Genetik og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

696 visninger
6 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2021

Anonym trådstarter

Godaften! 

Er der nogle der ved, om hvorvidt det kan være genetisk om det er nemt/svært at blive gravid? Jeg tænker ift. hvor lang tid det har taget for ens mor, mormor etc.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Der er mange faktorer som har indflydelse på ens fertilitet, men ja, nogle af de ting som kan gøre det vanskeligere at blive gravid, kan være fordi man er genetisk disponeret. Det kan f.eks. være i form af PCOS eller endometriose, der kan have en genetisk komponent. Så kan manden have en række genfejl som kan gøre det sværere.

Men som sagt, der er mange andre ting som har indflydelse på det, såsom alder, overvægt... og så videre.

Anmeld Citér

19. november 2021

B&J

Min bedste fik 9børn 

min mor fik 3 

og fik den første på 3 mdr den næste i maven er skabt på 5mdr så fra min side har vi vist gode ods men om det hænger sammen ved jeg ikke 

Anmeld Citér

20. november 2021

Charl90

Det afhænger helt af hvad problemet med fertiliteten skyldes. Du kan ikke antage noget ud fra din familie. Det skal jo også to til at lave en baby og dermed to der spiller ind i fertiliteten.

Men fx tidlig overgangsalder er arveligt og kan spille ind.

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Vi laver børn meget nemt: 2 graviditeter i første forsøg, 1 ved træk ud metoden, 1 ved kondom. Jeg er endda overvægtig.

Både min mor og mormor var væsentligt længere tid om at opnå graviditeter. Min søster og kusine på mors side er begge ufrivilligt barnløse på grund af henholdsvis endometriose og af ukendte grunde. Så i mit tilfælde er jeg bare underligt fertil. Eller også har min mand virkelig superlativ sæd.

Anmeld Citér

20. november 2021

Spunkdenanden

Min mor havde svært ved at blive gravid med min bror, men nemt ved mig, dog lagde hun så indlagt i flere måneder, da jeg ville ud længe før tid.

Vi har lavet 2 børn på første forsøg, og jeg har været super aktiv hele mine graviditeter, og lille fnisen vi venter på pt, ligger nu stadig i maven 40+5, og har ikke travlt med at møde verden.

Så for mig har det intet at skulle sige, hvordan min mor har oplevet det at blive og være gravid.

Ligesom min moster er super fertil, men hendes datter havde svært ved at lave deres første. Så tænker også, der er mange faktorer der spiller ind. 

Anmeld Citér

20. november 2021

Anonym

Min mor ef super fertil 

mine svigerforældre var også ret hurtige. 

Min søster har fået sine 3 børn i første hug. 

vores den første er lavet i første hug og nr 2 er en upser. 

så i vores familie er der gode chancer for graviditet. 

ps. Min faster havde dog svært ved det + min fars moster …

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.