Første gave til ny "kæreste"?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
6 svar
15 synes godt om
16. november 2021

Anonym trådstarter

Hej skønne baby-brugere.

Julen nærmer sig og jeg går med tanker om at finde en gave til den søde mand jeg ser. Vi er ikke officielt kærester overhovedet, vi har ikke mødt hinandens venner, børn eller familier.

Så det er meget nyt, men det er super hyggeligt og kemien er der bare. Vores 3. Date var et weekendophold og det gik over al forventning. Og siden har vi brugt al tid uden børn, på hinanden, stort set. 

Jeg har en god fornemmelse med ham i hvertfald, og jeg tror på at vi stadig ses til jul derfor tænker jeg lidt i gave ideer. 

Men ej hvor er det svært! Jeg kender ham jo overhovedet ikke indgående, så det skal ikke være for personligt eller par-agtigt. Måske mere noget man også kunne give en rigtig god kammerat.?

Det eneste jeg kan komme i tanke om, er airpods, fordi han nævnte en dag hvor han skulle ud og køre i tog, at han godt lige kunne bruge sådan nogen. Men er det en lidt pricy ting, til en mand jeg kun har kendt i et par måneder? Eller hvad? 

Det skal siges at han insisterede på at betale hele vores weekendophold, som i øvrigt var udenlands. Så på den måde, føler jeg måske også at jeg skylder lidt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2021

ramier

Eftersom han betalte jeres weekendophold, synes jeg ikke at et par airpods er for dyre i forhold til at I ikke har kendt hinanden i så lang tid

Anmeld Citér

16. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det er en temmelig dyr gave til en man lige har mødt. At han så insisterer på at betale et weekendophold må være op til ham. Det synes jeg på ingen måde sætter niveauet for gaver du skal give.

Jeg synes i øvrigt det er god ide lige at afstemme om I er på julegave eller ej. Ellers kan det godt risikere at blive akavet. 

Anmeld Citér

16. november 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hej skønne baby-brugere.

Julen nærmer sig og jeg går med tanker om at finde en gave til den søde mand jeg ser. Vi er ikke officielt kærester overhovedet, vi har ikke mødt hinandens venner, børn eller familier.

Så det er meget nyt, men det er super hyggeligt og kemien er der bare. Vores 3. Date var et weekendophold og det gik over al forventning. Og siden har vi brugt al tid uden børn, på hinanden, stort set. 

Jeg har en god fornemmelse med ham i hvertfald, og jeg tror på at vi stadig ses til jul derfor tænker jeg lidt i gave ideer. 

Men ej hvor er det svært! Jeg kender ham jo overhovedet ikke indgående, så det skal ikke være for personligt eller par-agtigt. Måske mere noget man også kunne give en rigtig god kammerat.?

Det eneste jeg kan komme i tanke om, er airpods, fordi han nævnte en dag hvor han skulle ud og køre i tog, at han godt lige kunne bruge sådan nogen. Men er det en lidt pricy ting, til en mand jeg kun har kendt i et par måneder? Eller hvad? 

Det skal siges at han insisterede på at betale hele vores weekendophold, som i øvrigt var udenlands. Så på den måde, føler jeg måske også at jeg skylder lidt.

Du kunne købe en oplevelsesgave som i kan opleve sammen. Som f.eks nyt weekend ophold, middag for 2 osv. en af de der smartbox. Så kan i også lærer hinanden lidt at kende

Anmeld Citér

16. november 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Jeg synes det er en temmelig dyr gave til en man lige har mødt. At han så insisterer på at betale et weekendophold må være op til ham. Det synes jeg på ingen måde sætter niveauet for gaver du skal give.

Jeg synes i øvrigt det er god ide lige at afstemme om I er på julegave eller ej. Ellers kan det godt risikere at blive akavet. 

Hmmm. Akavet? Jeg ville faktisk nok foretrække hvis han ikke købte noget til mig, da jeg er rigtig dårlig til at modtage gaver. Men jeg har vildt meget lyst til at give ham noget.  

Men ja, jeg synes også det måske er lige i overkanten gavebudget når det er så nyt. Men omvendt aner jeg ikke hvad det ellers skal være. Jeg bryder mig ikke om at give gaver som jeg selv drager fordel af - som fx de der smartboxes med ophold, middag osv.

Anmeld Citér

16. november 2021

KoFy

Anonym skriver:

Hmmm. Akavet? Jeg ville faktisk nok foretrække hvis han ikke købte noget til mig, da jeg er rigtig dårlig til at modtage gaver. Men jeg har vildt meget lyst til at give ham noget.  

Men ja, jeg synes også det måske er lige i overkanten gavebudget når det er så nyt. Men omvendt aner jeg ikke hvad det ellers skal være. Jeg bryder mig ikke om at give gaver som jeg selv drager fordel af - som fx de der smartboxes med ophold, middag osv.

Jeg synes, du skal finde et par airpods til ham Det ville være gået rent hjem, hvis jeg havde fået sådan et par af min nu kone

Om det er en stor gave, må jo bero på den enkelte. Men som du siger, betalte han hele jeres tur, så selvfølgelig vil det være i orden med sådan en gave.

Jeg havde aldrig oplevet det, før jeg mødte min kone, men hun får SÅ dårlig samvittighed, hvis jeg overrasker hende med en gave, fordi hun jo så ikke har noget til mig. Så afhængigt af hvordan han er, kunne det måske være en god idé lige at smide en lille kommentar om, at han godt kan glæde sig til jul

Anmeld Citér

17. november 2021

BM2021

Jeg har stået i samme i situation - jeg valgte også med at gå med en gave, selvom situation var en afklaring om at det skulle vi ikke implicit. Men jeg synes det var hyggeligt og kunne derfor ikke lade være. Min nu kæreste blev vildt glad men også plaget af dårlig samvittighed. Men jeg giver ikke for at modtage og sidenhen er jeg blevet forkælet til op over skyerne.

Go for it!

Ps: ja air pods er dyre, på den anden side kan man hurtigt komme af med 500kr for noget ligegyldigt, og her ved du at han bliver glad.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.