Nærkontakt og mange symptomer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
12 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. november 2021

Anonym trådstarter

I forgårs modtog jeg besked fra smittestop om at jeg har været i nær kontakt med en smittet (jeg var selv lige blevet kviktestet et par timer forinden) 

igår eftermiddags begyndte jeg så at få hovedpine og feber og i nat steg den så også til over 39. 

jeg har bestilt tid til pcr test i morgen da der ikk var tid før. Men nu tænker jeg. Hvis jeg skulle være uheldig at være smittet. Hvor godt er det så at stå i en kø i test centret med en masse andre og risikere at smitte dem? 

jeg bliver nødt til at blive testet uanset hvad da min søn kommer hjem fra sin far fredag og er jeg smittet skal han selvfølgelig blive hos ham til jeg er rask igen. 

men er der en speciel nåde man kan testes på så man ikk smitter andre ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2021

Anonym

Hvis du har været nærkontakt skal du testes på 4 og 6 dagen. Der er forskellige anbefalinger alt efter om du er vaccineret eller ej. 

Anmeld Citér

17. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Mundbind på og hold god afstand. Det er det bedste du kan gøre hvis du ikke kan holde sig i isolation til du er symptomfri. 

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du har været nærkontakt skal du testes på 4 og 6 dagen. Der er forskellige anbefalinger alt efter om du er vaccineret eller ej. 

Men nu har jeg jo symptomer. Så kan jeg vel godt testes før 4. dagen ? 
er ikk vaccineret 

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Mundbind på og hold god afstand. Det er det bedste du kan gøre hvis du ikke kan holde sig i isolation til du er symptomfri. 

Jeg kan sagtens holde mig i isolation. Problemet er at min søn ikk skal komme herhjem hvis jeg har corona. Der er jo ingen grund til at smitte ham også. 

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym

Jeg har lagt mærke til, at de fleste teststeder har separate indgange til hhv med og uden symptomer.

Ring direkte til dit testcenter eller Corona hotline (7020 0233). Så får du et konkret svar og ikke en masse gæt  

God bedring! 

Anmeld Citér

17. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Jeg kan sagtens holde mig i isolation. Problemet er at min søn ikk skal komme herhjem hvis jeg har corona. Der er jo ingen grund til at smitte ham også. 

Nej præcis. Så kan du jo netop ikke holde dig i isolation. Men det er da en god ide at ringe til hotline som en anden foreslår i tilfælde af at der skulle være teststeder med separat indgang. Jeg har ikke set det de steder jeg bliver testet men det kan da sagtens være. 

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har lagt mærke til, at de fleste teststeder har separate indgange til hhv med og uden symptomer.

Ring direkte til dit testcenter eller Corona hotline (7020 0233). Så får du et konkret svar og ikke en masse gæt  

God bedring! 

Dwt prøvede jeg også. Men var nummer 87 i køen. Det kunne jeg ikk lige overskue.

Tak

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Nej præcis. Så kan du jo netop ikke holde dig i isolation. Men det er da en god ide at ringe til hotline som en anden foreslår i tilfælde af at der skulle være teststeder med separat indgang. Jeg har ikke set det de steder jeg bliver testet men det kan da sagtens være. 

Jeg har prøvet at ringe til dem. Men nr 87 i køen. Det kunne jeg ikk lige overskue.

men har tid om formiddagen så kan håbe der ikk er så mange mennesker 

Anmeld Citér

17. november 2021

Kir

Altså du skal jo testes når du har symptomer og er nærkontakt, og teststederne er jo der det foregår så på med mundbind, vask hænder og sprit og hold afstand, så er det fint.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.