Anonym skriver:
Hej piger.
sagen er den vi ALDRIG har brugt æl test igennem de to år vi har prøvet. Det har vi ikke fordi jeg har en cyklus på 28 dage så det har ikke været nødvendigt troede jeg. Jeg har æl imorgen udfra kalenderen. Problemet er bare at for første gang fik jeg min mens 3 dage før tid. Det har jeg aldrig oplevet før, så nu er jeg jo i tvivl. Skal jeg “gå udfra” at min cyklus er 28 dage stadig? El skal jeg bare afvente og se hvornår mens kommer. Og er det for sent at teste for æl hvis jeg løber ned og køber en test?
Vi har SLET ikke været sammen denne cyklus pga arb, sygdom osv. Og havde planer om at give den gas idag og de næste to dage hvis manden ikke bliver kaldt ind. Så hvis min “nye” cyklus er 25 dage så er løbet jo kørt...
Ægløsning kan godt rykke sig, og er ikke nødvendigvis på samme dag i hver cyklus.
Jeg bruger æl-teste, både strimmel og digital. Det har lykkedes os 3 gange (desværre mistet dem). Mine cyklusser var ofte over 35 dage, men jo mere jeg lærte kroppen og dens signaler at kende, jo nemmere blev det at bruge æl-teste.
Jeg kan anbefale at bruge dem fra babyplan, og supplere med en af de digitale fra Clearblue. Jeg bruger begge dele, men kun digital for at bekræfte at strimmel er positiv (da er man ikke i tvivl om resultatet).
Det anbefales at teste mellem kl. 10.00-20.00, og at man holder sig minimum 4 timer, uden at drikke for meget væske op til test (stopper med at drikke noget 2 timer før test). Men ved de digitale kan du bruge morgenurin.
En test er positiv hvis teststregen er ligeså tydelig eller tydeligere en kontrolstregen. Jeg kan anbefale at bruge appen Premom til at analysere æl-test, men jeg oplever den er mere vejledende end 100% korrekt. Har oplevet flere gange, at når den første gang siger High, så er det faktisk mit peak (bekræftet med digital æl-test).
Ovenstående er mine erfaringer, og du vil måske opleve at folk har forskellige erfaringer 
Anmeld
Citér