Anonym skriver:
Jeg og min x mand har fælles forældremyndighed over vores datter. Men jeg bor 1 time fra faderen, datteren fik automatisk bopæls adresse hos faderen da jeg flyttede ud.
Vores ordning fungerer rigtig godt og alle parter trives. Vi kører 8/6 ordning. Men vi har et dilemma, når min datter skal i skole. Der vil ordningen ændre sig, til 10/4 for mit vedkommende 4 dages samvær på 14 dage. eftersom det ikke er hensigtsmæssigt hun ikke er i skole om fredagen.
Men men men. Vi er ikke helt enige, i hvor hun skal gå i skole, da jeg har et ønske om at fader og datter flytter tættere på mig. Det er ikke godt for mig at flytte til samme by, da jeg ikke trives der psykisk(ønsker ikke at komme nærmere ind på dette) har ikke noget netværk i byen.
Der er tid til hun skal i skole endnu. Jeg ved virkelig ikke hvordan vi skal få det her løst. Jeg kan jo blive nødt til at flytte tættere på, selvom jeg virkelig ikke ønsker
Jeg er i afklaring til et fleksjob lige pt.
Jeg har ligeså meget ret til medbestemmelse i datters skolevalg, og faderen er ikke særlig be at tale med, han er MEGET stædig. Han siger blot at han ikke har planer om at flytte, men han har heller ikke afvist om det er muligt.
Jeg ved ikke hvad jeg vil have ud af at skrive dette indlæg, men jeg havde brug for at få det på skrift og ud af hovedet.
Jeh kan sagtens forstå din bekymring og ønske om at kunne fortsætte med en 6 - 8 ordning. Men det er jo desværre en af ulemperne ved at forældrene bor et stykke vej fra hinanden.
Din datter vil starte i skole, og kan ikke holde en fridag i tide og utide, og vil formodentlig heller ikke ønske det. Der vil så småt også komme aktiviteter i weekenderne med børnefødselsdage, fodboldkampe eller gymnastikopvisninger som kræver I også kan tage frem for tilbage i dine weekender.
Jeg kan godt forstå dit ønske om , at far flytter tættere på dig eller vælger en skole længere væk fr hjemmet, men jeg synes absolut ikke han er stædig når han holder fast i, at han jo bor hvor han bor (det er jo også dyrt at flytte plus jeres datter aå skal væk fra den kendte børnehave mm.), og at jeres datter skal gå i skole i sit nærmiljø, og dermed have venner tæt på.
Tror det er vigtigt, at du ikke tænker lige nu og her, men også tænker på sigt. Jeres datter vil lige så stille have mindre og mindre brug for jer og mere og mere brug for sine venner, derfor er valg af skole i bund og grund baseret på hvad der er bedst for hende og ikke hvad der er bedst for far og mor.
Og det skal siges jeg så sandelig forstår dine følelser.