Løn som kontorassistent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.903 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. november 2021

Anonym trådstarter

Jer som arbejder som kontorassistent ufaglært f.eks i en privat virksomhed, hvad får i før skat, arbejdstider Samt hvor længe i har været i jobbet?  

Der er mulighed for at svare ano  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2021

Anonym

30.600 før skat i mdr.

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

30.600 før skat i mdr.

Hvor længe har du været i jobbet? 

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym

Hvor længe har du været i jobbet? 

3,5 år. Jeg har så boget teknisk rådgivning med ind over så tror nok jeg ligger i din høje ende. I hvert fald i Sønderjylland.

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym

Jeg arbejder godt nok som kontorfunktionær i staten, så håber det er ok, at jeg svarer. Jeg får 27.786,33 kr. som er løntrin 3 sats 1 (hovedstaden) i Finansministeriets lønoversigt.

Min pension er på 15%. 

Jeg startede som elev i 2013 og er nu fastansat i HR. Staten er ikke kendt for de vilde lønninger, så ved ikke, om du kan bruge mit niveau til noget

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym

På jobindex kan du se din løn - altså taste din alder, uddannelse, bopæl osv ind og så se et gennemsnit af andre med samme kriterier. Obs på at gennemsnittet er taget ud fra den “ønskeløn” folk har skrevet i deres jobansøgninger på jobindex - så det er måske en my højere end det reelle tal.

Det er svært at få en bedre løn i det samme job, så skal man have en specifik årsag som fx efteruddannelse eller nye opgaver med mere ansvar. Man øger nemmest sin løn ved at skifte job og så få en masse erfaring på den måde (men selvfølgelig indenfor en vis grænse, man skal jo heller ikke virke upålidelig)

De fleste er enormt trofaste overfor deres arbejdsplads (nogle bliver selvfølgelig hængende fordi de er utrygge ved at skifte til nyt) - men man bør ALTID her sætte sig selv først. Mener man at man er berettiget til mere i løn, så kæmp for det eller smut videre.

Dog er lønnen jo kun en mindre del af det med arbejdsglæde - spændende opgaver og gode kolleger vejer nok i virkeligheden meget tungere end løn.

Anmeld Citér

16. november 2021

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Jeg arbejder godt nok som kontorfunktionær i staten, så håber det er ok, at jeg svarer. Jeg får 27.786,33 kr. som er løntrin 3 sats 1 (hovedstaden) i Finansministeriets lønoversigt.

Min pension er på 15%. 

Jeg startede som elev i 2013 og er nu fastansat i HR. Staten er ikke kendt for de vilde lønninger, så ved ikke, om du kan bruge mit niveau til noget

Har du ikke betalt frokost pause når du er ansat i staten ?

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym

321 skriver:

Har du ikke betalt frokost pause når du er ansat i staten ?

Jo, det har jeg. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.