Giftigt veninde forhold

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
10 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg har simpelthen brug for at komme ud med det her. Jeg er veninde med en, som ikke er god for mig. 
Min veninde har jeg kendt siden folkeskolen. Hun har altid følt sig bedrevidende end andre. 
Men med tiden synes jeg, at hun er begyndt at være rigtig skrap overfor mig. Jeg har hørt på rigtig meget fra hende om hvordan hun synes jeg skal håndtere MIT liv, og blandt andet min skilsmisse, samt forholdet til min x mand. og meget mere end det. Ja jeg blev endda kritiseret for hvordan jeg vasker mit hår når jeg er i bad.
Vi skulle have haft en hyggelig aften i dag, men det tog en anden drejning da vi begyndte at snakke. Jeg har ikke lyst til at gå for meget i detaljer.

Ærligt talt, jeg er faktisk ret såret, og føler at hun ikke respekterer mig.

Jeg har flere gange i situationerne fortalt hende at jeg er voksen, og at jeg ikke har brug for at blive belært eller nedgjort af hende. Men det gentager sig bare igen og igen. 
Det skal lige siges at vores veninde forhold har været godt før hen  men siden min skilsmisse i foråret har hun været meget strid. 

Jeg havde brug for at dele det her med nogle. Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det her, hun fortsætter tydeligvis på trods af at jeg siger fra,  med at være strid og kan altid finde EN ting at kritisere ved mit liv. Jeg er snart derude, hvor jeg føler at jeg skal cutte mit venskab med hende.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har simpelthen brug for at komme ud med det her. Jeg er veninde med en, som ikke er god for mig. 
Min veninde har jeg kendt siden folkeskolen. Hun har altid følt sig bedrevidende end andre. 
Men med tiden synes jeg, at hun er begyndt at være rigtig skrap overfor mig. Jeg har hørt på rigtig meget fra hende om hvordan hun synes jeg skal håndtere MIT liv, og blandt andet min skilsmisse, samt forholdet til min x mand. og meget mere end det. Ja jeg blev endda kritiseret for hvordan jeg vasker mit hår når jeg er i bad.
Vi skulle have haft en hyggelig aften i dag, men det tog en anden drejning da vi begyndte at snakke. Jeg har ikke lyst til at gå for meget i detaljer.

Jeg har flere gange i situationerne fortalt hende at jeg er voksen, og at jeg ikke har brug for at blive belært eller nedgjort af hende. Men det gentager sig bare igen og igen. 
Det skal lige siges at vores veninde forhold har været godt før hen  men siden min skilsmisse i foråret har hun været meget strid. 

Jeg havde brug for at dele det her med nogle. Jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det her, hun fortsætter tydeligvis på trods af at jeg siger fra,  med at være strid og kan altid finde EN ting at kritisere ved mit liv. Jeg er snart derude, hvor jeg føler at jeg skal cutte mit venskab med hende.

Jeg synes, at du skal sende hende en besked, hvori du forklarer i detaljer, hvordan du føler, og beder om en pause fra hende.

Lad hendes svar afgøre, om I skal genoptage kontakten på et senere tidspunkt eller ej. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg synes, at du skal sende hende en besked, hvori du forklarer i detaljer, hvordan du føler, og beder om en pause fra hende.

Lad hendes svar afgøre, om I skal genoptage kontakten på et senere tidspunkt eller ej. 

Jeg har også tænkt på, at jeg ville sende en besked.. Men jeg tænker  lidt, det svarer til at man slår op med en kæreste på sms. 
På den anden side, så magter jeg heller ikke mere fra hende når hun  behandler mig sådan. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har også tænkt på, at jeg ville sende en besked.. Men jeg tænker  lidt, det svarer til at man slår op med en kæreste på sms. 
På den anden side, så magter jeg heller ikke mere fra hende når hun  behandler mig sådan. 

Jeg ville helt sikkert gøre det over SMS, så du kan få sagt alt, hvad du har brug for at sige til hende uden, at hun taler dig imod. 

Anmeld Citér

12. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvis du har sagt fra og hun fortsætter og du ikk magter hende i dit venskab mere. Så ville jeg ærlig talt bare lade være at kontakte hende mere. Og når hun så ringer, lade være at tage den med det samme, skriver hun, lad være at svar med det samme. For en sms til hende med forklaring vil hun alligevel ikk tage til sig hvis du allerede har sagt fra flere gange. Så vil du med stor garanti bare få et beskidt svar tilbage. 

Spørger hun om i skal ses. Så har du bare ikk tid. Lad det køre ud i sandet 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvis du har sagt fra og hun fortsætter og du ikk magter hende i dit venskab mere. Så ville jeg ærlig talt bare lade være at kontakte hende mere. Og når hun så ringer, lade være at tage den med det samme, skriver hun, lad være at svar med det samme. For en sms til hende med forklaring vil hun alligevel ikk tage til sig hvis du allerede har sagt fra flere gange. Så vil du med stor garanti bare få et beskidt svar tilbage. 

Det var også det jeg havde tænkt at gøre.

Anmeld Citér

13. november 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Jeg synes også du skal sende hende en besked. Men hvor du fortæller hende at du har brug for at hun lytter og at du får lov til at at forklare dig over en kop kaffe.

Beskeder er roden til alt ondt. Men lig op til et møde, fordi der er nogen ting som går dig på. Understreg at du har brug for hun lytter og anerkender de følelser som du sidder med, istedet for at irettesætte dig.

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

I dette tilfælde tror jeg, at det kunne være godt for veninden at få tingene sort på hvidt. Det er én ting at blive fortalt det, men med en besked kan hun læse det flere gange, og så kan det være, at det går op for hende, at hun bør arbejde med sig selv for at blive en bedre veninde. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym

I dette tilfælde tror jeg, at det kunne være godt for veninden at få tingene sort på hvidt. Det er én ting at blive fortalt det, men med en besked kan hun læse det flere gange, og så kan det være, at det går op for hende, at hun bør arbejde med sig selv for at blive en bedre veninde. 

Det tror jeg bare ikk vil hjælpe overhovedet. Jeg fortæller også bare hvad jeg ville have gjort. 
og jeg ville gøre som beskrevet. 

ville ikke bruge tid på at skrive en lang besked om hvad jeg mener og føler hvis jeg i forvejen ikk ønsker hende i mit liv mere. Hvis hun derimod en dag ville spøeger hvad der var galt. Så havde jeg fortalt det 

Anmeld Citér

13. november 2021

Kontrast

Nu er der allerede en del, der har svaret, men jeg ville sige, at du skal trække dig fra hende. Du fortæller, at du har sagt fra flere gange. Derfor er hendes opførsel respektløs. Et var hvis hun på grund af manglende situationsfornemmelse/sociale kompetencer ikke anede, at hun faktisk gik over dine grænser, men hun vælger at gøre det, og det er så absolut ikke i orden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.