Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg og min søn er helt normale, eller hvad  Han er mit første barn, så har intet at sammenligne med.
 Han er mit første barn, så har intet at sammenligne med.
 Han er 2,5 og verdens dejligste; sjov og kærlig og virkelig kvik. Har et godt sprog og god motorik, er meget musikalsk og eftertænksom. Men... Han er VANVITTIGT fjollet. Som i, helt vildt fjollet. Og han virker ind imellem som om han er helt "på månen", hvor jeg slet ikke kan komme ind til ham. Fx når han skal have tøj på; han kan ikke hjælpe, sætte foden ned i skoen, lyne sin jakke... Når jeg beder ham om fx at lyne jakken, så bliver han helt fjern i blikket, og begynder så at fjolle, lægge sig ned på gulvet, synge, danse...
 Jeg kan ofte blive lidt frustreret over det, men tænker også om jeg måske forventer for meget af ham? Jeg drømmer også om at have ham med i køkkenet og lave pandekager fx, men det kan han slet ikke - hans fokus er ikke eksisterende. Men kan man overhovedet forvente at en på 2,5 kan den slags? Og betyder det mon noget at han er en dreng? 
 Det bliver lidt rodet; men min spørgsmål er nok til de af jer med (drenge)børn på 2,5: hvor selvstændige er de? Hvor meget kan I lave med dem som ikke decideret er leg? Jeg går og bekymrer mig om hvorvidt jeg gør for mange ting for ham, så han ikke lærer det selv...

Anmeld 
				Citér