Muligt scam ved salg på marketplace

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

482 visninger
9 svar
3 synes godt om
14. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg har været ude for en meget mærkelig henvendelse i dag. Jeg havde egentlig sat min søns fjernstyrede bil til salg, og der er så en der gerne vil købe den. Han vil så gerne reparere den og vil betale mig ekstra for at ødelægge den og han vil selvfølgelig betale først. 

I mine ører lyder det som et scam, da han bliver ved med at skrive til mig og spørge hvilke dele, jeg kan ødelægge og bede om flere billeder. 

Er der nogen der kender et sådan scam? Umiddelbart virker det jo ok, hvis han virkelig betaler først, men det virker simpelthen for mystisk at nogen vil betale overpris for at få ødelagt bilen, så jeg tænker, at der må være et scam i det, især fordi han igen og igen spørger ind til, hvad jeg kan ødelægge og hvordan

Jeg har ikke tænkt mig at svare ham mere, da det simpelthen er for mystisk til at være tiden værd, da jeg ikke tror, der kommer noget godt ud af det, men jeg tænkte om nogen har oplevet noget lignende? Jeg har ikke kunnet finde noget ved at google.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2021

Ayos

Det lyder godt nok mærkeligt. Jeg ville også lade vær med at svare på hans beskeder. 

Anmeld Citér

14. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det lyder top bizart. Hvis han virkelig vil have en ødelagt bil kan han da bare købe den og få en ven til at hoppe på den eller hvad faen. Det giver ingen mening at betale ekstra for at få det gjort.

Anmeld Citér

14. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Ayos skriver:

Det lyder godt nok mærkeligt. Jeg ville også lade vær med at svare på hans beskeder. 

Kom lige på at tjekke hans facebook profil og den er helt tom, så det er selvfølig et scam, men jeg er vildt nysgerrig på, hvad det går ud på?

Anmeld Citér

14. november 2021

Ayos

Janey skriver:

Kom lige på at tjekke hans facebook profil og den er helt tom, så det er selvfølig et scam, men jeg er vildt nysgerrig på, hvad det går ud på?

Måske en mærkelig fetish? Folk tænder jo på alt mulig forskelligt. 

Anmeld Citér

14. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Ayos skriver:

Måske en mærkelig fetish? Folk tænder jo på alt mulig forskelligt. 

Det kan da godt være at du rammer noget der. Han spurgte til om det var mig der ødelagde den, og der tænkte jeg da godt nok på, om det ikke kunne være ligemeget, om det var mig eller en anden i familien, der ødelagde den

Anmeld Citér

14. november 2021

Janey

Profilbillede for Janey
IenFart skriver:

Det lyder top bizart. Hvis han virkelig vil have en ødelagt bil kan han da bare købe den og få en ven til at hoppe på den eller hvad faen. Det giver ingen mening at betale ekstra for at få det gjort.

Også min tanke. Jeg synes virkelig det er sært, at han ville betale mere for at få den ødelagt

Anmeld Citér

14. november 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg har prøvet det samme. Der var det bare en mobil jeg solgte, som han ville have mig til at ødelægge. Skrev også til ham at han kunne købe den og selv ødelægge den, men det skulle være mig der gjorde. Jeg stoppede med at besvare hans beskeder. Måske blokerede jeg ham også 

Anmeld Citér

14. november 2021

Soonmom

Jeg synes generelt det at sælge ting på Facebook er en speciel oplevelse, en ting er de åbenlyse spam/fup, men der er dælme også mange mærkelige mennesker.

Jeg ville nok bare blokere personen

Anmeld Citér

15. november 2021

Perle1

Bloker personen  Det kan være scam, det kan også være en person med en særlig fetish

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.