Æl hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

617 visninger
10 svar
2 synes godt om
18. november 2021

Anonym trådstarter

Hej piger.

sagen er den vi ALDRIG har brugt æl test igennem de to år vi har prøvet. Det har vi ikke fordi jeg har en cyklus på 28 dage så det har ikke været nødvendigt troede jeg. Jeg har æl imorgen udfra kalenderen. Problemet er bare at for første gang fik jeg min mens 3 dage før tid. Det har jeg aldrig oplevet før, så nu er jeg jo i tvivl. Skal jeg “gå udfra” at min cyklus er 28 dage stadig? El skal jeg bare afvente og se hvornår mens kommer. Og er det for sent at teste for æl hvis jeg løber ned og køber en test? 

Vi har SLET ikke været sammen denne cyklus pga arb, sygdom osv. Og havde planer om at give den gas idag og de næste to dage hvis manden ikke bliver kaldt ind. Så hvis min “nye” cyklus er 25 dage så er løbet jo kørt...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hej piger.

sagen er den vi ALDRIG har brugt æl test igennem de to år vi har prøvet. Det har vi ikke fordi jeg har en cyklus på 28 dage så det har ikke været nødvendigt troede jeg. Jeg har æl imorgen udfra kalenderen. Problemet er bare at for første gang fik jeg min mens 3 dage før tid. Det har jeg aldrig oplevet før, så nu er jeg jo i tvivl. Skal jeg “gå udfra” at min cyklus er 28 dage stadig? El skal jeg bare afvente og se hvornår mens kommer. Og er det for sent at teste for æl hvis jeg løber ned og køber en test? 

Vi har SLET ikke været sammen denne cyklus pga arb, sygdom osv. Og havde planer om at give den gas idag og de næste to dage hvis manden ikke bliver kaldt ind. Så hvis min “nye” cyklus er 25 dage så er løbet jo kørt...

Ægløsning kan godt rykke sig, og er ikke nødvendigvis på samme dag i hver cyklus.  

Jeg bruger æl-teste, både strimmel og digital. Det har lykkedes os 3 gange (desværre mistet dem). Mine cyklusser var ofte over 35 dage, men jo mere jeg lærte kroppen og dens signaler at kende, jo nemmere blev det at bruge æl-teste. 

Jeg kan anbefale at bruge dem fra babyplan, og supplere med en af de digitale fra Clearblue. Jeg bruger begge dele, men kun digital for at bekræfte at strimmel er positiv (da er man ikke i tvivl om resultatet). 

Det anbefales at teste mellem kl. 10.00-20.00, og at man holder sig minimum 4 timer, uden at drikke for meget væske op til test (stopper med at drikke noget 2 timer før test). Men ved de digitale kan du bruge morgenurin. 

En test er positiv hvis teststregen er ligeså tydelig eller tydeligere en kontrolstregen. Jeg kan anbefale at bruge appen Premom til at analysere æl-test, men jeg oplever den er mere vejledende end 100% korrekt. Har oplevet flere gange, at når den første gang siger High, så er det faktisk mit peak (bekræftet med digital æl-test). 

Ovenstående er mine erfaringer, og du vil måske opleve at folk har forskellige erfaringer

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Ægløsning kan godt rykke sig, og er ikke nødvendigvis på samme dag i hver cyklus.  

Jeg bruger æl-teste, både strimmel og digital. Det har lykkedes os 3 gange (desværre mistet dem). Mine cyklusser var ofte over 35 dage, men jo mere jeg lærte kroppen og dens signaler at kende, jo nemmere blev det at bruge æl-teste. 

Jeg kan anbefale at bruge dem fra babyplan, og supplere med en af de digitale fra Clearblue. Jeg bruger begge dele, men kun digital for at bekræfte at strimmel er positiv (da er man ikke i tvivl om resultatet). 

Det anbefales at teste mellem kl. 10.00-20.00, og at man holder sig minimum 4 timer, uden at drikke for meget væske op til test (stopper med at drikke noget 2 timer før test). Men ved de digitale kan du bruge morgenurin. 

En test er positiv hvis teststregen er ligeså tydelig eller tydeligere en kontrolstregen. Jeg kan anbefale at bruge appen Premom til at analysere æl-test, men jeg oplever den er mere vejledende end 100% korrekt. Har oplevet flere gange, at når den første gang siger High, så er det faktisk mit peak (bekræftet med digital æl-test). 

Ovenstående er mine erfaringer, og du vil måske opleve at folk har forskellige erfaringer

Tusind tak for svar og tak fordi du deler din erfaring. 

Jeg har købt test og har taget en. Kan læse t stregen skal være ligeså tydelig el tydligere end c stregen. 

Hvad syntes du? Er løbet kørt el er der stadig chance for min æl ligger imorgen? 

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

Hiv her er billed

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

18. november 2021

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Hiv her er billed

Den er positiv

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Den er positiv

Ih dejligt taaak  for hurtig svar

Anmeld Citér

18. november 2021

Charl90

Den er positiv

Så er det bare i gang ogsåbi morgen og lørdag

Den fertile periode er jo allerede dagene inden ÆL og indtil to dage efter. Hvis det ikke lykkes denne cyklus ville jeg have sex hver dag fra et par dage inden ÆL til nogle dage efter. Jeg ville også bruge ÆL test. I har jo prøvet så længe uden...

Anmeld Citér

18. november 2021

Altea

Løbet  kan godt være kørt, da test hos nogle kan være positive flere dage i træk. Det er altid den første positive test man skal regne med, og den ved du så ikke om har ligget i tirsdags. Men det er da bare at prøve

Anmeld Citér

19. november 2021

Anonym trådstarter

Altea skriver:

Løbet  kan godt være kørt, da test hos nogle kan være positive flere dage i træk. Det er altid den første positive test man skal regne med, og den ved du så ikke om har ligget i tirsdags. Men det er da bare at prøve

Min cyklus er 28 dage og er på dag 13 idag. 

Grunden til min tvivl er fordi min cyklus var 25 dage sidst og den er ALTID 28 dage.  Men du kan også have ret i løbet er kørt for denne gang men har æl smerter lige nu så prøver og krydser også må jeg teste for æl fra dag 9-10 i næste cyklus. 

Anmeld Citér

19. november 2021

Altea

Det var også bare med den risiko, at din cyklus igen var kort - så vil æl jo ligge tilsvarende tidligere, omkring dag 11

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.