LH bliver i blodet, har ikke noget at gøre med hvornår æl kommer

Anmeld Citér

21. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Nej det har ingen betydning. Man måler på LH-stigningen, og når den peaker, går der omkring et døgn inden denne stigning får ægget til at løsne sig. Hvor længe peaket af LH bliver i blodet, har ikke noget at gøre med hvornår æl kommer

Men når LH stiger i blodet så betyder det at æl er på vej. Men efter ægløsning har været der, så daler vel LH i blodet. Og på den måde bliver æl test mindre og mindre tydelig vel?!

Anmeld Citér

21. november 2021

Lillehjerte

Love Angel skriver:

Men når LH stiger i blodet så betyder det at æl er på vej. Men efter ægløsning har været der, så daler vel LH i blodet. Og på den måde bliver æl test mindre og mindre tydelig vel?!

Ja men du kan i princippet ikke vide om den stadig er positiv efter æl har været der. Den kan godt være positiv flere dage, men æl vil finde sted ca et døgn efter første positive test. Jeg er ikke sikker på hvad du egentlig spørger om? 

Hvis du vil være helt sikker på hvornår du har haft æl vil jeg foreslå temperatur-metoden

Anmeld Citér

21. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Ja men du kan i princippet ikke vide om den stadig er positiv efter æl har været der. Den kan godt være positiv flere dage, men æl vil finde sted ca et døgn efter første positive test. Jeg er ikke sikker på hvad du egentlig spørger om? 

Hvis du vil være helt sikker på hvornår du har haft æl vil jeg foreslå temperatur-metoden

Nej det bare fordi det første gang jeg tog en æl test, og troede at det hang sådan sammen. At når æl har været der så kan æl testen ikke blive ved med at være knald rød. Men jeg tar vist fejl. Tak for svaret

Anmeld Citér

22. november 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Du skal virkelig ikke teste mere efter 1. Positiv test. Det er spild af penge og ressourcer. Og testene er ikke "beregnet"  til at bruges på denne måde  

Du kan ikke teste lh stigning ud og på den måde få bekræftet hvornår du præcist har "frigivet" et æg  

Anmeld Citér

22. november 2021

Love Angel

Mor til 4
Esj skriver:

Du skal virkelig ikke teste mere efter 1. Positiv test. Det er spild af penge og ressourcer. Og testene er ikke "beregnet"  til at bruges på denne måde  

Du kan ikke teste lh stigning ud og på den måde få bekræftet hvornår du præcist har "frigivet" et æg  

Nej okay. Så bliv jeg så klog.  Tak for dit svar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.